احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در استان فارس

پنجره‌ایرانیان؛ استاندار فارس از آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی کشور در شمال استان و با همکاری سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد.
  • سه شنبه 1 مهر 1399 ساعت 10:7

به گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی گفت: انجام مطالعات توسعه انرژی‌های پاک در استان فارس در اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز شده و با توجه به ظرفیت‌های بسیار مناسب استان در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی، منطقه شمال فارس برای ایجاد بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی کشور مکان‌یابی شده است.

با اشاره به اینکه پروژه ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی کشور توسط گروه بین‌المللی مرآت و با همکاری سرمایه‌گذاران خارجی اجرا می‌شود، با اشاره به بررسی‌های تیم استعدادیابی در اراضی مختلف استان، اظهار کرد: دشت چهرک در شهرستان بوانات به‌عنوان مکان مناسب اجرای گام نخست پروژه با ظرفیت ۴۶۱ مگاوات مناسب ارزیابی شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵۸ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در اجرای این پروژه مشغول به کار هستند، ابراز داشت: در دوره ساخت و بهره‌برداری کامل از ۱۱ نیروگاه، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بالغ‌بر ۴ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

رحیمی افزود: سرمایه‌گذاری پروژه بالغ‌بر ۳۸۷. ۹ میلیون یورو است که در جلسه ۲۴۴ هیئت سرمایه‌گذاری خارج کشور به ثبت رسیده و مجوز‌های لازم را دریافت کرده است.

وی یادآور شد: گام دوم پروژه به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات نیز مکان‌یابی شده و در حال اخذ استعلام‌های لازم برای صدور مجوز‌های قانونی است.

شهرستان بوانات در فاصله ۲۳۱ کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.


ثبت نظر

ارسال