در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما صورت گرفت؛

تجلیل از هافمن به‌عنوان چهره ماندگار صنعت و تجارت

پنجره‌ایرانیان؛ اجلاس سراسری چهره‌های ماندگار صنعت و تجارت با تجلیل از شرکت‌های برگزیده کشوری در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.
  • چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 14:57

در این اجلاس که روز چهارشنبه 29 شهریورماه و با حضور جمعی از مدیران، صنعتگران و بازرگانان برتر کشور، مسئولان، استادان دانشگاه، صاحب‌نظران و اصحاب رسانه برگزار شد، تندیس طلایی چهره‌های ماندگار صنعت و تجارت به مهندس محمد حمیدیه مدیرعامل مجموعه هافمن اهداء شد.

در اجلاس سراسری چهره‌های ماندگار صنعت و تجارت ایران که به‌منظور تقدیر و تکریم کارآفرینان و توسعه فضای کارآفرینی و باهمت وزارت صنایع، معادن و تجارت و انجمن‌های تخصصی کشور، شهریورماه سال 96 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد به استناد ارزیابی و ممیزی فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی، خدماتی و بازرگانی و تاثیرگذاری در فضای کسب‌وکار و اقتصاد کشور، چهره‌های ماندگار این عرصه انتخاب و از ایشان تقدیر به عمل آمد.

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کامل کلیک کنید

 

اجلاس سراسری چهره‌های ماندگار صنعت و تجارت به همت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران و پس از ارزیابی شاخص‌های 7 گانه مدیریت توسط کمیته راهبردی و ارزشیابی اجلاس و تیم داوری از سازمان‌های مختلف دولتی ازجمله معاونت علمی دفتر ریاست جمهوری، مرکز آموزش و پژوهش مجمع متخصصین ایران، استانداری تهران، سازمان ارزیابی و نظارت بر عملکرد وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و ... برگزار شد.

در این ممیزی‌ها ۷ شاخص به شرح ذیل موردبررسی دقیق قرار گرفت.

۱- رهبری (مدیریت اهداف، مدیریت بودجه و ارزیابی عملکرد، مدیریت روابط عمومی)

۲- مدیریت منابع (مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی و دارایی، مدیریت مشارکت‌ها و اعتبارات)

۳- مدیریت زنجیره تامین (مدیریت تامین‏ کنندگان، مدیریت ارتباط با مشتریان)

۴- مدیریت عملیات (مدیریت برنامه‌ریزی و سیستم‌ها، مدیریت تولید و عملیات، مدیریت لجستیک و پشتیبانی، مدیریت پروژه)

۵- مدیریت کیفیت و بهره‌وری (مدیریت استانداردها و طرح‌ریزی کیفیت، مدیریت تضمین کیفیت، مدیریت کنترل کیفیت، بهره‌وری)

۶- مدیریت بازرگانی (مدیریت بازاریابی، مدیریت فروش، مدیریت خدمات پس از فروش)

۷- مدیریت تکنولوژی (مدیریت دانش، مدیریت انتقال تکنولوژی، مدیریت نگهداری و تعمیرات، مدیریت تحقیق و توسعه)

مجموعه هافمن و مدیران تلاشگر آن همواره در جهت رشد و توسعه خدمات و فعالیت‌هایشان از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند و در همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس شده‌اند. در همین راستا مجموعه هافمن توانست در آزمون‌های 7 گانه این همایش که توسط استادان و متخصصان مطرح ارگان‌های مختلف از شرکت‌های معرفی‌شده به عمل آمد با سربلندی عبور کرده و به‌عنوان یکی از چهره‌های ماندگار صنعت و تجارت ایران در سال 96 انتخاب شود.

شرکت هافمن به همراه سایر برگزیدگان این همایش که همگی از بزرگان و نام‌آوران عرصه صنعت و تجارت کشور بودند علاوه بر دریافت لوح و تندیس زرین چهره‌های ماندگار صنعت و تجارت کشور، گواهینامه رسمی چهره‌های ماندگار مورد تائید مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران را نیز دریافت کردند. این برگزیدگان همچنین به عضویت افتخاری هیات علمی مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران درآمدند و گواهینامه عالی مدیریت از آکادمی IGP انگلستان را نیز دریافت کردند.

در آغاز همایش و پس از تلاوت آیات قران و پخش سرود ملی، دکتر شاه‌حسینی نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایراد سخن پرداخت. دکتر شاه‌حسینی استاد مدیریت صنعتی با گرایش سیاست‌گذاری بازرگانی از دانشگاه تهران با بیانی شیوا و جذاب به بیان الگوهای رفتاری مدیران و کارآفرینان برتر پرداخت. دکتر شاه‌حسینی با ذکر مثال‌هایی عینی و ملموس راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت در کسب‌وکار را بیان کردند و بر ضرورت تغییر دیدگاه‌های کهن در امور تجاری و بازرگانی تاکید کردند.

وی در بخشی از سخنانش که با پخش تصاویر و اسلایدهای آموزشی همراه بود با رسم نموداری به بررسی نوع نگاه، طرز فکر و نحوه مواجهه افراد مختلف با مواردی مثل تحصیلات، سفر، بهداشت و سلامت، پول، رؤیاها، خانواده، تفریحات، ورزش و... پرداخت و توضیح داد: نمودار رفتاری انسان‌های موفق در مواجهه با این موضوعات همواره از ثبات و تداوم خاصی برخوردار است و با نظم و برنامه‌ریزی به هرکدام از این موارد وقت و انرژی مناسبی اختصاص می‌دهند و نهایتاً ضمن بهره‌مند شدن و لذت بردن از تمام مواهب زندگی به موفقیت هم می‌رسند.

در ادامه دکتر عظیم فضلی پور، استاد دانشگاه و کارشناس برندینگ در خصوص مشخصه‌های مدیران موفق و کسب‌وکارهای موفق به ایراد سخن پرداخت. دکتر فضلی پور دارای دکترای مدیریت استراتژیک برند از دانشگاه USC و نیز دکترای حقوق از دانشگاه سوربن فرانسه است. نمایندگی برنامه شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا EBC*L در کشورهای فارسی‌زبان و نیز کلینیک برند سوئیس ازجمله مسئولیت‌‌های ایشان است.

وی با اشاره به مبحث برندینگ در ایران و مقایسه آن با برندهای جهانی گفت: در عصر برند شما با انبوهی از کالاها مواجه هستید. به نظر من در ایران، ما در عصر سوم تجارت هستیم. هنوز وارد عصر برند نشده‌ایم. البته این سخن مطلق نیست و در میان کالاهای ایرانی برندهای خوب هم داریم اما سخن من در مقیاس جهانی است. اگر ازنظر داخلی نگاه کنیم می‌توانیم برخی برند‌‌ها را نام ببریم؛ اما در بعد جهانی ما برند نداریم؛ یعنی الان می‌توانیم برند ایرانی را نام ببرید که در دنیا شناخته شده باشد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که چرا برندهای ایرانی در عرصه بین‌المللی موفق نبوده‌اند، گفت: ریشه این مسئله را باید در ماهیت صادرات ما جستجو کرد. ما شیوه تعامل و ارتباط با دنیا را به‌خوبی بلد نیستیم. صادرات ما قطعی و موجی است؛ یعنی به درازمدت فکر نمی‌کنیم. در یک دوره‌ای بازاری را به دست می‌آوریم، سود خود را می‌بریم و از آن بازار بیرون می‌رویم. مثال واضح این امر بازار تازه و تشنه کشورهایی آسیای میانه در سال 1991 بعد فروپاشی شوروی سابق بود. برای مدت کوتاهی در این بازارها خود را پیدا کردیم و سپس به دلایل زیادی ازجمله تقلب در کالا عدم کیفیت کالا عدم تداوم حضور و... بازار را از دست دادیم و این بازار بسیار بزرگ امروزه تحت سیطره برندهای ترکیه است. همین موضوع را ما در بازارهای عراق و سوریه هم تا حدودی می‌بینیم و اگر درست عمل نکنیم بازهم این بازارها را از دست می‌دهیم.

در بخش پایانی این مراسم با اهدای تندیس و گواهینامه رسمی چهرهای ماندگار صنعت و تجارت به مدیران برگزیده کشور در صنوف مختلف صنعتی، تولیدی و تجاری از طرف مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران، از این شرکت‌ها تجلیل شد. مهندس محمد حمیدیه، مدیرعامل شرکت هافمن نیز ازجمله مدیرانی بود که در این همایش لوح و تندیس زرین چهره‌های ماندگار صنعت و تجارت ایران در سال 96 را از دست مسئولان دریافت کرد.

 

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 121-آبان 96


ثبت نظر

ارسال