سه میلیون مشترک از کنتورهای هوشمند بهره‌مند می‌شوند

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران با بیان این که ساخت کنتورهای قرائت از راه دور هوشمند (ثابت و متحرک) بنابر مصوبه شرکت ملی گاز ایران به شرکت گاز استان تهران تکلیف شده است، گفت: هم اکنون 10 هزار دستگاه از این کنتورها در دو کارخانه کنتورسازی کشور در دست ساخت است.
  • چهارشنبه 30 بهمن 1392 ساعت 13:29

به گزارش (شانا)، یعقوبعلی حسین‌نیا با اعلام این که منطقه های 22 و 12 شهرداری به عنوان مناطق آزمایشی برای نصب کنتورهای هوشمند در نظر گرفته شده‌اند، افزود: افزایش اطمینان در سامانه‌های اندازه‌گیری گاز، جلوگیری از تخلف های احتمالی، کنتورخوانی از راه دور و‌ مدیریت مصرف در شرایط اضطرار، از مزیت‌های بهره‌گیری از کنتورهای هوشمند است. وی با بیان این که هزینه ساخت کنتورهای هوشمند به طور تقریبی دو برابر کنتورهای معمولی است، گفت: برای نصب سالانه 300 هزار کنتور در شهرهای تهران و کرج، به 36 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در صورت ساخت این کنتورها از جانب سازندگان داخلی، این امر محقق خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران در باره توانمندی سازندگان داخلی برای ساخت این کنتورها افزود: دو کنتور ساز داخلی در حال ساخت کنتورهای هوشمند هستند و نرم‌افزار این کنتورها نیز (به دلیل رعایت الزام های پدافند غیرعامل) کاملا داخلی است که در صورت تولید سالانه 300 هزار کنتور از جانب سازندگان یاد شده، این امر محقق خواهد شد. حسین‌نیا تعداد مشترکان گاز استان تهران را 3 میلیون و 100 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: در یک دوره حداقل 7 ساله، مجموعه کنتورهای استان تهران هوشمند می‌شود. وی اظهار کرد: با گسترش ساخت کنتورهای هوشمند در کارخانه‌های سازنده ایرانی، کنتورهای مشترکان قدیمی نیز به تدریج تعویض و کنتورهای هوشمند جایگزین آنها خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران در مورد اولویت واگذاری کنتورهای هوشمند به مشترکان گاز گفت: مشترکان جدید گاز یا مشترکانی که ساختمان مسکونی آنها بازسازی شده است، در اولویت واگذاری کنتورهای هوشمند هستند.

به گزارش شانا، طرح استفاده از کنتور هوشمند به جای کنتور معمولی،‌ یکی از طرح‌های مهم شرکت ملی گاز ایران است. امکان قطع گاز یا کاهش جریان آن از مراکز بهره‌برداری، اعمال نرخ های متفاوت در ساعت‌های مختلف شبانه روز، امکان خرید اعتباری به وسیله مشترکان، همچنین امکان دسترسی مشترکان به اطلاعات مصارف با اتصال به مرکز اطلاعات شرکت‌های گاز استانی و‌ تسویه گازبهای روزانه مشترکان، از دیگر مزایای نصب کنتورهای هوشمند است.


ثبت نظر

ارسال