ایجاد شهرک آلومینیوم و کارخانه تولید آلومینا در سراب

پنجره‌ایرانیان؛ استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در بحث نفلین‌سینیت نیز به دنبال ایجاد شهرک آلومینیوم و کارخانه تولید آلومینا هستیم که با تحقق این پروژه، علاوه بر تامین نیاز داخلی، 10 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
  • شنبه 24 فروردین 1398 ساعت 11:46

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به نام‌گذاری سال 98 به نام «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رونق تولید تابع کارآمدی و اثربخشی عوامل مختلفی ازجمله فناوری، نیروی انسانی و سازمان تولید است که در هر یک از این حوزه‌ها با اینکه قدم‌های خوبی هم برداشته شده، اما مشکلات جدی هم وجود دارد.

وی، کمبود نقدینگی، تامین مواد اولیه، صادرات و بروکراسی اداری را از مهم‌ترین مشکلات بخش تولید عنوان کرد و گفت: برای حل همه این مشکلات تنها یک راه وجود دارد و آن‌هم استفاده از روش‌های علمی است؛ همان‌طور که واحدهایی که از روش‌های علمی و به‌روز استفاده می‌کنند مشکلات کمتری دارند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به اقدامات انجام‌شده در استان برای رفع موانع تولید و رونق واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: برای سال جاری بیش از یک‌هزار مجوز ایجاد یا توسعه واحدهای تولیدی با سرمایه‌گذاری 6 هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 25 هزار نفر صادر شده است و این در حالی است که در سال گذشته، 365 طرح تولیدی با 1800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اجرا شده است؛ درواقع اگر هدف‌گذاری سال جاری انجام شود می‌توانیم ادعا کنیم که شعار رونق تولید، تحقق یافته است.

وی، پروژه کارخانه ذوب مس و تولید مس کاتدی را ازجمله این پروژه‌ها ذکر کرد و گفت: خوشبختانه مراحل اجرایی این پروژه آغاز شده و به‌زودی کار احداث کارخانه نیز در مجتمع مس سونگون آغاز می‌شود که با بهره‌برداری از آن امکان ایجاد 10 هزار فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

پورمحمدی ادامه داد: در بحث نفلین‌سینیت نیز به دنبال ایجاد شهرک آلومینیوم و کارخانه تولید آلومینا هستیم که با تحقق این پروژه، علاوه بر تامین نیاز داخلی، 10 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، بخش عمده‌ای از نیازهای ما را برطرف می‌کند، گفت: باوجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، ما جوانانی داریم که در عرصه‌های بین‌المللی به مدارج علمی بالادست یافته‌اند و این قابلیت بزرگ ماست که اگر بخش صنعت و تولید ما نیز از این ظرفیت استفاده کند به موفقیت‌های بزرگی می‌تواند دست پیدا کند.

 


ثبت نظر

ارسال