افزایش تعرفه پروفیل یوپی‌وی‌سی تکذیب شد

پنجره ایرانیان:مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام کرد:‌ بر خلاف برخی اظهارنظرها، هیچ تغییری در سود بازرگانی واردات پروفیل «UPVC» رخ نداده است.
  • دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 0:32

سید عباس حسینی گفت:‌ سود بازرگانی این کالا در تعرفه‌های 39161000، 39162090 و 39169000 کتاب سال 92 به ترتیب 6، 15 و 6 درصد بوده و تغییری در این موارد رخ نداده است. وی ادامه داد:‌ در سال 1392 نیز برای افزایش سود بازرگانی ردیف‌های مورد اشاره، پیشنهادی به کمیسیون ماده یک ارایه نشده است و صرفا پیشنهاد ایجاد ردیف تعرفه‌های مزبور از طرف گمرک ایران پیشنهاد شده بود که بدون تغییر در حقوق ورودی به تصویب کمیسیون مربوطه رسید.

 طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در واکنش به اینکه گویا انجمن تولیدکنندگان پروفیل خواستار افزایش تعرفه واردات این محصول شده است، اظهار کرد:‌ اگر این انجمن بنا به وضعیت تولید و صنعت خود خواهان افزایش سود بازرگانی کالای مذکور است، باید درخواست خود را به همراه فرم اطلاعات کارشناسی تکمیل و به کمیسیون مربوطه ارائه کند تا در صورت موافقت و تصویب هیات دولت، برای اجرا به گمرکات اجرایی ابلاغ شود.


نظرات

ناشناس

کاهش تعرفه پروفیل یوپی وی سی اتفاق خوبی بودوجلوی انحصارطلبی ها راگرفت وباعث شدرقابت سالم با شرایط برابرایجادگردد. برخلاف برخی دوستان اعتقادبنده این است که افزایش تعرفه باعث جلوگیری ورود کالاهای بی کیفیت نمی شودواین کالاها به صورت غیررسمی ویا باتعرفه کالاهای دیگر همچنان واردمی شوندوفقط این افزایش تعرفه ازورودکالاهای باکیفیت اروپایی که به صورت رسمی واردکشور می شوندرامی گیردووقتی کالای باکیفیت واردکشور نشودرقابت برسرکیفیت نیزایجادنمی شود.

ثبت نظر

ارسال