وزارت نیرو اعلام کرد:

جلب سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار انرژی‏ های نو ایران

پنجره ایرانیان: وزارت نیرو اعلام کرد، اکسپوی 2017 قزاقستان با شعار "انرژی آینده" فرصت مناسبی برای حضور و جلب سرمایه‎گذاری خارجی در بخش انرژی‎های نو ایران محسوب می‎شود.
  • سه شنبه 29 دی 1394 ساعت 8:41

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، نمایشگاه مزبور با هدف جلب توجه جهانی به مشکل رشد اقتصادی و تامین انرژی در آینده جهان برگزار می‎شود و بر اهمیت چالش تامین انرژی نیز تاکید دارد.

شعار کشور قزاقستان برای نمایشگاه اکسپو 2017 موضوع "انرژی آینده" است و این رویداد فرصتی برای تبادل نظر به منظور دستیابی به روش و نگرش های جدید تامین انرژی به حساب می‎آید.

قرار است اکسپوی 2017 آستانه قزاقستان از 10 ژوئن تا 10 سپتامبر (20 خرداد تا 19 شهریور 1396) در این کشور برپا شود و تاکنون 60 کشور و 13 سازمان بین‎المللی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‎اند.

مسئولیت برپایی غرفه ایران در اکسپوی 2017 را شرکت سهامی نمایشگاه‎های بین‎المللی ایران عهده‎دار است و سازمان‎های ذی‏ربط از جمله وزارت نیرو و سازمان‎های زیرمجموعه آن از جمله سابا و سانا نیز در این پروژه ملی مشارکت خواهند کرد. جمهوری اسلامی ایران به تازگی در اکسپو 2015 میلان ایتالیا، نشان نقره ای طراحی نمایشگاهی را برای نخستین بار در طول دوران برگزاری نمایشگاه اکسپو به دست آورد و قزاقستان جایگاه سوم را کسب کرد.

سومین نشست هماهنگی نمایندگان وزراتخانه‎ها و سازمان‎های حاضر در اکسپوی 2017 آستانه قزاقستان در وزارت نیرو برگزار شد.

نمایشگاه بین‎المللی اکسپو، رویدادی فرهنگی ـ تجاری است که بر روی غذا، معماری، طراحی، طبیعت، نمایش، سنت ها و آینده متمرکز شده و فرصتی برای تامل و بحث در خصوص تلاش کشورهای مختلف جهان برای یافتن راه حل‎هایی برای تناقضات جهان در زمینه تغذیه، انرژی و محیط زیست است که هر پنج سال یک بار در یکی از کشورهای جهان برگزار می‎شود.

بر اساس روش‎های تحقیقاتی موجود و ظرفیت سنجی‎های صورت گرفته، نیروگاه‎های بادی کشور 40 هزار مگاوات ظرفیت دارند، بیش از 300 روز آفتابی در سال داریم و در حوزه انرژی زمین گرمایی نیز 15 میدان زمین گرمایی در کشور شناسایی شده که استحصال انرژی آنها، می تواند برق کشور را تامین کند و کاربردهای غیرنیروگاهی برای توسعه کشاورزی و توریسم داشته باشد.


ثبت نظر

ارسال