نخستین سری توربین‌های بادی ۲.۵ مگاواتی ساخت ایران

پنجره ایرانیان: با تکمیل نخستین توربین بادی ۲.۵ مگاواتی ساخت ایران، سری نخست داخلی سازی شده این نوع توربین‏ های بادی با حضور معاون وزیر نیرو رونمایی شد.
  • چهارشنبه 11 شهریور 1394 ساعت 9:9

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با حضور هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، از نخستین سری توربین های بادی 2.5 مگاواتی ساخت ایران رونمایی شد. توربین بادی تکمیل شده که نخستین توربین بادی 2.5 مگاواتی ساخت ایران است، قرار است در فاز دوم توسعه مزرعه بادی کهک قزوین نصب شود.

پیش از این، 8 توربین فاز نخست مزرعه بادی کهک قزوین از شرکت فورلندر آلمان خریداری شده بود که از این تعداد، 6 توربین در این مزرعه بادی نصب شد و با مهندسی معکوس انجام گرفته بر روی 2 توربین باقی مانده و انتقال دانش فنی در قالب قرارداد با شرکت آلمانی فورلندر، هم ‏اکنون شاهد تکمیل شدن نخستین توربین بادی 2.5 مگاواتی ساخت ایران هستیم.

عباس علی آبادی، مدیرعامل شرکت مپنا در حاشیه بازدید از سری نخستین توربین های بادی 2.5 مگاواتی ساخت ایران اظهار داشت: در ساخت این توربین‏ ها تاکنون موفق به داخلی ‏سازی 50 درصدی شدیم، این رقم تا پایان سال جاری به بیش از 60 درصد می‏ رسد و میزان داخلی‏ سازی توربین بادی 2.5 مگاواتی تا پایان سال 95 به مرز 90 درصد خواهد رسید که بیش از آن، مقرون به صرفه نیست.


ثبت نظر

ارسال