سرمایه‎گذاران اهل چک در کرمانشاه نیروگاه خورشیدی می‎سازند

پنجره ایرانیان: رئیس مرکز خدمات سرمایه‎گذاری استان کرمانشاه اعلام کرد که سرمایه‎گذاران جمهوری چک در کرمانشاه نیروگاه 50 مگاواتی خورشیدی می‎سازند.
  • شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 23:39

به گزارش ایرنا: مقدمات همکاری با سرمایه‎گذاران جمهوری چک پیش از این فراهم شده بود و برای اجرایی‎ کردن سرمایه‎گذاری، منتظر اجرایی شدن برجام بودیم.

سمیه حیدری گفت: براساس توافقی که پیش از این صورت گرفته بود سرمایه‎گذاران کشور چک نیروگاه 50 مگاواتی خورشیدی در کرمانشاه خواهند ساخت.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‎گذاری استان کرمانشاه توضیح داد: سرمایه لازم برای ساخت این نیروگاه توسط سرمایه‎گذاران جمهوری چک تامین می‎شود و وزارت نیرو نیز برق تولیدی این نیروگاه را به صورت تضمینی خریداری خواهد‎کرد. حیدری افزود: اتاق تعاون استان کرمانشاه کار رسیدگی به ساخت این نیروگاه را بر عهده گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد که مذاکرات لازم برای جذب سرمایه‎گذاران جمهوری چک برای ساخت پروژه پالایشگاه 150 هزار بشکه‎ای آناهیتا نیز انجام شده است.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‎گذاری کرمانشاه با اشاره به حضور هیئت اقتصادی جمهوری چک به سرپرستی وزیر صنعت و تجارت این کشور در تهران افزود: عصر روز گذشته جلسه‎ای را با هیئت اعزامی از جمهوری چک با محوریت سرمایه‎گذاری در استان کرمانشاه برگزار کردیم و پیشبرد 2 پروژه مطرح شده در دستور کار قرار گرفت.

حیدری جذب این سرمایه‎گذاری‎ها برای استان را ناشی از برداشتن تحریم‎ها دانست و اظهارداشت: به دنبال این هستیم تا سرمایه‎گذاران خارجی بیشتری به کرمانشاه جذب کنیم.

هیئت تجاری جمهوری چک به رهبری جان ملادک وزیر صنعت و تجارت این کشور 27 دی‎ماه وارد تهران شد و تفاهمنامه‎ای را در پنج بخش انرژی با ایران امضا کرد. حمید چیت‏ چیان وزیر نیرو پس از امضای این تفاهمنامه، گفت: ایران و چک برای توسعه همکاری‎های دوجانبه ظرفیت های بالایی دارند و می‎توان فعالیت‎های مشترک دو کشور را در زمینه آب و برق ارتقا داد.

آمارهای پنج ماه منتهی به مرداد ماه امسال از حجم تجاری نزدیک به 12 میلیون و 300 هزار دلاری ایران و جمهوری چک حکایت دارد. در این مدت صادرات ایران به جمهوری چک دو میلیون و 300 هزار دلار و واردات از این کشور 10 میلیون دلار ثبت شده است.


ثبت نظر

ارسال