ساخت تجهیزات پتروشیمی با همکاری شرکت‏ های ایرانی و اسپانیایی

پنجره ایرانیان: به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، در مذاکره با وزیر انرژی، صنعت و گردشگری اسپانیا بر ساخت کالاهای پتروشیمی در داخل ایران با همکاری مشترک شرکت‏ های ایرانی و اسپانیایی تاکید شد.
  • چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 11:33

به گزارش خبرگزاری شانا، محمدحسن پیوندی با اشاره به دیدار وزیر نفت ایران و وزیر انرژی، صنعت و گردشگری اسپانیا اظهار داشت: حضور کشورها و شرکت‏ های اروپایی در سطوح بالا در ایران پیش از برداشته شدن تحریم ‏ها نشان از آسیب این کشورها در جریان تحریم‏ ها است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر این که سطح دانش و توان شرکت ‏های ایرانی با سطح ١٠ تا ١٥ سال گذشته کاملا متفاوت است، گفت: طی سال‏ های گذشته ایران در زمینه زیرساخت ‏های صنعتی خود سرمایه ‏گذاری لازم را داشته و از این به بعد به تنهایی خریدار کالا و دانش فنی نخواهد بود، بلکه شرکت‏ های خارجی با استفاده از توانمندی داخلی ما باید به تولید محصول و کار اقدام کنند.

پیوندی با اشاره به استقبال وزیر انرژی، صنعت و گردشگری اسپانیا در مورد ساخت کالاهای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با همکاری شرکت‏ های ایرانی و اسپانیایی در داخل ایران گفت: قرار شد مذاکرات شرکت‏ های ایرانی و اسپانیایی در این زمینه ادامه یابد.

وی با اشاره به صحبت‏ های وزیر انرژی، صنعت و گردشگری اسپانیا درباره تامین ٤٣ درصدی انرژی این کشور از منابع تجدید پذیر گفت: با توجه به پتانسیل‏ های موجود در کشورمان در زمینه انرژی خورشیدی می ‏توان از ظرفیت‏ ها و دانش فنی این کشور در این زمینه به خوبی استفاده کرد.

گفتنی است، بیشترین حجم مبادلات تجاری میان ایران و اسپانیا مربوط به سال ٢٠١١ است که طی آن ارزش تجارت دو کشور به رقم ٤.٧ میلیارد یورو رسید. شایان توجه است که در این سال، عمده تجارت دو کشور مربوط به صدور اقلام انرژی ایران به اسپانیا بوده است.

آمارهای منتشره توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران مربوط به مبادلات دو کشور طی سال ١٣٩٣، ارزش مبادلات را در این سال، بالغ بر ٣٢١ میلیون دلار اعلام کرد که از این میزان، حدود ١٤٦ میلیون دلار را صادرات اسپانیا به ایران و رقمی حدود ١٧٥ میلیون دلار را صادرات ایران به اسپانیا تشکیل داده است.

حجم مبادلات ایران و اسپانیا در چهار ماهه نخست ٩٤ شامل صادرات حدود ٨٩ میلیون دلار آهن، زعفران، انگور، فرش و کفپوش ایران به اسپانیا و ٥٣ میلیون دلار واردات الکترودهای زغالی، جرثقیل، مرکب چاپ، کاغذ گراف و نخ نساجی ایران از اسپانیا بوده است.


ثبت نظر

ارسال