با امضای سند همکاری در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و اتریشی؛

ایجاد مرکز طراحی و مهندسی در زمینه تبدیل پسماند به انرژی

پنجره ایرانیان: نشست مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و اتریشی با حضور معاون علمی‌وفناوری رئیس جمهور و شرکت‌های فناوری دو کشور در اتریش برگزار و 3 سند همکاری بخش خصوصی در این زمینه امضا شد.
  • یکشنبه 15 اسفند 1395

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، در این نشست فناوری و اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و اتریشی، سند همکاری سه‌جانبه بین ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت دانش‌بنیان ایرانی و یک شرکت اتریشی، در زمینه سامانه‌های تبدیل پسماند به انرژی از جمله فناوری زباله‌سوز به امضا رسید.

بر اساس این سند، یک دفتر طراحی مشترک در ایران ایجاد خواهد شد. هدف از این کار، توسعه و بومی‌سازی فناوری تبدیل پسماند به انرژی با استفاده حداکثری از توان و دانش ایرانی و با بهره‌گیری همزمان از تجربیات برتر جهانی در این حوزه است.

در دومین روز سفر هیات عالی رتبه علمی و فناوری کشورمان به وین، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی و جرج لیچ فرید وزیر حمل و نقل و نوآوری اتریش نیز دیدار و گفت‌وگو کردند. در این نشست دو طرف بر گسترش همکاری‌های فناوری ونوآوری و تحکیم روابط تاکید کردند.

وزیر حمل‌ونقل و نوآوری اتریش از امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایران و اتریش که در اولین روز سفر صورت گرفته بود، استقبال و از انجام آن حمایت کامل کرد.

لیچ فرید تاکید کرد: اتریش در زمینه حمل‌ونقل و توسعه زیرساخت‌ها در این عرصه، همکاری‌های لازم را با جمهوری اسلامی ایران خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال