رکود همچنان گریبانگیر بازار مسکن

با وجود افزایش نرخ تسهیلات، رکود همچنان گریبانگیر بازار مسکن شده است این در حالی است که در آستانه شب عید میزان جابه‌جایی مردم افزایش یافته اما معامله انجام نمی‌شود.
  • دوشنبه 28 بهمن 1392 ساعت 15:4

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گزارشات میدانی حاکی از رکود بازار مسکن با افزایش میزان تسهیلات مسکن است. بر اساس این گزارش با وجود افزایش میزان تسهیلات مسکن تا سقف 60 میلیون تومان برای خانه اولی‌ها و 40 میلیون تومان برای متقاضیان مسکن خرید و فروش مسکن همچنان با رکود شدید مواجه شده است.

 بر اساس این گزارش یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه ولیعصر با اشاره به اینکه تسهیلات 30 میلیون تومانی هیچ تأثیری در رونق بازار مسکن ندارد، افزود: این میزان تسهیلات تنها 7 درصد از قیمت خرید یک واحد مسکونی را شامل می‌شود. این مشاور املاک با بیان اینکه بازار مسکن در سال آینده همچنان با رکود مواجه خواهد بود، افزود: بازار مسکن در شب عید دارای تب و تاب می‌شود و معاملات کمی رشد پیدا می‌کند اما این بازار همچنان با رکود دست و پنجه نرم می‌کند. وی در ادامه توضیح داد: دولت معتقد است که سال آینده قیمت مسکن را کاهش داد اما این بازار حاکی از رکود در سال آینده نیز است.

یکی دیگر از مشاوران املاک در ادامه به ما گفت: سال آینده به دلیل افزایش قیمت مصالح، دستمزدهای کارگران و جواز شهرداری‌ها قیمت مسکن افزایش می‌یابد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر رکود در تمامی بازارها و صنعت‌ ما حاکم شده و میزان درآمد افراد کاسته شده بنابراین رکود در بازار مسکن عجیب نیست. این مشاور املاک در ادامه گفت: با افزایش نرخ تورم نرخ قیمت مسکن نیز بالا می‌رود.

یکی دیگر از مشاور املاک واقع در میدان حر با اشاره به اینکه بازار مسکن در رکود است افزود: رکود بازار تا سه ماه بعد از عید همچنان پابرجا خواهد بود. وی در ادامه افزود: رشد میزان تسهیلات هیچ تأثیری بر رونق یافتن و یا افزایش قیمت مسکن ندارد.  

بر اساس این گزارش یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به اینکه در زمان افزایش قیمت بازار مسکن رونق می‌یابد، گفت: در زمانی که قیمت مسکن کاهش می‌یابد بسیاری از مالکان طمع پیدا می‌‌‌‌‌‌‌کنند و مسکن خود را نمی‌فروشند تا قیمت را افزایش دهند.  بر اساس این گزارش این مشاور املاک با اشاره به اینکه امیدواریم قیمت مسکن در سال آینده افزایش می‌یابد افزود: این امر باعث رونق کسب و کار بازار ما می‌شود.

 وی در ادامه افزود: رشد نرخ تسهیلات هیچ اثری به بازار مسکن و افزایش قیمت ندارد. بر اساس این گزارش این مشاور املاک در ادامه افزود: در صورتی که نرخ تورم افزایش یابد قیمت ملک نیز در سال آینده چند برابر می‌شود.

این مشاور املاک در ادامه گفت: سال گذشته اردیبهشت‌ماه قیمت هر مترمربع در شهرک غرب 3 میلیون و 750 هزار تومان بود در حالی این قیمت در بهمن ماه سال گذشته به 8 تا 9 میلیون تومان رسید. وی در ادامه افزود: در حال حاضر امروز با رکود موجود قیمت هر مترمربع در شهرک غرب به 7 میلیون تومان رسید. بر اساس این گزارش با وجود افزایش نرخ تسهیلات بازار مسکن همچنان در رکود شدید به سر می‌برد.

 


ثبت نظر

ارسال