موفقیت محققان در تولید مواد افزودنی‌ صنایع پی.‌وی.‌سی

پنجره‌ایرانیان: پژوهشگران کشور موفق به تولید افزودنی‌های تثبیت‌کننده حرارتی موردنیاز در صنعت پی‌وی‌سی شده و با ارتقای محصولات خود وارد بازارهای بین‌المللی شدند.
  • چهارشنبه 16 فروردین 1396

به گزارش ایسنا، مهشید غیاثی، مجری طرح بابیان اینکه پی‌.وی.‌سی در ساخت محصولاتی چون در و پنجره‌ها، لوله‌ها و سازه‌ها به‌کاربرده می‌شود، گفت: پایدارکننده یا استابیلایزرهای حرارتی پی.‌وی.‌سی یکی از افزودنی‌هایی است که حضور آن نقش تعیین‌کننده‌ای در پایداری و کیفیت پی.‌وی.‌سی دارد و مطالعات ما بر روی تولید مواد افزودنی پی.‌وی.‌سی متمرکزشده است.

وی با تاکید بر این‌که اندازه دقیق پایدار کننده‌ها زمینه‌ساز تولید پی.‌وی.‌سی باکیفیت و ارتقای صنایع وابسته به این ماده خواهد شد، اظهار کرد: مقدار ماده‌ای که در 100 کیلوگرم پی.‌وی‌.سی استفاده می‌شود، کمتر از 5 کیلوگرم است؛ بنابراین میزان بالایی نیست، اما همین موضوع اهمیت استفاده از ماده باکیفیت و تولیدشده بر اساس دانش فنی به‌روز را بالا می‌برد؛ زیرا میزان قابل‌توجهی از محصول نهایی را درگیر می‌کند.

 غیاثی از موفقیت در صادرات مواد افزودنی پی.‌وی.‌سی و دانش فنی آن خبر داد و ادامه داد: بیش از نیمی از نیازهای کشور به این فرآورده‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، ضمن اینکه یک‌چهارم تولیدات در حوزه‌های گوناگون را در بازارهای بین‌المللی عرضه کردیم.

به گفته وی، صادرات این محصولات دانش‌بنیان به‌طور متوسط بیش از 10 هزار دلار درآمد ارزی را به همراه داشته است.

مجری طرح، گسترش این محصولات را نیازمند توجه جدی به تحقیق و توسعه دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه مولفه‌های مصرف و نیاز مشتریان روزبه‌روز در حال تغییر است، شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله ما باید تولیدات خود را با نیاز روز تطابق دهیم، بنابراین بیش از 50 نوع محصول داریم که برای مطابقت کامل با نیاز متغیر مشتریان، بر اساس تحقیق و پژوهش پایه‌ای و از ابتدا برای به دست گرفتن کامل دانش فنی بومی تولید می‌شوند.


ثبت نظر

ارسال