آغاز ساخت 6 نیروگاه خورشیدی در کرمان

پنجره ایرانیان: ساخت شش نیروگاه 10 مگاواتی انرژی خورشیدی مجموعا به میزان 60 مگاوات در کرمان آغاز شد .
  • شنبه 1 اسفند 1394 ساعت 9:0

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در مراسم کلنگ زنی شش نیروگاه 10 مگاواتی انرژی خورشیدی مجموعا به میزان 60 مگاوات، افزود: از حدود سه ماه قبل که موافقت‏نامه ایجاد نیروگاه ‏های انرژی خورشیدی در کرمان امضا شد به صورت مستمر روند اجرای این طرح را دنبال کرده‏ ایم. وی ادامه داد: در استان کرمان 320 روز تابش خورشیدی را داریم که طی مدت های طولانی از ظرفیت های خوب موجود در این حوزه غفلت شده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با تاکید بر عزم دولت تدبیر و امید برای هموارتر کردن مسیر سرمایه گذاری در کشور بیان کرد: در این دولت رتبه کسب و کار در استان کرمان به جایگاه خوبی رسیده است. وی تصریح کرد: روند اجرایی پروژه ‏ها در استان کرمان را به صورت مستمر و با جدیت دنبال می کنیم و تازمانی که از اجرای کامل یک پروژه اطمینان نداشته باشیم، عملیات اجرایی آن را آغاز نمی‏کنیم.

رزم حسینی گفت: فرصت های خوبی در کرمان برای سرمایه گذاری وجود دارد. مدیرعامل برق منطقه ای استان کرمان نیز گفت: این طرح طی حدود چهار ماه به مرحله اجرایی رسیده است. نصرالهی با بیان اینکه این نیروگاه ها در بازه زمانی 18 ماهه به بهره برداری می رسد، بیان کرد: نیروگاه های خورشیدی کرمان در این وسعت برای اولین بار در سطح کشور ایجاد می شود. تفاهم نامه احداث این نیروگاه ها 11 آذرماه سال جاری امضا شده است.


ثبت نظر

ارسال