تلاش برای حل مشکلات تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی

پنجره ایرانیان:اعضای انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یوپی وی سی ایران در نشست مجمع عمومی این انجمن با تاکید بر لزوم حضور در نمایشگاه های تخصصی درب و پنجره و صنایع وابسته تاکید کردند و در ادامه مذاکرات 2 ساعته خود بازرس قانونی و خزانه دار خود را شناختند.
  • شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 18:43

به گزارش خبرنگار نشریه پنجره ایرانیان در این نشست که  27 دیماه و چند روز قبل از برگزاری سومین دوره نمایشگاه بین المللی درب ، پنجره و صنایع وابسته ایران، در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد، اکثریت اعضا حضور داشتند و در گفتگوهای دو یا چند نفره خویش به ارزیابی دشواری ها و چالشهای پیش روی تولیدکنندگان پروفیل یوپی وی سی پرداختند و درباره راه های برورن رفت از برخی مشکلات رایزنی کردند. خبرنگار ما که برای پوشش خبری مجمع عمومی انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یوپی وی سی ایران در این نشست حاضر شده بود، گزارش داد: برخی از اعضا بدون اینکه بخواهند نامی از آنها برده شود با اشاره به جوان بودن این انجمن خواستار افزایش سطح تعامل اعضا و توجه بیشتر به خواسته ها و مشکلات نسل جدید تولیدکنندگان شدند.

این گزارش می افزاید: پس از رسیدن تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب قانونی و رسمیت یافتن جلسه مجمع عمومی ابتدا حسین طوسی رییس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یوپی وی سی ایران به تشریح دستاوردهای یکساله انجمن پرداخت و اظهار کرد: «انجمن از سال گذشته 50 جلسه هیأت مدیره را دنبال کرده و تصمیمات و اقدامات لازم را مورد بررسی قرار داده است.»وی یادآور شد: «متأسفانه تاکنون انجمن مکان ثابتی را تهیه نکرده، هر چند لوگوی انجمن به ثبت رسیده است. چندی پیش صدور گواهی‌نامه‌های فنی با مشکل روبه‌رو شد، به این ترتیب جلساتی را در نظر گرفتیم تا مشکلات موجود را حل کنیم. پس از حل‌وفصل این معضلات از سوی مرکز تحقیقات، تاکنون تعدادی گواهی‌نامه فنی صادر شده است.»

پیگیری تامین مواد اولیه با قیمت مناسب

رییس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یوپی وی سی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به معضل تهیه مواد اولیه واحدهای تولیدی اشاره و تصریح کرد: «این مسئله در شرایط فعلی مشکلات بسیاری را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است و گفت و گوهای بسیاری برنامه‌ریزی شده تا به دور از بورس، بازار سیاه و نوسانات مجازی، مشکلات تولیدکنندگان را حل کنیم، زیرا به علت نداشتن نقدینگی قادر به تهیه مواد اولیه با قیمت بالا نیستم. این مسئله را با سازمان بازرگانی پتروشیمی مطرح کردیم و همچنین در دیداری با وزیر صنعت، معدن و تجارت، تقاضای خود را عنوان کردیم. پیشنهاد ما تولید گرید 67s بود که مورد توافق سازمان بازرگانی پتروشیمی قرار گرفت. »طوسی افزود: «براساس این تفاهم‌نامه قرار است این گرید به میزان 50 هزار تن در سال به تولید برسد و اگر این پروژه اجرایی شود، می‌توانیم از طریق آن بخشی از مواد اولیه مورد نیاز را فراهم کنیم.»

نمایشگاه حق ماست؛ پس می آییم

رئیس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یوپی وی سی ایران اضافه کرد: «موضوع حضور در نمایشگاه‌های تخصصی در جلسات متعددی عنوان شده و تصمیم‌گیری‌ در خصوص آن برعهده هیأت مدیره انجمن قرار گرفت. خواسته انجمن براساس اساسنامه، برگزاری نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی است و از آنجایی که هدف ما ایجاد باز و رقابت سالم بوده، باید جهت شرکت در نمایشگاه‌ها تلاش کنیم. ما نمی‌خواهیم گوشه‌نشین و در حاشیه باشیم و این حق ما است که در نمایشگاه‌هایی که در کشور، برپا می‌شود به طور جدی حضور داشته باشیم.»طوسی تشریح کرد: «پس از گفت و گوهای انجام شده، توافق حضور در این نمایشگاه را کسب کردیم، هر چند زمان را از دست دادیم و تنها ظرف 25 روز قادر به حضور مناسب و مطلوب در نمایشگاه نخواهیم بود، بنابراین براساس تعهدهای داده شده، در نمایشگاه‌های آتی حضور پررنگی خواهیم داشت.»

انتخاب خزانه دار و بازرسان قانونی

خبرنگار ما گزارش داد در ادامه نشست مجمع عمومی انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یوپی وی سی ایران، اعضای شرکت کننده که از چهره های شناخته شده و مدیران شرکتهای تولیدکننده پروفیل در و پنجره یو.پی. وی سی محسوب می شوند با ارزیابی گزارش مالی ارائه شده از سوی هیات مدیره انجمن خود به انتخاب خزانه دار و بازرسان قانونی انجمن روی آوردند. اعضای شرکت کننده در مجمع انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یوپی وی سی ایران پس از شنیدن گزارش مالی شهریار طهماسبی،  خزانه‌دار و صدرزاده، بازرس قانونی انجمن، گزارش ارائه شده از سوی خزانه‌دار را مورد تأیید قرار داد و پس از آن، گزارش مالی از سوی اعضای انجمن نیز مورد تأیید قرار گرفت.این گزارش می افزاید:پس از رأی‌گیری در خصوص گزارش‌ مالی، اعضای انجمن نسبت به انتخاب بازرس اقدام کردند. در این بین صدرزاده، اصلانی، آذری‌پور و ماسوله به عنوان کاندید معرفی شدند و «ماسوله» و «صدرزاده» به عنوان بازرس اصلی و «آذری‌پور» به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

نشریه پنجره ایرانیان، سال پنجم ، شماره 52 ، بهمن ماه 1390


ثبت نظر

ارسال