گزارش اختصاصی پنجره ایرانیان از نشست خبری سندیکای صنایع آلومینیوم ایران؛

انحصارگرایی در صنعتی که متولی ندارد!

پنجره‌ایرانیان؛ نشست خبری سندیکای صنایع آلومینیوم ایران عصر روز سه‌شنبه 6 شهریورماه 97 با حضور رئیس، دبیر و تعدادی از اعضا در محل دفتر سندیکا برگزار شد.
  • شنبه 7 مهر 1397 ساعت 13:43

به گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان، نشست خبری سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با حضور هوشنگ گودرزی، رئیس، ابوالفضل رضایی، دبیر و آریا صادق نیت حقیقی، عضو سندیکای صنایع آلومینیوم ایران و جمعی از اصحاب جراید و نشریات در محل دفتر این سندیکا برگزار شد. در این نشست که به‌منظور بررسی عمده‌ترین مشکلات روزها و ماه‌های اخیر صنعت آلومینیوم مانند نوسانات ارزی، دستورالعمل عرضه آلومینیوم در بورس کالا، انحصارگرایی شرکت‌های بالادستی، نداشتن متولی و سرمایه‌گذار، زد و بندهای سیاسی در واگذاری کارخانه‌ها، صادرات شمش آلومینیوم و... ترتیب داده شده بود، نقطه نظرات هیئت‌رئیسه سندیکا برای انتشار در رسانه‌ها بیان شد.

به گفته اعضای سندیکا، یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعتگران آلومینیوم این است که صادرات شمش آلومینیوم با قیمتی پایین‌تر از عرضه آن در داخل انجام می‌شود که به صنایع پایین‌دستی کشور صدمه زده است. علاوه بر این دولت سرمایه‌گذاری کافی در این بخش ندارد و به دلیل موانع در نقل و انتقالات بانکی و قوانین بی‌ثبات، سرمایه‌گذاران خارجی وارد صنعت آلومینیوم نمی‌شوند که مجموعه این شرایط باعث شده میزان تولید آلومینیوم در کشور پایین باشد.

برای دین فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

 

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 132-مهر97


ثبت نظر

ارسال