در سفر به شهر اراک صورت گرفت؛

بازدید هیات مدیره سندیکا از پایتخت آلومینیوم کشور

پنجره‌ایرانیان؛ اعضای هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در سفر کاری به استان مرکزی از کارخانه ایرالکو، طرح توسعه شرکت آلومرول در شهرک صنعتی خیرآباد و شرکت نورد آلومینیوم اراک بازدید کردند.
  • سه شنبه 23 بهمن 1397 ساعت 14:29

شرکت صنایع آلومرول نوین متشکل از 8 شرکت تولیدی و یک شرکت بازرگانی فعال، درحال‌حاضر، با تولید سالانه بیش از یک‌صد هزار تن، بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع مقاطع آلومینیومی با کاربرد ساختمانی و صنعتی همراه با خدمات عملیات حرارتی، رنگ پودری و آنادایزینگ و نیز ریخته‌گری انواع شمش و بیلت آلیاژی آلومینیوم و ساخت قالب‏های اکستروژن در کشور است. شرکت صنایع آلومرول نوین از چند سال گذشته پروژه ساخت بزرگ‌ترین شهرک تخصصی آلومینیوم کشور را آغاز کرده است که در زمینی به مساحت 40 هکتار در شهرک صنعتی خیرآباد اراک در حال اجرا است. اعضای هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران از این پروژه عظیم و روند پیشرفت آن بازدید کردند.

در بخش دیگری از این سفر جلسه اعضای هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم با حضور مدیریت عامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) جناب آقای مهندس مجیدی و عضو هیات مدیره جناب آقای زاوشی و مدیرکل اقتصادی استان مرکزی جناب آقای نعمتی در محل کارخانه برگزار شد.

مهندس مجیدی، مدیرعامل ایرالکو در این جلسه گفت: با ۱۰۰ درصد ظرفیت در حال تولید هستیم! الان حتی شرکت‌های هندی برای فروش آلومینا به ما دشواری‌های زیادی ایجاد کرده‌اند و به علت تحریم به ما مستقیما نمی‌خواهند آلومینا بفروشند.

مهندس گودرزی رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم نیز در این جلسه بیان کرد: هم‌اکنون تولید آلومینیوم در کشور در بهترین حالت ۳۶۰ هزار تن در سال است. هر آنچه از صنعت پایین‌دستی در این سه یا چهار سال باقیمانده به کمک شرکت ایرالکو بوده که شمش را در حد توانش به بازار تزریق کرده است.

گفتنی است، شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) که به‌عنوان صنعت مادر تخصصی در تولید انواع شمش‌های آلومینیوم فعالیت دارد در سال 1351 در زمینی به مساحت 232 هکتار عرصه کارگاهی در کیلومتر 5 جاده اراک-تهران تاسیس شده است.

 

 


ثبت نظر

ارسال