ویژگیهای اسپانیولت تک حالته مرغوب

شرکت یراق گستر پرشین در ادامه معرفی ویژگیها و استانداردهای اسپانیولت تک حالته به نکاتی چند در ارتباط با عواملی که سبب عدم مرغوبیت اسپانیولت می شوند اشاره کرد. بر اساس اعلام شرکت یراق گستر پرشین برخی عوامل عدم استاندارد یک اسپانیولت تک حالته به شرح ذیل می باشند:
  • چهارشنبه 7 آبان 1393 ساعت 12:3

بسیار مشاهده گردیده است که در اسپانیولتهای تک حالته از گیربکسهای ورق پِرِسی استفاده شده که بر اثر فشار دستگیره هرز و موجب از کار افتادن اسپانیولت و در نهایت بازشو پنجره می شوند.

در بعضی اسپانیولتها در قسمت غلطکِ بادامکِ روی اسپانیولت، از پایه های بسیار ضعیف و با پرچ نا مناسب و غیر استاندارد تولید می گردد که این امر به مرور زمان موجب شکسته شدن بادامک و یا خوردگی و هرز شدن آن می شود و در نهایت بازشو پنجره از ریگلاژ خارج شده و استاندارد و آب بندی پنجره را از لحاظ انتقال صدا، آب و حرارت و گرد و غبار مختل می نماید.

در صورت استفاده از آلیاژ نامناسب و یا استفاده از دستگاههای غیر استاندارد برای زدن جای رزوهء دستگیره در هنگام بستن پیچ های دستگیره پنجره روی اسپانیولت، اسپانیولت از نقطه رزوه دچار شکست و یا هرز شدگی می گردد که در نهایت موجب عملکرد ناصحیح دستگیره و شکستن آن می شود.

بر اساس استانداردهای بین المللی آبکاری، بر روی تمام اسپانیولتها می بایست 9 میکرون روکش قلع آبکاری شده باشد که با توجه به عدم امکان اندازه گیری تنها از روی شفافیت اسپانیولت و استانداردهای خود کارخانه تولیدی می توان این موضوع را ارزیابی نمود. عدم آبکاری استاندارد بر روی اسپانیولت موجب شوره زدگی، خوردگی و پوسیدگی آن در مناطق مرطوب و گرم می گردد و به سرعت به بدنه اصلی اسپانیولت آسیب می رساند و موجب از کار افتادگی آن می شود. بر طبق استانداردهای بین المللی اسپانیولت باید حداقل 300 ساعت مقاومت در برابر تست آب و نمک را دارا باشد.


ثبت نظر

ارسال