کنفرانس ملی پیشرفت‏ های نوین در انرژی در ساوه برگزار شد

پنجره ایرانیان: نخستین کنفرانس ملی پیشرفت‏ های نوین در حوزه انرژی روز جمعه با پیام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ساوه برگزار شد.
  • چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 9:41

به گزارش پنجره ایرانیان و به نقل از ایرنا، این کنفرانس ملی به همت موسسه آموزش عالی انرژی ساوه با حضور صاحب نظران، محققان و دانشجویان با رویکرد انرژی‏ های تجدیدپذیر، مهندسی انرژی و طبیعت و بهینه‏ سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان به مدت یک روز برگزار شد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی به این کنفرانس آورده است: توانایی هر کشور و جامعه ‏ای در تولید انرژی و نحوه مصرف آن به‏ عنوان یکی از مولفه‏ های اساسی در پیشرفت آن کشور محسوب می‏ شود.

علی‏ اکبر صالحی افزوده است: امروز انرژی، بخشی جدایی‏ ناپذیر از زندگی بشر و جوامع مدرن و صنعتی است و به طرز غیرقابل تصوری، تمام ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده و به موازات تغییر در ساختارهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، وضعیت و جایگاه تولید، توزیع و مصرف انرژی نیز تغییر کرده است. در ادامه این پیام آمده است: در طول تاریخ، بشر همواره به اشکال مختلفی به انرژی وابسته بوده و تغییر و تکامل سیستم انرژی همواره از نیروهای محرکه جوامع بشری به منظور پیشبرد اهداف خود بوده است.

علی‏ اکبر صالحی در ادامه پیام خود به این کنفرانس افزوده است: تار و پود اصلی جوامع را شبکه انرژی، ارتباطات و اطلاعات تشکیل می ‏دهد، به طوری که امروزه هر گونه نقص و اشکال در این شبکه‏ ها به ایجاد ضعف و آسیب در جوامع منجر می‏ شود.وی در ادامه آورده است: این جانب معتقدم برگزاری این چنین کنفرانس‏ هایی می‏ تواند به‏ عنوان طلیعه یک حرکت فراگیر برای سازگار نمودن بهره ‏مندی از علوم و فنون جدید با حفظ و حراست از مواریث طبیعی باشد.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: امروز حفظ و بهره وری انرژی به عنوان یکی از مولفه‏ های شاخص توسعه پایدار محسوب می‏ شود. محمود زمانی قمی افزود: بررسی و توسعه فعالیت های پژوهش محور در عرصه انرژی به ‏عنوان یکی از نیازهای اساسی جوامع مطرح است که به توسعه یافتگی نیز می‏ انجامد. وی ادامه داد: تنها راهکار حفظ منابع موجود و نگهداری از این نعمات خدادادی برای نسل‏ های آتی استفاده صحیح و به کارگیری توانایی های بومی و ملی در راستای بهره ‏وری از انرژی های نو پدید است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: شرکت‏ های دانش بنیان به‏ عنوان بازوی توانمند دولت در این عرصه می‏ توانند با بهره ‏گیری از دانش و خلاقیت خود دستیابی به توسعه را تسهیل کنند.

زمانی قمی اظهار کرد: توفیقات علمی و پژوهشی کشور مدیون تلاش وپشتکار متخصصان و دانشمندان جوانی است که با مدد از نیروی لایزال الهی و علم آموزی مبتنی بر خلاقیت، پله‏ های رشد و ترقی را در عرصه داخلی و خارجی پیموده ‏اند.


ثبت نظر

ارسال