بورس کالا دخالتی در تعیین سهمیه‌ مواد اولیه پی‌وی‌سی ندارد

پنجره‌ایرانیان؛ مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران عنوان کرد: سازمان بورس کالا هیچ دخالتی در تعیین سهمیه‌ مواد اولیه پتروشیمی و پودر پی‌وی‌سی موردنیاز کارخانه‌های تولیدکننده پروفیل ندارد.
  • دوشنبه 10 آذر 1399 ساعت 3:40

جواد فلاح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: وزارت صمت سامانه‌ای دارد به نام سامانه بهین‌یاب که میزان سهمیه مواد اولیه پتروشیمی هر یک از واحدهای تولیدی را تعیین کرده و سازمان بورس کالا نقشی در این موضوع ندارد.

او ادامه داد: میزان سهمیه هر یک از واحدهای تولیدی در این سامانه تعیین می‌شود. اگر تخلفی انجام‌شده یا مواد اولیه به‌درستی بین تولیدکنندگان توزیع نشده است، اشکال به تعیین سهمیه و اختلالات سامانه بهین یاب مربوط می‌شود.

‌گفتنی است، مسئولان بورس کالا بیشتر از این توضیحی ارائه نداده و از این ماجرا شانه خالی کردند. مسئول وزارت صمت هم درنهایت به‌درستی پاسخگوی این موضوع نبودند اما سرپرست سابق وزارت صمت آن را تایید کرد. در برخی موارد شاهد هستیم که عده‌ای در سامانه بهین یاب سهمیه دریافت می‌کنند، اما در عمل خروجی و تولیدی ندارند؛ بررسی این موضوع توسط تیم‌هایی در وزارت صمت آغاز شده و به‌زودی برطرف خواهد شد.

 


ثبت نظر

ارسال