وزیر توسعه امور زنان هند عنوان کرد:

ایران در حرکت به سمت انرژی تجدیدپذیر پیشرو است

پنجره ایرانیان: آنچه مهم است این که دنیا به سمت انرژی‎های تجدیدپذیر حرکت می‌کند تا انرژی، آلاینده و گران نباشد و این که ایران توانسته در منطقه در زمینه انرژی‎های نو پیش رو باشد جای قدردانی دارد.
  • یکشنبه 11 بهمن 1394 ساعت 10:3

به گزارش خبرنگار ایلنا، مونیکا گاندی وزیر توسعه و امور زنان هندوستان در حاشیه دیدار با وزیر نیروی کشورمان ضمن تبریک به مناسبت برگزاری مراسم جایزه جهانی انرژی در ایران گفت: برگزاری این مراسم باعث افتخار ایران و نشان دهنده خردمندی وزیر نیروی ایران است.

وی در ادامه افزود: آنچه مهم است این که دنیا به سمت انرژی‎های تجدیدپذیر حرکت می‌کند تا انرژی، آلاینده و گران نباشد و این که ایران توانسته در منطقه در زمینه انرژی‎های نو پیش رو باشد جای قدردانی دارد.

گاندی درباره وضعیت انرژی‎های نو در کشور متبوعش نیز گفت: ما یک و نیم سال است که روی انرژی‎های تجدید‎پذیر تمرکز کرده‎ایم و کاری کرده‎ایم این است که از صرفه‎جویی آغاز کرده و سعی کرده‎ایم که لامپ‎های ال.ای.دی را جایگزین و به این ترتیب توانسته‎ایم 8 هزار مگاوات صرفه داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بحث دیگر این است که نخست‎وزیر نسبت به راه‎اندازی اتحادیه بین‌المللی انرژی خورشیدی اقدام کرده که این اتحادیه شامل کشورهایی است که از انرژی خورشید برخوردار است و می‎توانند در زمینه سرمایه‎گذاری و تکنولوژی با هم همکاری کرده و به سمت اقتصادی کردن استفاده از انرژی خورشیدی حرکت کنند.


ثبت نظر

ارسال