ظریف در دیدار نخست وزیر هند خواستار شد

تسریع در روابط نفتی و گازی تهران و دهلی‏ نو

پنجره ایرانیان: وزیرخارجه ایران خواستار تنظیم سازو‏کارهای سریع‏تر، ایجاد فضای مناسب و تسهیلات روان‏تر برای سرمایه‏ گذاری‏ ها درحوزه نفت و گاز، پتروشیمی، تجارت و تحرک بخشیدن بیشتر به مناسبات تهران و دهلی ‏نو شد.
  • دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 9:1

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف ظهر روز ٢٣ مردادماه در دیدار با نخست وزیر هند خواستار تمرکز رایزنی‏ های دو کشور بر اولویت‏ های کارآمدتر و عینی‏ تر شد و تاکید کرد ایران و هند با توجه به فضای جدید و مستعد کنونی گام بلندی برای توسعه روابط بردارند.

وی دراین دیدار که در کاخ نخست وزیری هند انجام شد، اظهار کرد: ظرفیت‏ های مناسب برای پیوستن هند به موافقتنامه ترانزیت سه جانبه و بهره ‏گیری از منافع کریدور شمال ـ جنوب، مشارکت در طرح‏ های ریلی و جاده‏ای و حضور فعال ‏تر بانک ‏های هندی در بازارهای پولی دو کشور وجود دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با تشریح نتایج به دست آمده از برجام با ٦ قدرت جهانی، یادآور شد: برجام خواست ‏های دو طرف مذاکره را به طور متوازن تامین کرد و آثار سازنده‏ای بر تحولات منطقه درچهارچوب ترویج رویکرد گفتگو و همکاری و انتخاب گزینه دیپلماسی به جای جنگ و بی‏ ثباتی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به آثار مخرب خشونت و افراط‏ گرایی در کشورهای سوریه، عراق، یمن  و افغانستان که مظاهر حیات  اجتماعی را هدف زشت‏ ترین اعمال تروریستی قرارداده ‏اند، گفت: این وقایع مسئولیت کشورهای مستقل و غیر متعهد را در یافتن راه‏ حل‏ های شایسته دوچندان می ‏کند.

وزیر امور خارجه ایران که در روز ٢٠ مردادماه دومین دور سفر منطقه ‏ای خود را پس از توافق هسته ‏ای، از کشور لبنان آغاز کرده بود، پس از سفر به سوریه و پاکستان و ملاقات با مقام‏ های این کشورها، شامگاه ٢٢ مردادماه وارد دهلی‏ نو شد.


ثبت نظر

ارسال