با مشارکت آلمان در اصفهان راه‎اندازی می‎شود:

بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

پنجره ایرانیان: بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان به ظرفیت یک هزار مگاوات با مشارکت آلمان درمنطقه سگزی اصفهان ایجاد و راه اندازی می‎شود.
  • سه شنبه 29 دی 1394 ساعت 8:49

به گزارش ایرنا، اشتون جی فلورینگ نماینده شرکت آلمانی سرمایه‎گذار در اصفهان در مراسم اختتامیه همایش بین‎المللی فرصت‎های سرمایه‎گذاری شهر خلاق اصفهان با اعلام این خبر افزود: آلمان تجربه‎ای غنی در تولید انرژی‎های پاک دارد و علاقه‎مند است تا این فناوری را در تمامی جهان عرضه کند.

وی خورشید را هدیه ارزشمند خداوند برای انسان‎ها و جهان هستی توصیف کرد و گفت: این منبع بزرگ انرژی بدون هیچ هزینه‎ای در اختیار بشر قرار گرفته است. نماینده شرکت آلمانی سرمایه‎گذار در اصفهان تصریح کرد: ایران با وجود دسترسی به سوخت‎های فسیلی، قانون انرژی ‏های پاک را مورد حمایت قرار داده که این امر فرصتی برای بهره‎مندی از این منبع انرژی است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب اقلیم استان اصفهان افزود: این استان به غایت از موهبت تابش‎های خورشیدی بهره‎مند است و این امکان بستری بسیار مناسب برای ایجاد نیروگاه‎های خورشیدی است.

اشتون با اشاره به سلامت و سازگاری نیروگاه‎های خورشیدی با شرایط محیط ‏زیست خاطرنشان کرد: در نیروگاه‎های خورشیدی از یک کیلووات تابش خورشیدی دوهزار کیلووات انرژی پاک تولید می‎شود و از انتشار یک‎هزار و 200 کیلوگرم دی‎اکسیدکربن به محیط زیست جلوگیری می‎کند.

وی اشاره کرد: طرح نیروگاه خورشیدی در منطقه سگزی با ضمانت بلندمدت 30 ساله عرضه خواهد شد که از انتشار یک‎هزار و 130 کیلوگرم دی‎اکسیدکربن به محیط زیست جلوگیری می‎کند. وی گفت: انرژی تولید شده در نیروگاه خورشیدی سگزی 475 هزار خانه را در طول 30 سال آینده از نعمت انرژی پاک بهره‎مند می‎سازد که ما با حمایت صمیمانه اعضای شهرداری اصفهان این طرح را به مرحله اجرا می‎گذاریم.

نماینده شرکت آلمانی سرمایه‎گذار در اصفهان این طرح را بزرگترین طرح نیروگاه خورشیدی در جهان دانست.

همایش بین‎المللی فرصت‎های سرمایه‎گذاری شهر خلاق اصفهان با شعار "اصفهان فرصت جهانی و جهانی از فرصت‏ ها" از 23 دی سال جاری به مدت دو روز به میزبانی شهرداری این شهر برگزار شد.

در این همایش 40 هیئت اقتصادی و سرمایه‎گذاری از کشورهای کویت، امارات عربی متحده، ترکیه، کره جنوبی، اسپانیا، گرجستان، سوئیس، آلمان، عراق، عمان، اتریش، چین، افغانستان، لهستان، کانادا، روسیه و یونان و نیز دو هیئت سیاسی از کشورهای اسپانیا و اتریش حضور داشتند.

در این همایش هشت تفاهمنامه به ارزش 24 هزار میلیارد ریال میان شهرداری اصفهان و سرمایه‎گذاران منعقد شد و 59 فرم اعلام آمادگی سرمایه‎گذاری تحویل سرمایه‎گذاران شد. با توجه به مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا در اصفهان و برخی شهرهای این استان جذب سرمایه‎گذاری در بخش احداث نیروگاه‎های خورشیدی و بادی به ویژه در شرق استان از اولویت‎های این منطقه اعلام شده است.

استانداری اصفهان، آبان ماه گذشته در دیدار با هوشنگ فلاحتیان معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو اظهار داشت: اصفهان ظرفیت بالا و بدون محدودیتی در تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی دارد. رسول زرگرپور ضمن اعلام آمادگی کامل برای احداث نیروگاه‎های خورشیدی و بادی در این منطقه گفت: اصفهان می‎تواند پایلوت ساخت نیروگاه‎های خورشیدی و بادی در ظرفیت‎های بالا باشد.

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم استفاده از انرژی خورشیدی در واحدهای مسکونی تصریح کرد: باید با هماهنگی سازمان نظام مهندسی، برج‎های مسکونی ملزم به استفاده از این انرژی برای مصارف عمومی شوند. هوشنگ فلاحتیان گفت: استفاده از انرژی خورشیدی در واحدهای مسکونی استان اصفهان می‎تواند به عنوان یک الگو در کل کشور باشد و به عنوان یک انرژی پاک و حرکت زیست محیطی تلقی می‎شود.


ثبت نظر

ارسال