پایان پیشتازی ابرخازن‌های کربنی:

افزایش سه ‌برابری توان ابرخازن‌ها با نیتروژن

پنجره ایرانیان: محققان چینی با افزودن نیتروژن به ابر‌خازن‌های رایج موفق به افزایش سه ‌برابری توان ذخیره انرژی بدون تأثیر در سرعت تخلیه و شارژ مجدد شدند.
  • دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت 10:48

به گزارش ایسنا، ابرخازن‌ها در مقایسه با باتری‌های معمولی سرعت بیشتری در تخلیه و شارژ انرژی الکتریکی دارند، اما محققان چینی معتقدند که استفاده از نیتروژن به منظور واکنش با کربن باعث افزایش سه‌ برابری توان ذخیره انرژی در ابرخازن‌ها می‌شود.

پروفسور فیجانگ هانگ، متخصص شیمی مواد از دانشگاه شانگ های اظهار کرد: در این مطالعه مشخص شد که دوران پیشتازی ابرخازن‌های کربنی به پایان رسیده است، چرا که مواد جایگزین نانوساختارهای کربنی شناسایی شده است.

وی در مورد نحوه استفاده از نیتروژن در ساخت ابرخازن‌های جدید افزود: دانشمندان برای ساخت شکل کلی ابرخازن از سیلیکون متخلخل و کربن در ابعاد چهار تا 6 نانومتر استفاده کرده‌اند. پس از ساخت شکل کلی ابرخازن، از اتم‌های نیتروژن برای ایجاد واکنش فعال با کربن بدون هیچ تاثیری در خاصیت رسانایی استفاده شده است.

پروفسور هانگ معتقد است که با استفاده از نیتروژن توانایی ذخیره انرژی بدون تاثیر در سرعت تخلیه و شارژ مجدد حدود سه برابر افزایش یافته است.


ثبت نظر

ارسال