تحقیق و تفحص از کارخانه آلومینیوم ایران تقدیم هیات رئیسه مجلس شد؛

نحوه واگذاری و کشف قیمت محورهای اصلی تحقیق و تفحص هستند

پنجره‌ایرانیان؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: روز گذشته به همراه آقای محجوب و تعدادی از نمایندگان تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری، کشف قیمت و قیمت‌گذاری کارخانه آلومینیوم ایران را تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کردیم.
  • شنبه 6 مرداد 1397 ساعت 13:15

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص تحقیق و تفحص از واگذاری آلومینیوم ایران، اظهار داشت: روز یکشنبه 31 تیرماه به همراه آقای محجوب و تعدادی از نمایندگان تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری، کشف قیمت و قیمت‌گذاری آلومینیوم ایران را تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کردیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی چگونه این کارخانه را واگذار کرده است، گفت: این کارخانه بدون رقیب و به‌صورت انحصاری به فردی که در گذشته رد صلاحیت شده واگذارشده؛ اما افرادی که واجد شرایط بوده‌اند رد شده‌اند، از چگونگی قیمت‌گذاری کارخانه و تشخیص اهلیت فردی که کارخانه به او واگذار شده تحقیق و تفحص می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارخانه آلومینیوم ایران در شهر اراک احداث شده و 5 هزار نفر نیروی کار دارد، ادامه داد: این کارخانه ازنظر وسعت و بزرگی یکی از کارخانه‌های بزرگ و مادر کشور محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فروش این کارخانه با توجه به نرخ ارز قیمت بسیار زیادی دارد که باید در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ می‌شد.


ثبت نظر

ارسال