پاکستان 1000 مگاوات نیروگاه بادی نصب و راه اندازی می‎کند

پنجره ایرانیان: وزارت نیرو اعلام کرد، دولت پاکستان تصمیم دارد تا سال 2018 از طریق کریدور بادی و نصب توربین، یک‎هزار مگاوات برق تولید و به شبکه ملی این کشور اضافه کند.
  • شنبه 26 دی 1394 ساعت 11:35

به گزارش ایرنا، برخی سرمایه‎گذاران خارجی فعال در زمینه انرژی، برای سرمایه‎گذاری در این بخش از تولید انرژی پاکستان ابراز تمایل کرده‎اند.

مظفر حسین، رئیس موسسه نیروگاه‎های بادی پاکستان گفت: کریدور بادی پاکستان در منطقه تاتا (Thatta) در ایالت سند، دارای قابلیت تولید برق بالایی است و پاسخگوی تقاضا برای تامین نیاز آینده کشور محسوب می‎شود.

به گفته وی، مناطق ساحلی ایالت بلوچستان پاکستان نیز قابلیت و ظرفیت عظیمی برای تولید انرژی جایگزین و پاک دارند و همچنین بر نیاز به بهبود امکانات زیربنایی و انجام فعالیت مطالعاتی در این زمینه تاکید کرد.

توسعه نگرش ‏های زیست محیطی و راهبردهای صرفه‎جویانه در بهره‎برداری از منابع انرژی‎های تجدیدناپذیر، استفاده از انرژی باد در مقایسه با سایر منابع انرژی مطرح در بسیاری از کشورهای جهان رو به فزونی گذاشته است.

استفاده از فناوری توربین‎های بادی به دلایلی از جمله قیمت پایین توربین‎های برق بادی در مقایسه با دیگر اشکال انرژی‏ های نو و کمک در جهت ایجاد اشتغال در کشور، می تواند یک انتخاب مناسب در مقایسه با سایر منابع انرژی تجدیدپذیر باشد.

بزرگترین نیروگاه بادی دنیا، نیروگاه بادی روسکو در تگزاس آمریکا است که توان اسمی 781.5 مگاواتی دارد.

گفتنی است، آمارها نشان می‎دهد در ایران با توجه به وجود مناطق بادخیز طراحی و ساخت آسیاب‎های بادی از گذشته‎ای دور رایج بوده و اکنون نیز بستر مناسبی برای گسترش بهره‎برداری از توربین‎های بادی فراهم شده، مطالعات و محاسبات انجام شده در زمینه تخمین پتانسیل انرژی باد در ایران نشان داد که 26 منطقه از کشور ( بیش از 45 سایت مناسب) میزان ظرفیت اسمی سایت‏ ها، با در نظر گرفتن یک بازدهی کلی 33 درصد در حدود 6.500 مگاوات است، در حالی که براساس شرایط کنونی، ظرفیت اسمی کل نیروگاه‎های برق کشور حدود 74 هزار مگاوات است.


ثبت نظر

ارسال