قطارهای برقی آلمان با انرژی بادی حرکتی می‌کنند

پنجره ایرانیان: انرژی مورد نیاز قطارهای برقی آلمان تا سال ۲۰۱۸ میلادی از طریق نیروگاه‏ های بادی تامین خواهد شد.
  • یکشنبه 15 شهریور 1394 ساعت 16:57

به گزارش خبرگزاری مهر، الون ماسک، موسس شرکت اسپیس ایکس را می‏ توان جزو اولین افرادی دانست که بر اهمیت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تاکید داشت. در سال‏ های اخیر، محققان به استفاده از انرژی‏ های تجدیدپذیر در ساخت وسایل مختلف روی آورده ‏اند. در همین راستا و جهت استفاده بهینه از مصرف انرژی، راه‏ آهن آلمان اعلام کرد، قطارهای برقی این کشور تا سال ۲۰۱۸ میلادی انرژی الکتریکی خود را از طریق نیروگاه ‏های بادی تامین خواهند کرد.

آلمانی‏ ها در سه سال آینده به‏ تدریج نیاز خود به انرژی الکتریکی تامین شده از سایر منابع را کاهش داده، به طوری که این میزان به صفر رسیده و قطارهای برقی تمامی نیروی مورد نیاز خود برای حرکت را از نیروگاه ‏های بادی تامین خواهد کرد

هلند، یکی از کشورهایی است که چنین پروژه ‏ای را آغاز کرده است. بیش از ۵۰ درصد انرژی الکتریکی مورد نیاز قطارهای برقی هلندی از انرژی بادی تامین می ‏شوند. کمپانی Enco در روتردام هلند اجرای این طرح را برعهده داشته است. اکنون فعالیت ‏های این کمپانی برای انجام چنین پروژه‏ای در آلمان آغاز شده است.

گزارشات منتشر شده نشان می ‏دهد، در سال‏ های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی به ترتیب ۷۰ ، ۹۵ و ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیاز قطارهای آلمانی از نیروگاه‏ های بادی تامین می ‏شود. قطارهای برقی روزانه در حدود ۱.۲ میلیون مسافر را در آلمان جابه‏ جا می‏ کنند. نیمی از نیروی بادی مورد نیاز این پروژه از نیروگاه ‏های آلمانی و نیمی دیگر نیز از نیروگاه ‏های موجود در کشورهای اسکاندیناوی و بلژیک تامین خواهد شد.

راه ‏آهن آلمان تا سال ۲۰۱۸ میلادی تمامی انرژی مورد نیاز خطوط راه آهن خود را از انرژی بادی تامین خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال