وزیر نیرو خبر داد:

مذاکره با دانمارک برای ساخت کارخانه تولید توربین‌ بادی

پنجره ایرانیان: وزیر نیرو از مذاکرات اولیه با دانمارکی ‏ها برای ساخت کارخانه تولید توربین‌های بادی در ایران خبر داد.
  • چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 10:45

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر نیروی ایران با وزیر امور خارجه دانمارک و هیات دانمارکی در ساختمان اصلی وزارت نیرو در تهران تشکیل جلسه دادند.

حمید چیت‌چیان در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نزدیک شدن به زمان اجرای برجام کشورهای متعددی به ایران سفر می‌کنند و تمایل دارند که همکاری‌های خود را با ایران ادامه دهند.

وی افزود : جلسه امروز با وزیر امور خارجه دانمارک و هیاتی متشکل از شرکت‌های فعال در زمینه آب و انرژی این کشور داشتیم که در این جلسه شرکت‏ های دانمارکی پیشنهادات خودشان را برای توسعه همکاری با ایران در زمینه آب و تولید انرژی بیان کردند.

وزیر نیرو تصریح کرد: در این سفر تفاهم خوبی بین وزارت امور خارجه دانمارک با وزارت اقتصاد ایران مبنی بر تامین مالی پروژه‌های ایران از سوی کشور دانمارک انجام شد که این موضوع با توجه به توانمندی خوبی که شرکت های دانمارکی در زمینه توسعه انرژی به خصوص در بخش انرژی های تجدید پذیر دارند می‌تواند ظرفیت‌های مناسبی را برای توسعه‌ همکاری دو کشور در زمینه انرژی فراهم آورد.

وی افزود: در این جلسه مذاکرات اولیه برای ساخت کارخانه تولید توربین‌های بادی در ایران از سوی شرکت‌های دانمارکی انجام شد به طوری که آنها ابراز تمایل کردند با ایجاد این کارخانه در ایران بتوانند هم در بازار ایران محصولات خود را به فروش برسانند و هم به دیگر نقاط جهان صادرات داشته باشند.


ثبت نظر

ارسال