تصویب آیین نامه قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در هیئت دولت

پنجره ایرانیان: هیئت وزیران آیین نامه اجرایی موضوع قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی را با هدف توسعه و ترویج طرح‏ های افزایش کارآیی و بهبود مدیریت مصرف انرژی تصویب کرد.
  • دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 9:16

در جلسه هیئت دولت، که در ١٨ مردادماه به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، آیین نامه اجرایی موضوع قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی با هدف توسعه و ترویج طرح‏ های افزایش کارآیی و بهبود مدیریت مصرف انرژی در بخش ‏های صنعت، ساختمان، کشاورزی و خدمات از طریق استفاده از ظرفیت‏ های بخش خصوصی و تعاونی تصویب شد. 
ایجاد انگیزه در جذب سرمایه‏ گذاری بخش ‏های خصوصی و تعاونی در اجرا و کاهش مصرف انرژی و اشتغال زایی در کشور با ایجاد حمایت‏ هایی نظیر یارانه سود تسهیلات، تخفیف در هزینه بیمه و کاهش تصدیگری دولت از دیگر اهداف این آیین نامه است. 
آیین نامه اجرایی مربوط به استفاده از ظرفیت‏ های بخش خصوصی برای اجرای پروژه ‏ها و طرح‏ های تملک دارایی سرمایه‌ای دستگاه ‏های اجرایی و طرح‏ های مصوب مجامع عمومی شرکت‏ های دولتی نیز در این جلسه از تصویب اعضای هیئت دولت گذشت. 
به موجب این آیین نامه، دستگاه ‏های اجرایی موظفند برای اجرای طرح ‏های کاهش مصرف آب و انرژی خود با شرکت ‏های خدمات انرژی با رعایت دستورالعمل مربوطه در قانون برنامه پنجم توسعه، قرارداد منعقد و تعهدات بازپرداخت مربوطه را به میزان انرژی و آب صرفه جویی شده، از محل بودجه های مصوب در سال‏ های آتی پرداخت کنند.


ثبت نظر

ارسال