وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

واردات مواد اولیه صنایع بدون ثبت سفارش در مناطق آزاد

پنجره‌ایرانیان؛ با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، منطقه ویژه اقتصادی دامغان به شبکه گمرک کشور متصل شد.
  • چهارشنبه 14 آذر 1397 ساعت 12:50

به گزارش شاتا، رضا رحمانی در ادامه برنامه‌های سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان با تشریح سیاست‌های حمایتی دولت از صنعتگران گفت: مصوب شده است به دلیل حمایت از تولید داخل و حفظ اشتغال، واردات مواد اولیه و موردنیاز صنایع در مناطق آزاد بدون ثبت سفارش انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از این منطقه ویژه اقتصادی یکی از پروژه‌های مهم وزارت صمت را صرفه‌جویی ارزی با توسعه ظرفیت‌های تولیدی کشور اعلام کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 10 میلیارد دلار برای داخلی‌سازی تعدادی از کالاهایی که در گذشته از خارج وارد کشور می‌شد، در نظر گرفته شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه حدود سه سال هدف‌گذاری شده است، افزود: دولت برای همراهی با این پروژه مهم ملی ورود بخشی از کالاها به کشور را برای اولین بار ممنوع اعلام کرد.

وی افزود: درحال‌حاضر ورود 1339 قلم کالای مصرفی به کشور ممنوع اعلام‌شده و برنامه این است که ظرفیت‌های که تاکنون در کشور بدون استفاده مانده در داخل کشور توسعه یابد.

رحمانی رسالت همه مردم را حمایت از تولید برشمرد و گفت: سهم مردم در حمایت از تولید ملی خرید کالای ایرانی و سهم دولت بسترسازی مناسب برای بهبود شرایط تولید برای صاحبان صنایع است.


ثبت نظر

ارسال