گلایه رئیس انجمن صنایع پروفیل یو.پی.وی.سی در و پنجره ایران؛

سهم مالیات در تامین بودجه کشور بر دوش تولیدکنندگان است

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس انجمن صنایع پروفیل یو.پی.وی.سی در و پنجره ایران با بیان اینکه سهم مالیات در تامین بودجه کشور بر دوش نحیف تولیدکنندگان است، گفت: اختصاص بودجه به تولید ملی شدنی نیست.
  • دوشنبه 18 دی 1396 ساعت 1:27

به گزارش فارس، حسین طوسی در جریان ارائه بودجه سال ۹۷ به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اختصاص بودجه به تولید ملی شدنی نیست.

وی ادامه داد: سابقه داریم رقمی را که از طرح هدفمندی یارانه‌ها به تولید اختصاص داشت، یک ریال آن‌هم به تولید تعلق نگرفت.

رئیس انجمن صنایع پروفیل یو.پی.وی.سی در و پنجره ایران با تاکید بر اینکه حداقل انتظار ما این است که در ترکیب بودجه سهم بالایی که از طریق مالیات برای تامین بودجه اختصاص پیدا کرده است و درصد بالای این مالیات از بنگاه‌های تولیدی اخذ می‌شود نگاه ویژه به آن شود، افزود: این بنگاه‌ها شرکت‌های شفافی هستند و باید توسعه و عدالت مالیاتی ایجاد شود.

طوسی با اشاره به اینکه حداقل بار عمده این نوع مالیات و سهم آن در بودجه بر دوش نحیف تولیدکنندگان نباشد، تصریح کرد: این حداقل انتظار ما از دولت و مجلس در جریان بررسی و تصویب بودجه ۹۷ است.

وی با بیان اینکه بسیاری از موسسات مالی و شرکت‌های تولیدی در کشور مالیات پرداخت نمی‌کنند، اظهار کرد: درنتیجه بار سهم مالیات در تامین بودجه کشور بر دوش نحیف تولیدکنندگان است که باید رفع شود.

 


ثبت نظر

ارسال