توقف فعالیت‌ یک شرکت آلومینیوم‌سازی پس از حمله باج‌افزاری

پنجره‌ایرانیان؛ حمله سایبری به شرکت Norsk Hydro که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان، سبب توقف فعالیت این شرکت شد.
  • چهارشنبه 21 فروردین 1398 ساعت 12:12

به گزارش ماین نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی ZDNet، شرکت Norsk Hydro، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان، روز گذشته اعلام کرد: حمله‌ شدید سایبری برخی از زیرساخت‌های آن را تخریب کرده است. این شرکت مجبور شد تا بعضی از عملیات‌های خود را به حالت دستی تغییر دهد.

یکی از مدیران شرکت Hydro Norsk در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: حمله سایبری از طریق باج‌افزار LockerGoga انجام شده است.

به گفته این شرکت: حمله سایبری بر ایمنی کارکنان تاثیرگذار Norsk Hydro نبوده است، اما شبکه‌های رایانه‌ای شرکت براثر یک آلودگی باج‌افزاری تحت تاثیر قرارگرفته‌اند. باج‌افزار موردنظر در رایانه‌های هدف قرار گرفته است و کارکنان آن در نیمه‌شب متوجه آلودگی شده‌اند.

تاثیر حمله سایبری به حدی شدید بوده است که کل شبکه جهانی این شرکت آلومینیوم‌سازی از کار افتاده است و عملیات‌های اداری و تولید متوقف شده‌اند. این شرکت بنا دارد تا به‌وسیله پشتیبان‌های تهیه‌شده، سیستم‌های آلوده را به حالت قبلی بازگرداند.

Norsk Hydro یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم جهان است که در بیش از ۵۰ کشور فعالیت دارد. این شرکت دومین شرکت نروژی است که موردحمله سایبری شدید قرار می‌گیرد، در سال گذشته هکرهای چینی به ارائه‌دهنده سرویس ابری Visma نروژ نفوذ کرده بودند.

 


ثبت نظر

ارسال