مخالفت نمایندگان مجلس:

با اولویت لایحه تاسیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر

پنجره ایرانیان: نمایندگان مجلس با اولویت بررسی لایحه تاسیس سازمان انرژهای تجدیدپذیر مخالفت کردند.
  • سه شنبه 13 بهمن 1394 ساعت 9:35

به گزارش ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه با 82 رای موافق، 43 رای مخالف و 11 رای ممتنع ازمجموع 199 نماینده حاضر در مجلس با بررسی خارج از نوبت لایحه تاسیس انرژی‌های تجدید پذیر مخالفت کردند.

منصور حقیقت ‏پور نماینده مردم اردبیل با عنوان یکی از متقاضیان بررسی با اولویت لایحه تاسیس سازمان انرژ‌ی‌های تجدیدپذیر، گفت: در حال حاضر دنیا به سمت انرژی‏ های تجدیدپذیر می‌رود که ما در جمهوری اسلامی امکانات بسیار خوبی در این خصوص داریم. از این رو لازم است برای استفاده از این انرژی‌ها سازمان مناسبی تشکیل شود.

وی ادامه داد:‌ طبیعتا اگر تشکیل این سازمان به تعویق بیفتد امکان از دست رفتن یک سری فرصت‌ها وجود دارد؛ چون تولید انرژی بر پایه‌ مواد فسیلی و غیره زمان دارد اما سایر انرژی‌های تجدید پذیر پایانی ندارد. طبیعتا تشکیل سازمان چابک می‌تواند برای استفاده از این سرمایه‌ها به نفع احسنت راه گشا باشد.

همچنین غلامرضا کاتب نماینده اهواز در مخالفت با تغییر این دستور، گفت: موضوع انرژی‌های نو و تجدیدپذیر حرف منطقی است اما با توجه به اینکه چند ماه تا پایان عمر مجلس باقی مانده مجلس موارد کاری مهمتری همچون بررسی برنامه‌ ششم و بودجه 95 را در دستور دارد و طبیعتا آنها از اولویت بیشتری برخوردار هستند.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در موافقت با این تغییر دستور گفت: اولویت تشکیل چنین سازمانی بر هیچ کسی پوشیده نیست، چون اکنون دنیا با سرعت به سمت تخریب محیط زیست و پایان سوخت‌های فسیلی حرکت می‌کند و در این شرایط گازهای گلخانه‌ای نیز به نحو چشمگیری زندگی مردم را به خطر می‌اندازد. طبیعتا باید این سوخت‌های فسیلی و زندگی پاک و سالم برای نسل‌های بعدی نیز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ‌بر این اساس تشکیل سازمان انرژی‌های نو و استفاده از انرژی‌های غیر فسیلی یک ضرورت است چرا که باعث وارد شدن آسیب‌های کمتری به کشور می‌شود.


ثبت نظر

ارسال