وزیر کار و تامین اجتماعی مکزیک:

ایران و مکزیک در زمینه بهره وری انرژی همکاری می ‏کنند

پنجره ایرانیان: وزیر کار و تامین اجتماعی مکزیک ضمن استقبال از گسترش همکاری با ایران در بخش‏ های مختلف صنعت نفت پس از تحریم ‏ها، گفت: فعالیت در حوزه بهره ‏وری انرژی می‏ تواند یکی از زمینه‏ های همکاری میان دو طرف باشد.
  • چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 11:32

به گزارش ایرنا، آلفونسو ناوارته پریدا، وزیر کار و تامین اجتماعی مکزیک، پس از دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت، افزود: در جریان دیدار با وزیر نفت ایران درباره آماده ‏سازی زمینه ملاقات و مذاکرات میان مسئولان ایرانی و مکزیکی در بخش‏ های نفتی پس از تحریم‏ ها و گسترش روابط در حوز‏های فنی صنعت نفت بحث و گفتگو کردیم.

 وی افزود: مکزیک هم اکنون در زمینه ارتقای بهر‏وری در حوزه انرژی و بخش ‏های مختلف صنعت نفت برنامه‏ های بسیاری را آغاز کرده و از همکاری و مشارکت در این بخش با دیگر کشورها استقبال می‏ کند، از این رو تهران و مکزیکوسیتی نیز می توانند در این زمینه همکاری‏ های مطلوبی داشته باشند.

 وزیر کار و تامین اجتماعی مکزیک درباره همکاری ‏های نفتی ایران و مکزیک در گذشته گفت: پیش از تحریم ‏ها، ایران و مکزیک در بخش ‏های نفتی با یکدیگر همکاری و تبادل نظر داشته ‏اند، به ‏ویژه در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، مکزیک و بلژیک با صنعت نفت ایران همکاری می‏ کردند.

 وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک پس از دیدار با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و امضای تفاهمنامه همکاری اقتصادی و اجتماعی اظهار کرده بود: مکزیک علاقه دارد افزون برگسترش روابط سیاسی، همکاری‏ های خود را با تهران در زمینه ‏های اقتصادی و اجتماعی نیز گسترش دهد.

 به گزارش ایرنا، وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک در حالی وارد تهران شده و با مقام ‏های ایرانی دیدار می‏ کند که طی بیش از یک دهه گذشته تاکنون هیچ وزیری از این کشور به ایران سفر نکرده است.


ثبت نظر

ارسال