ادعای مالک: آلومینیوم المهدی در آستانه ورشکستگی و تعطیلی

پنجره‌ایرانیان؛ مالک و سهامدار عمده شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزال مدعی شد: با سیاست‌های غلطی که وزارت صنعت، معدن و تجارت دیکته کرده، این کارخانه عملا در آینده نزدیک ورشکست خواهد شد.
  • شنبه 21 مهر 1397 ساعت 11:38

به گزارش ماین‌نیوز، محمد علی‌محمدی میزان تولید شمش در شش ماه گذشته را 85 تا 90 هزار تن اعلام و اضافه کرد: به دلیل اینکه روزانه زیان می‌کنیم، ظرفیت تامین مواد اولیه کم شده است و به سمت تعطیل شدن می‌رویم. سیاست‌های دستوری نتیجه‌اش همین است. ما فقط تا 15 روز آینده پودر داریم و با قیمت‌های ارز جدید نمی‌توانیم پودر بیاوریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره راهکار جلوگیری از آنچه خطر ورشکستگی و تعطیلی نامید اظهار داشت: دولت برای حمایت از صنایع بالادستی پرمیوم در نظر بگیرد و در نظام تعرفه‌ای حمایت کند و بعد از حمایت تعرفه‌ای، ارز مورد نیاز این صنایع ارز منشا خارجی قابل‌قبول باشد. ارز نیما را خریداران خارجی قبول نمی‌کنند. ارز قابل‌قبول فروشندگان خارجی به‌علاوه هزینه‌های تحریم (حداقل 10 تا 15 درصد) باید به‌منظور تامین مواد اولیه در اختیار ما قرار بگیرد.

علی‌محمدی همچنین ادعا کرد: دارای طرح توسعه بوده اما به دلیل اعمال سیاست‌های غلط در شش ماه گذشته، نه‌تنها این طرح‌ها قابل‌اجرا نیست، بلکه در خصوص طرح‌های قدیمی هم دیگ‌هایمان را که سرمایه‌گذاری کرده بودیم و به مدار تولید برگشته بودند کم‌کم در حال قطع و خارج کردن آن‌ها از مدار تولید هستیم.

 برخی کارشناسان اقتصادی و صنعتی بر این عقیده‌اند این‌گونه اظهارنظرها از سوی مدیران صنایع می‌تواند زمینه‌سازی برای اقداماتی نظیر تعدیل نیرو یا گرفتن امتیازهای جدید از دولت باشد.

 


ثبت نظر

ارسال