صنعت پتروشیمی در اقتصاد یک مزیت است

پنجره ایرانیان:صنعت پتروشیمی ایران با توجه به دارا بودن مزیتهای فراوان می تواند در مسیر توسعه اقتصادی کشور تأثیرگذار باشد.
  • سه شنبه 30 دی 1393 ساعت 16:28

به گزارش شانا، احمد رهگذر، مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست هم اندیشی همایش پنجاهمین سال تأسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: باید از صنعت پتروشیمی ایران حمایت بیشتری شود و مجلس شورای اسلامی و دولت با نگاهی بلند مدت زمینه را برای جذب سرمایه گذاریهای تازه در این صنعت تسهیل کنند.

وی افزود: بدون تردید رونق اقتصادی رکن توسعه است و در این میان پتروشیمی می تواند آینده اقتصادی کشور را متحول کند.رهگذر ادامه داد: همه متولیان امر باید با همدلی و تعامل ببینند که چگونه می توان صنعت پتروشیمی کشورمان را تقویت کرد و جانی تازه به آن بخشید.

مدیرعامل پیشین با بیان این که در سالهای پس از جنگ و دوران سازندگی کلید توسعه صنعت پتروشیمی ایران زده شد، گفت: پتروشیمی پس از جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان یک صنعت ناکارآمد شده بود اما با تدابیر اندیشیده شده در دوران سازندگی و سالهای پس از آن و نیز حضور مدیرانی کارآمد همانند محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز عباس شعری مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، باید گفت که اکنون این صنعت در اقتصاد ایران نقشی مهم ایفا می کند.

رهگذر ادامه داد: ظرفیتهای بسیاری در صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد به طوری که در نقاط مختلف کشور این صنعت نهادینه شده است.وی تصریح کرد: برای توسعه صنعت پتروشیمی باید ریسک کنیم و با شهامت پیامدهای مثبت آن را در همه زمینه ها تبیین کنیم.

رهگذر با بیان این که در دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی ایشان نگاهی ویژه به صنعت پتروشیمی داشتند گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره موافق توسعه صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت سودآور و دارای ارزش افزوده بالا بودند.


ثبت نظر

ارسال