سرمایه‌گذاری شرکت آسان آلومینیوم در ایالات‌متحده

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت ترک آسان آلومینیوم (Assan Aluminium)، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم نورد تخت در جهان، اعلام کرد با صرف 460 میلیون دلار هزینه، واحد تولیدی جدیدی را در ایالات‌متحده راه‌اندازی خواهد کرد.
  • شنبه 23 مهر 1401 ساعت 11:18

به گزارش فلزات آنلاین، شرکت آسان آلومینیوم زیرمجموعه هلدینگ کیبر (Kibar Holding) است. به گفته‌ علی کیبر مدیریت این هلدینگ، پس از تکمیل این واحد تولیدی،‌ ظرفیت تولید این مجموعه 120 هزار تن در سال خواهد بود.

قرار است این واحد بر اساس استانداردهای مرسوم در ایالات‌متحده بنا گردد و نیازهای داخلی آن‌ها را تأمین نماید. علاوه بر پروژه فوق، شرکت آسان به دنبال بررسی پتانسیل بهره‌برداری از منابع مینرالی و انرژی آفریقا نیز است.

از دیگر استراتژی‌های این شرکت می‌توان به تصمیم بر سرمایه‌گذاری و تولید در اروپا، ایالات‌متحده و آسیا اشاره نمود.

طی نیمه نخست سال 2022 حجم معاملات این شرکت 30 درصد افزایش داشته است.

علی کیبر در پایان صحبت‌های خود اظهار داشت: هدف اصلی از این اقدام،‌ افزایش نرخ رشد سالانه شرکت به 7-3 درصد است.

به گفته وی، درآمد شرکت در سال 2021، 4.6 میلیارد دلار بوده است.

از طرفی به گفته‌ هالوک کایاباش، مدیرعامل آسان آلومینیوم، شرکت آسان توانسته ظرفیت تولید خود را طی چند سال اخیر به 360 هزار تن برساند و با این حرکت، به یکی از دو تولیدکننده بزرگ در اروپا مبدل شود.

کایاباش می‌گوید: این شرکت تصمیم دارد 80 میلیون دلار در راه‌اندازی یک واحد بازیافت سرمایه‌گذاری کند که تا پایان سال 2023 افتتاح خواهد شد. قرار است محصولات تولیدی این شرکت صادر شود که درنتیجه75 درصد از درآمد این شرکت را شامل خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال