ادامه احیای کارخانه‌های تعطیل‌ و راکد

پنجره‌ایرانیان؛ یک فعال کارگری، سیاست دولت در فعال‌سازی کارخانه‌های راکد را اقدامی مبارک و اثرگذار دانست و گفت: احیای کارخانه‌های قدیمی و باسابقه از روغن نباتی تا نساجی باید با جدیت ادامه یابد تا تولیدکنندگان داخلی و کارگران دچار مشکل نشوند.
  • چهارشنبه 18 آبان 1401 ساعت 11:13

عبدالله مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تلاش دولت برای احیای کارخانه‌های تعطیل و راکد، گفت: برخی از صنایع و کارخانه‌های کشور به دلایل متعدد ازجمله مدیریت نادرست، نبود نقدینگی و بدهی بانکی به ورشکستگی کشیده و از چرخه تولید خارج شدند.

وی گفت: کارخانه‌های بسیاری از نساجی و روغن نباتی گرفته تا لوازم‌خانگی، علیرغم سابقه و قدمت زیاد به دلیل سوء مدیریت، واردات قاچاق و برخی جریان‌های مافیایی و دلالی به مشکل برخوردند و کم‌کم تبدیل به سوله شدند اما با نظارت و بازرسی و جلوگیری از واردات بی‌رویه می‌توانیم جلوی تعطیلی آن‌ها و خانه‌نشین شدن کارگران را بگیریم.

این فعال کارگری تاکید کرد: سیاست دولت در فعال‌سازی کارخانه‌های راکد و تعطیل، اقدام مبارک و اثرگذاری است و نباید اجازه دهیم تولیدکنندگان داخلی و کارگران دچار مشکل شوند و کارخانه‌ها در مسیر تبدیل‌شدن به سوله قرار بگیرند.

مختاری در پایان گفت: دولت باید سیاست احیای کارخانه‌ها را همچنان با جدیت دنبال کند و چرخه تولید را در تمام کارخانه‌ها اعم صنعتی، لوازم‌خانگی و نساجی به جریان بیندازد. احیای کارخانه‌ها صرفا در تولید داخل اثر نمی‌گذارد بلکه در تولید ناخالص داخلی، ارزش‌افزوده، بهره‌وری، اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی تاثیرگذار است.


ثبت نظر

ارسال