تولید شیشه‌ای که بعد از شکستن ترمیم می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ محققان موفق به تولید شیشه‌ای شده‌اند که بعد از شکسته شدن می‌توان آن را با فشار دادن به یکدیگر به حالت عادی بازگرداند، اختراعی که به‌خصوص صاحبان تلفن همراه را خوشحال می‌کند.
  • یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 12:49

به گزارش آنا، اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که در زمینه نگهداری از تولید گوشی همراهتان بی‌دقت هستید و چندباری شیشه گوشی‌تان به علت سقوط از دستتان شکسته است، ازاین‌پس می‌توانید امیدوار باشید که با فشاردادن شیشه‌های شکسته شده به یکدیگر بتوانید آن‌ها را به وضعیت اولیه بازگردانید.

به گزارش ساینس آلرت، محققان ژاپنی دانشگاه توکیو می‌گویند این شیشه‌های ضدشکستگی از نوعی پلیمر خاص ساخته شده‌اند که با فشردن قطعات شکسته شده به یکدیگر به‌سادگی به حالت اولیه بازمی‌گردند.

افراد تنها کافی است تا شیشه‌های ساخته‌شده از این پلیمرها را به مدت ۳۰ ثانیه در دمای عادی اتاق یعنی ۲۱ درجه به یکدیگر فشار دهند تا آن‌ها دوباره به یکدیگر بچسبند. پیش‌ازاین محققان دانشگاه کالیفرنیا نیز به فناوری مشابهی دست یافته بودند، اما در قالب این فناوری باید شیشه‌های شکسته شده به مدت یک روز کامل به یکدیگر فشار داده شوند تا به حالت اول بازگردند.


ثبت نظر

ارسال