آغاز بهره‌برداری از خط جدید آنادایزینگ آلومینیوم ماندگار

پنجره‌ایرانیان؛ صنایع آلومینیوم ماندگار که پیش‌ازاین در شهر گرگان فعالیت می‌کرد با بهره‌برداری از خط جدید آنادایزینگ آلومینیوم با شکل و طرحی نو و با امکانات و دستگاه‌هایی بهینه‌شده فعالیت خود را در شهرستان اراک ادامه می‌دهد.
  • چهارشنبه 8 مرداد 1399 ساعت 17:35

امیرعباس شفیعی، مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار در گفتگو با می متالز با اعلام این خبر در مورد سابقه فعالیت شرکت ماندگار قبل و بعد از انتقال به شهرستان اراک گفت: خط آندایز ماندگار که پیش‌ازاین در گرگان مستقر بود، درواقع ارتقا یافته خط قدیمی بود که از سال‌ها قبل توسط خانواده شفیعی تاسیس و راه‌اندازی شده بود. سال ۸۷ خط ماندگار با رکتیفایرها و امکانات جدید فعال شد. از سال ۸۷ تا ۹۷ خوشبختانه توانستیم برند ماندگار را ایجاد و تقویت کنیم و با توجه به کیفیت محصولات و روحیه خدماتی که نسبت به رضایتمندی مشتریان خود داشتیم، بازاری موفق را با برند آندایز ماندگار در سطح کشور ایجاد کنیم. این موضوع سبب شد که ما انگیزه پیدا کنیم که ازلحاظ جغرافیایی به سمت عمده مشتریانمان که در مناطق مرکزی کشور بودند، حرکت کنیم.

شفیعی در مورد واحد جدید آلومینیوم ماندگار و مزیت‌های آن نسبت به گذشته توضیح داد: در سال ۹۷ زمینی به مساحت بیش از یک هکتار و بیش از 3600 متر سوله را در شهرک صنعتی خیرآباد اراک خریداری کردیم. ازلحاظ تکنولوژیک آنچه در خط جدید ماندگار نصب و راه‌اندازی شده است، بر اساس استانداردهای روز و بین‌المللی است. ازآنجایی‌که ذاتاً کار ما (آنادایزینگ) یک فرآیند شیمیایی است، در حقیقت مانند یک آزمایشگاه با ظروف بزرگ‌تر است و تکنولوژی آن بر اساس فناوری‌ها و دانش علمی تعریف می‌شود و لذا داشتن پایه‌های علمی در آن بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار بیان کرد: همچنین اگرچه دستگاه‌ها‌ و ماشین‌آلات اصلی، نظیر رکتیفایرها و تکنولوژی آن‌ها بسیار مهم و موثر است لکن تاسیسات و تجهیزات تکمیلی و فرعی هم بسیار اهمیت داشته و تثبیت‌کننده فرآیند و کیفیت هستند. خوشبختانه در خط جدید ماندگار توانسته‌ایم تمامی این ماشین‌آلات اصلی و فرعی را تامین و به‌روزرسانی کنیم و تمامی موارد به لحاظ کنترل پارامترهای شیمیایی، دمایی و کیفیت آب مصرفی بر اساس استانداردهای جهانی کار می‌کنند.

وی افزود: برای مثال در تمام وان‌های آندایز خط جدید شرکت ماندگار، چه مواد اصلی و چه شستشوها، آب با پارامترهای استاندارد که در داخل مجموعه تولید شده، تزریق می‌شود. مثال دیگر سیستم‌های سرمایشی ماندگار در خط جدید است. به‌طورکلی یکی از ضعف‌های خطوط آندایز در ایران این بوده است که مقدار سیستم سرمایشی به نسبت خط کافی نیست و این ضعف موجب بالارفتن تلورانس دمایی می‌شود که در کیفیت و یکرنگی محصول نهایی بسیار موثر است. در خط جدید آندایز ماندگار میزان تجهیزات آن‌قدر بالاست که این تلورانس دمایی به صفر رسیده است.

شفیعی گفت: همچنین ازلحاظ چیدمان نیز خط جدید ماندگار در استانداردترین شکل ممکن قرار دارد. سیستم تصفیه پساب خط ماندگار نیز با ظرفیت فاز توسعه راه‌اندازی شده و همین‌الان نیز دو برابر نیاز مجموعه است و مجموعه ماندگار درحال‌حاضر به‌طور کامل تمام پساب خود را تصفیه می‌کند.

مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم ماندگار خاطرنشان کرد: سیستم‌های انتقال مجموعه نیز همه بر اساس متدهای جدید کار می‌کنند. همچنین بحث کنترل سفارشات و کنترل سلامت پروفیل در مجموعه بر اساس متدهای جدید است و به‌طور‌کلی زمانی که پروفیل خام وارد مجموعه ماندگار می‌شود به بالاترین کیفیت ممکن آندایز و خارج می‌شود. مجموعه ماندگار دارای آزمایشگاهی بسیار پیشرفته‌تر از قبل شده است و بااینکه آزمایشگاه قبلی نیز دارای سطح بالایی بود، اما در آزمایشگاه جدید امکانات کامل‌تری را داریم و پارامترهای شیمیایی به‌طور کامل تحت کنترل و نظارت این آزمایشگاه هستند.

شفیعی در پایان اظهار کرد: به لحاظ نیروی انسانی نیز به‌واسطه اینکه نیروهای آموزش‌دیده و باتجربه خط قبلی خود را حفظ کرده‌ایم و به همراه داریم لذا تجربه خط قبلی با این جابجایی و ارتقا همراه شده است و همه این‌ها کنار هم قرار گرفته و موجب شده که ما خطی با ظرفیتی بالاتر، کیفیتی بالاتر و نظم بیشتر داشته باشیم و بتوانیم خدمات بهتری را به مشتریان ارائه کنیم.


ثبت نظر

ارسال