بنا بر اعلام مدیرعامل توتال:

سهم سرمایه‏ گذاری توتال در انرژی خورشیدی افزایش می‏ یابد

پنجره ایرانیان: مدیرعامل شرکت نفتی توتال فرانسه گفت: انرژی خورشیدی می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵ درصد مجموع دارایی‌های شرکت نفتی توتال برسد.
  • دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 9:28

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پاتریک پویان مدیرعامل توتال که تقریبا یک سال قبل به عنوان مدیر اجرایی این شرکت منصوب شد افزود: توتال سه میلیارد دلار در انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری کرده که در حال حاضر سه درصد دارایی‏ های این شرکت را تشکیل می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم انرژی خورشیدی یک بازار در حال رشد است و ظرف ۱۵ سال دیگر، سهم مجموعه ما نیز به حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد خواهد رسید.

شرکت نفتی توتال که ارزش آن ۱۱۲ میلیارد یورو (۱۲۰ میلیارد دلار) برآورد می‌شود، در سال ۲۰۱۱ با خرید شرکت آمریکایی سان‌پاور به قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد تجارت انرژی خورشیدی شد. خرید سان‌پاور توسط توتال یکی از بزرگترین خریدهای یک شرکت نفت و گاز در بازار انرژی‌های تجدید‌پذیر بوده است.

در شرایطی که پویان اذعان دارد نفت و گاز هنوز باعث تولید حدود ۴۰ درصد CO۲ جهان است، افزود: زغال ‌سنگ در حال حاضر آلاینده بزرگتری است و برق تولیدی از گاز طبیعی تقریبا نصف برق تولیدی از زغال سنگ CO۲  تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه توتال روز‏به‌روز روی گاز طبیعی تمرکز می‌کند، افزود: زغال‌ سنگ مشکل شماره یک حال حاضر و دشمن شماره یک محیط زیست که باید درباره آن صحبت شود. وی همچنین گفت: توتال سوددهی تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری خود را با محاسبه ۲۵ یورو هزینه CO۲ در هر تن می‌سنجد.

مدیرعامل توتال افزود: به محاسبه یک قیمت جهانی برای CO۲ اعتقاد ندارد اما افزود باید تا جایی که ممکن است یک مکانیسم قیمت‌گذاری کربن در مناطق جهان برقرار شود.


ثبت نظر

ارسال