قائم مقام وزیر نفت:

تبدیل ایران به بازیگر کلیدی بازار جهانی انرژی

پنجره ایرانیان: قائم مقام وزیر نفت گفت، ایران در برنامه ششم توسعه به بازیگر کلیدی بازار جهانی انرژی تبدیل می‏ شود و منابع فراوان نفت و گاز در کشور می ‏تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی، زمینه توسعه همکاری‏ های بین ‏المللی را فراهم کرده و جایگاه کشورمان را در بازار انرژی جهان تقویت کند.
  • یکشنبه 27 دی 1394 ساعت 9:53

به گزارش ایرنا، سید کاظم وزیری هامانه در مراسم گشایش نمایشگاه بین‏ المللی انرژی کیش افزود: شرایط پساتحریم امکان افزایش تولید منابع هیدروکربوری با هدف ایجاد ثروت پایدار و شتاب بخشیدن به رشد همه جانبه کشور فراهم و آینده ‏ای بسیار روشن برای کشور فراهم می ‏سازد.

قائم مقام وزیر نفت افزود: ذخیره منابع انرژی و نیروی انسانی، نیروی محرک توسعه اقتصادی کشور به شمار می ‏رود و استفاده بهینه و هدفمند از توان بخش خصوصی فعال در عرصه نفت و گاز و تقویت ارتباط بخش ‏های دولتی و خصوصی، تحقق رونق اقتصادی را تسهیل می‏ کند.

وزیری هامانه اضافه کرد: ایران در شرایط پساتحریم می ‏تواند با فعالیت بر محور اقتصاد مقاومتی و تقویت صنعت نفت، مسیر توسعه را طی کند. به گفته وی، براساس سیاست‏ های برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی محور تدوین برنامه‏ هاست و نگرش ‏ها نسبت به درآمدهای حاصل از نفت و گاز باید تغییر کند.

قائم مقام وزیر نفت خاطرنشان ساخت: درآمدهای نفتی باید از محلی برای تامین بودجه عمومی به منابع سرمایه‏ ای تبدیل شود و لازم است از طریق تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز، به رشد اقتصادی پایدار دست یافت.

وی گفت: وزارت نفت به منظور تحقق اهداف چشم ‏انداز، تاکید ویژه ‏ای بر راهبرد اقتصاد مقاومتی داشته و برنامه ‏های توسعه ‏ای صنعت نفت با محوریت اقتصاد مقاومتی تدوین می‏ شود.

وزیری هامانه اظهار داشت: براساس اجرای اقتصاد مقاومتی و طرح خروج غیر تورمی از رکود و حمایت از ساخت داخل، 10 گروه اصلی کالای پرمصرف صنعت نفت برای بومی سازی، انتخاب شده است.

قائم مقام وزیر نفت ضمن تاکید بر لزوم شناخت نقاط ضعف و قوت افزود: بررسی راهکارهای دستیابی ایران به جایگاه مطلوب در بازار انرژی بین ‏المللی اهمیت بسزایی دارد.

وزیری هامانه گفت: ایران در برنامه ششم توسعه به بازیگر کلیدی بازار جهانی انرژی تبدیل خواهد شد و صنعت نفت می ‏تواند به پیشبرد دیپلماسی اقتصادی و انرژی ایران و تضمین امنیت ملی کشور از طریق توسعه همکاری‏ ها و تعاملات منطقه ‏ای و بین‏ المللی کمک کند.

بیژن زنگنه وزیر نفت به تازگی گفت: جمهوری اسلامی باید از فضای پسا تحریم برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ استفاده کند و چنانچه کارها به ‏درستی انجام شود، ایران قابلیت آن را دارد تا ظرف کمتر از 10 سال آینده به قدرت اول اقتصادی، فرهنگی و فناوری منطقه تبدیل شود.

دوازدهمین همایش و نمایشگاه بین‏ المللی کیش تا 24 دی ماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین‏ المللی کیش برپا خواهد بود. در این نمایشگاه 160 شرکت داخلی و 35 شرکت خارجی حضور دارند.


ثبت نظر

ارسال