REHAU به رقابت بر سر کیفیت افتخار می کند

پنجره ایرانیان:مهندس آلویس ارمر مدیر بخش توسعه بازار پروفیل های شرکتREHAUصادق ابراهیمی مدیرفروش این شرکت باسابقه و معتبر در ظهر یکی روز زمستان، میزبان خبرنگار ماهنامه پنجره ایرانیان بودند تا پاسخگوی پرسش ها باشند.مهندس ارمر دریک ساعت گفتگوی اختصاصی با این ماهنامه خیلی جدی و البته شفاف درباره کیفیت پروفیل های U- PVC شرکت REHAU پاسخ داد.
  • شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 18:44

مهندس آلویس ارمر مدیر بخش توسعه بازار پروفیل های شرکتREHAUصادق ابراهیمی مدیرفروش این شرکت باسابقه و معتبر در ظهر یکی روز زمستان، میزبان خبرنگار ماهنامه پنجره ایرانیان بودند تا پاسخگوی پرسش ها باشند.مهندس ارمر دریک ساعت گفتگوی اختصاصی با این ماهنامه خیلی جدی و البته شفاف درباره کیفیت پروفیل های  U- PVC  شرکت REHAU پاسخ داد.

برای مشاهده فایل پی دی اف گفتگو اینجا کلیک کنید:

REHAV به رقابت بر سر کیفیت افتخار می‌کندمهندس آلویس ارمر مدیر بخش توسعه بازار پروفیل‌های شرکت U-PVC آلمان به همراه مهندس صادق ابراهیمی مدیرفروش این شرکت باسابقه و معتبر در ظهر یکی روز زمستان، میزبان خبرنگار ماهنامه پنجره‌ا‌یرانیان بودند تا پاسخگوی پرسش‌ها باشند.مهندس ارمر در یک ساعت گفتگوی اختصاصی با این ماهنامه خیلی جدی و  البته  شفاف درباره کیفیت پروفیل‌های U-PVC شرکت REHAV پاسخ داد تا آنجا که برای اثبات ویژگی‌های کیفی پروفیل‌ها نه تنها کاتالوگی تمام فنی از جزیی ترین فرمولاسیون به کار رفته در محصولات REHAV را پیش روی ما قرار می‌داد و درباره کم و کیف آن توضیح ‌داد، بلکه نمونه‌های ساخته شده از پروفیل‌های REHAV را روی میز مصاحبه  قرار داده بود، احساس اینکه به محصولات REHAV چون فرزند خویش می‌نگرد، کاملا قابل درک بود چرا که صداقت کلام و صریح بودن مهندس ابراهیمی که کار ترجمه را بدون هیچ کم و کاستی و دقیق بر عهده داشت، نشان می‌دهد پروفیل‌های U-PVC شرکت REHAV با تکنولوژی واقعی آلمان در بازار ایران حضور یک ساله‌ا‌ش را فرصتی می‌داند برای رقابت کردن بر سر کیفیت و نه انتخاب بر مبنای قیمت پایین تر.REHAV اگرچه یکسال است وارد بازار صنعت پروفیل U-PVC درب و پنجره شده‌ا‌ست اما یکی از اولین‌ها در جهان است با کوله بار 60 ساله از تجربه و تحقیق، آن‌هم با پیشرفته ترین سیستم‌های پروفیل U-PVC پنجره، دارای ویژگی سازگار با محیط زیست، سطح مقاومت بسیار بالا و منحصر به فرد.شعار شرکت REHAV خود گویای همه چیز است: اطمینان، مشتری مداری و مسوولیتپذیری.پس نگران نباشید اگر سفارش کالا داشتید تمام محصولات مورد نیاز شما در انبار تهران REHAV موجود است.  همه می‌دانند که شرکت REHAV یکی از مبتکرین سیستم‌های پروفیل U-PVC و تولیدکننده نسل پیشرفته پنجره‌های U-PVC است اما اشاره کلی داشته باشید به سابقه شرکت.

مهندس آلویس ارمر :اشاره درستی داشتید به واقعیت‌های مثبت نسبت به شرکت REHAV، اما می‌خواهم اعلام کنم که REHAV شرکتی است که در تمام دنیا فعال است و نمایندگی دارد و زمینه اصلی فعالیت اش پردازش پلیمر و PVC است. این شرکت در سال  1948 میلادی تاسیس شد و امروزه 15 هزار کارمند دارد.REHAV به عنوان یکی از خوشنام‌ترن و معتبرترین شرکت‌های آلمانی در حال حاضر در 140 کشور دنیا نمایندگی فروش دارد.

  •   آیا تمام بخش تولید شرکت REHAV در کشور آلمان مستقر است و تنها در کشورهای دیگر جهان نمایندگی فروش دارد؟

مهندس آلویس ارمر: نه! امروزه همه شرکت‌های بزرگ دنیا در سراسر دنیا خط تولید و کارخانه دارند و REHAV هم در بیشتر از 40 کشور جهان کارخانه دارد.البته خط تولید پروفیل U-PVC شرکت REHAV در کشورهای  آلمان ،لهستان، روسیه، انگلیس، فرانسه، آمریکا و چین مستقر است و امسال هم کارخانه در کشور هندوستان راه‌ا‌ندازی شد؟

  •   پروفیل‌هایی که در ایران عرضه می‌کنید از کارخانه REHAV در کدام کشور وارد ایران می‌شود؟

مهندس آلویس ارمر:پروفیلی که شرکت REHAV برای بازار ایران وارد می‌کند، همه از کارخانه آلمان در‌هامبورگ تامین می‌شود چرا که بر این باور هستیم ، هر بازاری، سیستم‌هایی پنجره خاص آن بازار را طلب می‌کند و در مورد ایران پس از مطالعات و مشاوره‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که بهتر است پروفیل را از آلمان وارد بازار کشور آلمان کنیم.البته این را هم اضافه کنم که REHAV تقریبا مخترع سیستم پنجره U-PVC است و اولین پنجره U-PVC را در سال 1957 تولید و به بازار اروپا معرفی کرد، از آن سال تا حالا، تحقیقات بسیاری در زمینه پردازش PVC انجام داده‌ا‌یم و نوآوری‌های زیادی در این زمینه انجام شده‌ا‌ست تا بتوان پروفیل مناسب شرایط آب و هوایی متفاوت تولید کرد.به همین دلیل برای بازار ایران و خاورمیانه به دلیل شرایط آب و هوایی متنوع ، از مواد اولیه PVC1406  استفاده می‌کنیم که کاملا برای شرایط سخت آب و هوای ایران هم مناسب است.

  •   اشاره کردید به این که REHAV در زمینه پردازش پلیمر و PVC برای مصارف مختلف هم فعالیت دارد آیا غیر از استفاده از محصولات این شرکت در زمینه ساخت پنجره‌های U-PVC، سایر محصولات REHAV در صنعت ساختمان به کار می‌رود؟

مهندس آلویس ارمر:بله؛  محصولات این شرکت در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارد، از سیستم‌هایی چون لوله‌های آب گرفته تا صنایع اتومبیل، هواپیما، مبلمان و سپر‌های ماشین  و ...  از مواردی است که از محصولات ما استفاده می‌شود در واقع آنچه ما تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کنیم در صنعت ساختمان، صنایع مبلمان ، صنایع اتومبیل سازی و ... کاربرد دارد.

  •   از ورود REHAV به بازار ایران بگویید و اینکه حضور REHAV در بازار رقابتی و حساس درب و پنجره U-PVC چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مهندس ابراهیمی: REHAV تقریبا از 7 سال پیش وارد بازار ایران شده و فعالیت اصلی آن، بیشتر در زمینه لوله و اتصالات  به کار رفته در صنعت ساختمان بود. ولی در زمینه عرضه پروفیل U-PVC و صنعت پنجره حدودا  یک سال است  که وارد بازار ایران شده‌ا‌یم و فعالیت خود را شروع کرده‌ا‌یم و برغم 60 سال تجربه جهانی در ابتدای کار در بازار ایران هستیم و در این مدت کوتاه، هم تجارب بسیار مثبت و نتایج خوبی گرفتیم.

  •   جالب است که ورود شرکت REHAV به صنعت درب و پنجره U-PVC همزمان با آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی و هدفمندی یارانه‌ها بوده‌ا‌ست . REHAV با سابقه 63 ساله خود خیلی دیر وارد بازار ایران شده و شناخت مصرف کننده ایرانی شاید خیلی عمیق نباشد، برای گسترش فعالیت‌ها و حضور موفقتر در بازار ایران چه فکری دارید؟

مهندس آلویس ارمر: REHAV یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل U-PVC در دنیاست و ما با کیفیت و درخواست نیازهای بازار اروپا بزرگ شدیم. در واقع REHAV نماد کیفیت محسوب می‌شود و نمایندگان فروش ما در سراسر جهان و البته ایران حتما باید استانداردهای فروش و خدمات پس از فروش مدنظر REHAV را کسب کنند، البته ما در مقابل آنها یک سری تعهداتی داریم مثلا اینکه یک سری آموزش‌های فنی در ارتباط با فروش و خدمات پس از فروش را به نمایندگان خود ارائه می‌کنیم و با جدیت تمام دنبال این هستیم که نمایندگان فروش ما در ایران حتما و حتما توقعات فنی شرکت REHAV را برآورده کنند . ما اعتقاد داریم که یک فعالیت موفق و یا پیشرو ، تنها در دراز مدت جواب خواهد داد و چون ما درازمدت فکر می‌کنیم، در نتیجه باید با کیفیت کار کنیم.بنابر این ما وقتی وارد بازار ایران می‌شویم، کوتاه مدت فکر نمی‌کنیم و موفقیت خود را در حضوری بلندمدت و با اقتدارکیفی روز اروپا می‌بینیم .همین الان هم ما در بعضی از شهرهای ایران شاهد این هستیم که  پروفیل‌های U-PVC عرضه شده ، آن گونه که انتظار می‌رود و باید و شاید، کیفیت ندارند و این برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست که نمایندگان ما با محصولاتی بدون کیفیت کار بکنند.

  •   آیا برای نمایندگان فروش  شرکت REHAV نظارت دارید که حتما به مشتریان خود پروفیل با نام و برند REHAV تحویل دهند و وارد بازار پروفیل بی کیفیت نشوند تا سود بیشتری داشته باشند؟

مهندس ابراهیمی:ببینید ما نمی‌توانیم نمایندگان فروش پروفیل را در ایران مجبور کنیم که چه پروفیل‌هایی را به مشتریان خود و تولیدکنندگان درب و پنجره معرفی کنند، اما هدف و سیاست ما این است که آنها را قانع کنیم تا بر اساس آموزش‌های فنی که می‌بینند، برای خود آنها هم خوب است و به نفع آنهاست که پروفیل با کیفیت تحویل بدهند و شهرت خوبی در بازار پیدا کنند و به طور طبیعی درآمد بیشتری هم داشته باشد به همین دلیل داشتن نمایندگی فروش REHAV  به راحتی به دست نمی‌آید چرا که عضو خانواده REHAV بودن یعنی حضور موفق و همیشگی در بازار با کیفیت ترین‌ها.

  •   پروفیل‌های U-PVC شرکت REHAV با کیفیت یکسان برای کلیه شرایط آب و هوای ایران در ایران عرضه می‌شود یا اینکه کیفیت پروفیل‌ها برای مناطق سرد و گرم ایران با یکدیگر فرق می‌کند؟

مهندس آلویس ارمر:ببینید؛ ما قبل از اینکه وارد بازار ایران شویم، مطالعه زیادی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که خیلی از پروفیل‌های نامرغوبی که در صنعت درب و پنجره U-PVC ایران  به کار می‌رود در اثر تابش نور خورشید و شرایط آب و هوایی ایران کیفیت خود را از حیث رنگ، مقاومت و ... از دست می‌دهندو تیم تحقیقاتی شرکت REHAV در نهایت به این نتیجه رسید فرمولاسیون PVC 1406 در اثر تابش مستقیم نور خورشید مناسب است و برای تمام نقاط ایران پاسخ می‌دهد، هرچند در بعضی شهرهای ایران اصلا نیازی نیست که از PVC 1406 استفاده شودو  به خصوص در شهرهای جنوبی ایران باید از PVC 1407 استفاده شود

  •   از تجربه 7 ساله در ایران بفرمایید که بازار ایران به چه صورت بود و حضور REHAV را چگونه  دیدند؟ حتما می‌دانید که از حیث  شناخت ایرانیان از تکنولوژی آلمان، مسئولیت دشواری متوجه شماست که بتوانید ثابت کنید با محصولات واقعی آلمان مواجه هستند. ایرانی‌ها انسان‌هایی هستند که انتظار دارند پروفیل‌های U-PVC به کار رفته در درب و پنجره شان به اندازه عمر ساختمان کار کند.آیا پروفیل‌های REHAV می‌تواند به این سخت گیری نیاز مشتری ایرانی، پاسخ مطلوب بدهد؟

مهندس آلویس ارمر:این را می‌دانیم که مشتریان ما پنجره سازها هستند و نه ساختمان ساز نیستند وقتی چندی پیش با یکی از همین مشتریان خود صحبت می‌کردیم ، می‌گفت دوست دارم پنجره‌ا‌ی به مشتری بدهم که دو سال بعد بتوانم توی چشمانش نگاه کنم. این بیان شیرین و قلبی یک تولیدکننده درب و پنجره U-PVC ایرانی، برای ما خیلی مهم است و ما را متعهد می‌کند تا پروفیل U-PVC به بازار ایران عرضه کنیم که بتوان با آن پنجره با کیفیت تولید کرد و ما از طریق آموزش‌هایی که  حتی به نمایندگان فروش خود می‌دهیم، این را تضمین می‌کنیم که این پروفیل‌ها و پنجره‌ها سالها دوام دارد.

  •   سیستم فروش پروفیل‌های – شرکت REHAV در ایران به چه نحوی است؟

مهندس ابراهیمی:ما در حال حاضر در تهران یک انبار بزرگ داریم که مشتریان ما به طور مستقیم خرید می‌کنند و دنبال این هستیم که در ایران شعبه رسمی REHAV را راه اندازی کنیم چون سیاست ما تنها نیست که تنها پروفیل U-PVC وارد بازار ایران کنیم. معتقد هستیم که مشتریان و نمایندگان شرکت REHAV، شرکای ما هستند و برای اینکه با هم شریک باشیم، باید کنار آنها باشیم.

  •   طبیعی است که یکی از نگرانی‌های مصرف‌کننده و بهتر بگویم تولید کننده درب و پنجره U-PVC این است که در صورت تشدید تحریم‌ها، شرکت REHAV چگونه می‌خواهد به ارائه خدمات و محصولات اش ادامه دهد. آیا به این مساله فکر کرده‌ا‌ید؟

مهندس آلویس ارمر:انکار نمی‌کنم که شرایط سیاسی به وجود آمده در روابط اقتصادی بین اتحادیه اروپا و ایران مشکلاتی ایجاد کرده‌ا‌ست اما ما به ایران آمده‌ا‌یم و می خواهیم در بازار ایران باقی بمانیم و برای اینکه قوی تر باشیم تمهیداتی برای آینده اندیشیده‌ا‌یم، ما نیروی انسانی متخصص و مجرب در ایران جذب کرده‌ا‌یم و تلاش می‌کنیم تا در بازار ایران حضوری فعال داشته باشیم البته تا جایی که شرایط سیاسی اجازه دهد.بنابر این ما برای ماندن و رقابت و کیفیت در بازار ایران خواهیم ماند.

  •   آیا انبار شرکت REHAV قادر به تحویل به موقع درخواست مشتریان هست؟

مهندس ابراهیمی:سیستم شرکت در تهران به گونه‌ا‌ی است که بعد از دریافت سفارش، مشتری یک روز بعد می‌تواند جنس را تحویل بگیرد البته در برخی شهرها به دلیل بعد مسافت و نبود سیستم حمل و نقل سریع ممکن است تاخیر داشته باشیم که باید هرطوری است طاقت بیاوریم.

  •   در حال حاضر ما شاهد این هستیم که کلانشهرهای ایران از 3 معظل رنج می‌برند، هدررفت بالای انرژی، آلودگی‌های صوتی و البته آلودگی‌های هوا. پروفیل‌های تولیدی شرکت REHAV برای رفع این 3 مشکل و معضل کلانشهرهای ایران چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهندس آلویس ارمر:ببینید! ما امتحان خود را در بازارهای اروپایی و سراسر جهان پس داده‌ا‌یم و عمده کلانشهرهای جهان از موضوع هدررفت انرژی، آلودگی صوتی و آلودگی هوا رنج می‌برند.در حال حاضر این فرضیه کاملا اثبات شده‌ا‌ست که پروفیل‌های U-PVC به ویژه آنچه در شرکت REHAV تولید و به بازار عرضه می‌شود، در صورت برخورداری از فرمولاسیون PVC خوب  و تولید  و نصب دقیق پنجره‌های U-PVC ، بهترین مقابل عایق در برابر انتقال حرارتی ، گرد و غبار و صدا  است .البته نباید فراموش کنیم که یک پنجره خوب وقتی می‌تواند از پس چالش‌ها آلودگی هوا، صدا و هدرفت انرژی برآید که از یراق‌آلات با کیفیت و مهمتر از این از شیشه‌های دوجداره با کیفیت ساخته شده باشد.در واقع ما در شرکت REHAV سعی کرده‌ا‌یم به تولیدکنندگانی که از پروفیل‌های  REHAV استفاده می‌کنند، آموزش‌های لازم را بدهیم که افزون بر پروفیل با برند REHAV حتما برای ماندگاری در بازار و رقابت بر سر کیفیت از یراق‌آلات و شیشه‌های دوجداره مطمئن و دارای‌کیفیت بالا استفاده کنند.

  •   به عنوان یک شرکت پیش رو و معتبر جهانی در صنعت پروفیل U-PVC می‌خواهم بدانیم چالش بین سازندگان پنجره‌های آلومینیومی و U-PVC تا چه اندازه جدی است؟ آیا از نظر شما رقابت بین این دو صنعت برای در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار منطقی است؟

مهندس آلویس ارمر:باید ببینیم عواملی که ما باید در نظر بگیریم و این دو پروفیل را با هم مقایسه کنیم، چیست؟ آیا ملاک قضاوت ما عایق حرارتی بودن ، عایق صوتی  بودن است ملاک هزینه تولید است. اگر ملاک داوری ما همه مشخصاتی باشد که از یک پنجره انتظار داریم ، نهایت به این نتیجه می‌رسیم که پنجره U-PVC مناسبتر است تا آلومینیوم ،البته این به آن معنا نیست که صنعت آلومینیوم از بین خواهد رفت بلکه  در خیلی جاها هم آلومینیوم بهتر جواب می‌دهد چون آلومینیوم استقامت بیشتری دارد. اگر ما ساختار یک پنجره را در نظر بگیریم 30 تا 20 درصد آن را پروفیل تشکیل می‌دهد و  استاندارد پروفیل‌های U-PVC شرکت REHAV  در ایران مطابق استاندارد‌های روز اروپایی است.

  •   به نظر شما به عنوان یکی از باسابقه ترین شرکت‌های تولید کننده پروفیل در سطح جهان ، یک پنجره باکیفیت دوجداره U-PVC باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

مهندس آلویس ارمر:ببینید ، اتصالات در یک پنجره به کار می‌رود در نقاط اتصال جوش می‌شوند. بنابراین پنجره‌های U-PVC هم از انعطاف بالایی برخوردار است و هم پایداری بیشتری از خود نشان می‌دهد . ما از یک پنجره  5فاکتور را در نظر می‌گیریم. 1- شیشه 2- یراق‌آلات 3- پروفیل 4- نحوه ساخت 5- نصب. چرا که نصب خیلی مهم است و تنها فاکتوری که ما به عنوان تولید کننده پروفیل U-PVC داریم، آموزش ، آموزش و آموزش است تا سازندگان درب و پنجره به این نتیجه برسند که کیفیت خوب پاسخگو است.

  •   یک سال از حضورتان در صنعت درب و پنجره U-PVC می‌گذرد، ارزیابی خودشما از موفقیت تان چگونه است؟

مهندس ابراهیمی:ما برنامه داریم که سازندگان با کیفیت را جذب و تقویت کنیم و مطمئن هستیم که با توجه به تجربه جهانی شرکت U-PVC اهداف دیگر خود به خود محقق خواهد شد و به اهداف خود می‌رسیم

  •   شما برای حضور در بازار ایران با 2 تهدید جدی مواجه هستید، یکی بازار پرسود و البته تهدید آمیز خرید و فروش پروفیل بی کیفیت  و دوم تولیدکنندگان قوی و مقتدر ایرانی که شانه به شانه رقبای خارجی در بازار پروفیل U-PVC فعالیت دارند، ارزیابی شما چیست؟

مهندس آلویس ارمر:اولا که شرکت REHAV اصلا به بازار بی کیفیت‌ها یا LOW MARKETING فکر نمی‌کند و هیچ تهدید از جانب پروفیل‌های بی کیفیت متوجه ما نیست چون ما بر سر کیفیت رقابت می‌کنیم و نه قیمت.اما در ارتباط با تولیدکنندگان ایرانی پروفیل U-PVC هم باید بگویم ما این موضوع را نه تهدید که فرصتی برای رقابت سالم و شفاف می‌دانیم و خیلی خوشحال هم می‌شویم که تولیدکنندگان ایرانی بر سر کیفیت با ما رقابت داشته باشند. ما عاشق رقابت بر سر کیفیت هستیم و اصلا هم  از رقابت هراس نداریم.

ماهنامه پنجره ایرانیان-شماره 52-بهمن 90


ثبت نظر

ارسال