برنامه‌ریزی جمعی برای بازار مسکن

پنجره ایرانیان:چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران پس از 6 سال وقفه، هفته آینده با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، مقامات بانک‌مرکزی، وزارت اقتصاد و مسوولان وزارت راه‌وشهرسازی برگزار می‌شود. معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی متولی برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای این همایش است.
  • چهارشنبه 19 آذر 1393 ساعت 10:58

حامد مظاهریان، معاون امور مسکن وزیر راه‌‌وشهرسازی، با بیان اینکه این همایش فضای برنامه‌ریزی جمعی در بازار مسکن را فراهم می‌کند، به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد: اولین سمینار سیاست‌های توسعه مسکن در ایران در سال 1373 برگزار و درمجموع در 13 دوره تا سال 1387 این همایش کم و بیش به صورت منظم ادامه یافت. پس از یک وقفه 6 ساله در برگزاری این همایش، معاونت مسکن و ساختمان تصمیم به برگزاری این همایش گرفت که با همت دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن خوشبختانه این مهم میسر و چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

مظاهریان با بیان اینکه مسکن یکی از مهم‌ترین نیازهای اساسی انسان‌ها در هر جامعه‌ای است و دولت‌ها باید اقدامات و سیاست‌گذاری‌های لازم را در جهت تامین مسکن خانوارها به عمل آورند، گفت: در این راستا وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی بخش مسکن، با برگزاری همایش سیاست‌های توسعه مسکن، سعی بر این دارد تا از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران و مدیران بخش خصوصی و دولتی در حوزه مسکن بهره‌مند شود و از آنها در جهت تدوین بهینه سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی در این حوزه استفاده کند. معاون وزیر راه‌وشهرسازی مخاطبان این همایش را طیف وسیعی از سیاست‌گذاران، انبوه‌سازان، سرمایه‌گذاران، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگران و محققاق حوزه مسکن، دانشجویان و سایر فعالان این بخش عنوان کرد.

مظاهریان مباحث کارشناسی مورد بحث در همایش را در 7 محور به این شرح اعلام کرد: اقتصاد مسکن، مسکن و توسعه شهری، توسعه درونی یا بیرونی (بهسازی و نوسازی شهری، شهرهای جدید)، سیاست اجتماعی (مسکن کم‌درآمد‌ها، ابعاد اجتماعی مسکن، مسکن مهر)، معماری و شهرسازی، زمین شهری، تامین مالی مسکن، فناوری ساختمان و مسکن روستایی. همچنین 5 کارگاه آموزشی شامل طرح جامع مسکن، سکونتگاه‌های غیررسمی، کارگاه ویژه مدیران کل و مسکن استان‌ها، روش‌های تامین مالی و فناوری ساختمان نیز در حاشیه این همایش برگزار می‌شود. چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران روزهای 24 و 25 آذرماه سال جاری در محل تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. جزئیات بیشتر این همایش در سایت www.hamayeshmaskan.com اعلام شده است.

 
 


ثبت نظر

ارسال