رونمایی از یراق‌آلات دوحالته ایران در آینده نزدیک

شرکت گسترش صنایع آذربرزین با برند تجاری جی اس ای (GSA) با هدف تولید یراق‌آلات درب و پنجره یوپی‌وی‌سی تاسیس شده و از جمله اهداف این شرکت پاسخ به نیاز بازار داخل، صادرات به کشورهای همسایه و در سطح کلان کارآفرینی و اشتغال‌زایی با تولید ملی صادراتی دارای قدرت رقابت در بازارهای جهانی است.
  • چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 10:24

 

اشاره: خبری در راه است. باید منتظر ماند تا نمایشگاه بین‌المللی صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران در تهران آغاز شود. قرار است نخستین یراق‌آلات دوحالته در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران تولید شده در شرکت گسترش صنایع آذربرزین ایران رونمایی شود. مدیران این شرکت موفق و پرتلاش ایرانی می‌گویند: از حیث کیفیت به راحتی می‌توانند دیگر برندهای خارجی در بازار را به چالش بکشانند. دکتر علی عامری، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع آذربرزین در پاسخ به سوالات خبرنگار پنجره ایرانیان می‌گوید:گروه صنعتی گسترش صنایع آذر برزین با تولید و عرضه یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی با نشان (GSA) تلاش دارد از تداوم خروج ارز از کشور به سهم خویش جلوگیری‌ کند و امیدواریم با راه اندازی کامل خطوط تولید یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی، به خودکفایی ملی دست پیدا کنیم.او تاکید می‌کند: برای تحقق این مهم شعار"با کیفیت متمایز" را سرلوحه تولید قرار داده‌ایم و برای جلب رضایت حداکثری مشتریان تلاش خواهیم کرد تا کالایی با بالاترین کیفیت و دارای توان رقابت با نمونه‌های خارجی را به بازار ایران و دیگر بازارهای هدف ارائه کنیم. این گفتگو را بخوانید و برنامه‌ریزی کنید تا با حضور درنمایشگاه آینده در و پنجره یوپی‌وی‌سی و صنایع وابسته آن در تهران از نزدیک از آخرین دستاوردهای این تولیدکننده خوشنام ایرانی دیدن کنید.

برای مشاهده فایل پی دی اف این گفتگو اینجا کلیک کنید:

  انگیزه اصلی شرکت آذربرزین برای سرمایهگذاری و فعالیت در عرصه تولید ملی یراقآلات در و پنجره یوپیویسی چه بوده است؟

شرکت گسترش صنایع آذربرزین با برند تجاری جی اس ای (GSA) با هدف تولید یراق‌آلات درب و پنجره یوپی‌وی‌سی تاسیس شده و از جمله اهداف این شرکت پاسخ به نیاز بازار داخل، صادرات به کشورهای همسایه و در سطح کلان کارآفرینی و اشتغال‌زایی با تولید ملی صادراتی دارای قدرت رقابت در بازارهای جهانی است.

 هدف گذاری تیم مدیریتی و کارشناسی شرکت برای حضوری موفق و مطمئن در صنعت تولید یراقآلات در و پنجره چیست و چه راهبردی را برای آینده ترسیم کرده اید؟

مهمترین هدف، جذب بازار داخل و خودکفایی در صنعت یراق در ایران و صادرات و ارزآوری است. در حال حاضر سالانه میلیونها دلار به خاطر یراق‌آلات تولید شده در دیگر کشورها و ورود آن به ایران ارز از کشور خارج می‌شود که قطعا در شرایط تحریم و دشواری‌های نقل و انتقال ارز، خروج ارز از کشور به صلاح نبوده و می‌توان با تقویت تولید ملی از تداوم روند خروج ارز جلوگیری کرد.

گروه صنعتی گسترش صنایع آذر برزین با نشان معتبر و شناخته شده (GSA) تلاش دارد تا با تولید و عرضه یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی از تداوم خروج ارز از کشور به سهم خویش جلوگیری‌ کند و امیدواریم با راه اندازی کامل خطوط تولید یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی، به خودکفایی ملی دست پیدا کنیم. برای تحقق این مهم شعار"با کیفیت متمایز" را سرلوحه تولید قرار داده‌ایم و برای جلب رضایت حداکثری مشترییان تلاش خواهیم کرد تا کالایی با بالاترین کیفیت و دارای توان رقابت با نمونه‌های خارجی را به بازار ایران و دیگر بازارهای هدف ارائه کنیم.

 تنوع محصولات شما چگونه است و درحال حاضر یراق آلاتی که در شرکت آذر برزین تولید و به بازار عرضه می شود، از چه سطح فنی و استانداردهایی برخوردار است؟

هم اکنون انواع قطعات از جمله لولا، دستگیره، کانکتور مولیون، کیپ، فیلر و زیرفیلر و کانکتور اسپیسر بندابیل و همچنین انواع اسپانیولت تک حالته و کشویی و اسپانیولیت درب در شرکت گسترش صنایع آذر برزین تولید می‌شود به امید پروردگار همزمان با نمایشگاه بین‌المللی صنایع در و پنجره ایران در دی‌ماه امسال، از اولین یراق دوحالته ایرانی رونمایی خواهد شد. درباره استاندارد هم باید عرض کنم هنوز هیچ استاندارد مدونی در ایران برای این صنعت تعریف نشده و شرکت صنایع آذر برزین برای تدوین استانداردهای فنی یراق‌آلات آمادگی همکاری با موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را دارد. با این همه ما در شرکت آذر برزین هرگز کیفیت خود را متوقف نکرده‌ایم و تمامی محصولات با مواد اولیه مرغوب با در اختیارداشتن تمام استانداردهای لازم بین‌المللی تولید می شود. به عنوان مثال تمامی اسپانیولت ها با تسمه مخصوص اسپانیولت تهیه شده از شرکتهای معتبر اروپایی در حال تولید است و در هنگام تولید و یا بعد از آن، آزمایش های از قبیل طول عمر، کشش و پاشش نمک (SALT SPRAY) در بهترین آزمایشگاه های ایران انجام می‌پذیرد و گواهینامه های معتبر این آزمایش ها کسب شده است.

 زمان تحویل سفارشات چگونه است و یراقآلات تولیدی و عرضه شده از چه ضمانت های برخوردار است؟

در زمان فعلی با داشتن دپوی مناسب از هر کدام محصولات امکان تحویل سریع وجود دارد، درباره ضمانت هم باید توضیح دهم پنج‌سال گارانتی تعویض و 10سال وارانتی (خدمات پس از فروش) را برای مشتریان و مصرف‌کنندگان در نظرگرفته‌ایم.

 توصیه و پیشنهاد شما به سازندگان در و پنجره یوپیویسی در انتخاب یراقآلات چیست و به نظر شما چه ملاکهایی در درجه نخست انتخاب قرار گیرد؟

تمامی سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی صاحب نظر هستند، ولی توصیه بنده به این دوستان بررسی کیفیت یراق‌آلات است. زیرا اگر در بازار مصرف‌کنندگان این فرهنگ شکل بگیرد که که این پنجره یوپی‌وی‌سی کیفیت ندارد و بعد از مدتی باز و بسته شدن به مشکل می‌خورد، دیگر امکان اصلاح عقیده وجود ندارد. بهتر است با پرداخت کمی هزینه بیشتر از پروفیل، شیشه و یراق با کیفیت استفاده شود، تا صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران با مشکل عدم اعتماد عمومی مواجه نشود.

 در حال حاضر تنوع یراقآلات آذربرزین به چه نحوی است و عمدتا محصولات تولیدشده برای چه تیپ در و پنجره کاربرد دارد؟

در ابتدا قطعات جانبی را به تولید انبوه رساندیم و و درحال حاضر انواع اسپانیولت تک‌حالته و کشویی پنجره یوپی‌وی‌سی تولید و به بازار عرضه می‌شود. درباره سیستم دوحالته نیز تا امروز چند قطعه آماده شده و درحال آزمایش است که به امید پروردگار همچنان که عنوان شد در نمایشگاه در و در و پنجره تهران رونمایی خواهد شد.

 با توجه به دشواریهای نصب یراقآلات به ویژه بر روی در و پنجره یوپیویسی چه دورههای آموزشی برای مشتریان در نظر گرفتهاید؟

آنچه مسلم است برای تولید و فروش محصولی مانند یراق باید ساختار سازمانی محکمی ایجاد کرد. به همین منظور این شرکت با استفاده از تیم فنی مجرب در نظر دارد در دوره‌های مختلف کارگاه‌های آموزشی با هدف مونتاژ و تعمیرات و نگهداری برگزار کند و همچنین با تهیه جزوات آموزشی دفترچه راهنما و همچنین فیلم آموزشی باعث ایجاد آگاهی در تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شود.

 ماشینآلات تولید یراقآلات ازچه سطح تکنولوژی برخوردار است و آیا میخواهید در آینده خطوط تولید را گسترش دهید؟

در آغاز پروژه تیم تحقیق و توسعه شرکت گسترش صنایع آذربرزین مطالعات سنگین نظری و میدانی را انجام داد و به یک چارچوب مفهومی رسیدیم تا اینکه پس از بازدید از بزرگترین تولیدکنندگان یراق در اروپا و آسیا به این نتیحه رسیدیم که اگر بخواهیم تمام ماشین‌آلات را وارد کنیم، حجم بسیار زیادی نقدینگی و سرمایه نیاز داریم، در نتیجه با به کارگیری افراد متخصص و استفاده از مهندسی معکوس این ماشین‌آلات بومی‌سازی شد. حاصل تلاش تیم‌های مختلف مکانیک و زیرمجموعه و قالب‌سازی و شیمی و زیرمجموعه آبکاری، تولید 1000 اسپانیولت در هر شیفت است که  با راه‌اندازی فاز 2 طرح توسعه به 20000 ست خواهد رسید.

 تیم فنی و مهندسی شرکت تا چه میزان به دانش و مهارتهای روز جهان در زمینه تولید یراقآلات برخوردار است و آیا دانش فنی تولید یراقآلات را بومیسازی کردهاید؟

همانطورکه عنوان شد با بازدید از کارخانجات مختلف دانش فنی را به روز کردیم و با استفاده از تیم فنی مجرب بومی‌سازی انجام دادیم.

 در انتخاب مواد اولیه به کاررفته در یراقآلات تولیدی، چه مواردی را برای ارتقای کیفیت در سطح جهانی درنظر میگیرد؟

در تولید یکی از مهمترین پارامترهای اثرگذار بر کیفیت مواد اولیه است. ما در شرکت گسترش صنایع آذربرزین برای حفظ برند خود در بازار و حضور در بازارهای جهانی همواره از مواد اولیه مرغوب و دارای استانداردهای بین‌المللی استفاده می‌کنیم که کیفیت یراق‌آلات با نشان (GSA) دلیل مبرهنی است که نشان می‌دهد سنگ بنای رقابت با ما در کیفیت نهفته است.

 علت سهم بالای یراقآلات خارجی در بازار ایران چیست و برای حمایت از برندهای ملی چه اقدامی باید صورت گیرد؟

مهمترین علت، عدم تولید در ایران بوده است و به علت حجم بالای سرمایه گذاری و دیربازده بودن سرمایه‌گذاری تولید این محصول با مشکل همراه بوده است ما هم امیدواریم با استانداردسازی وجلوگیری از یراق آلات بی کیفیت و بالا بردن تعرفه گمرک از تولید ایرانی حمایت بیشتر و منطقی‌تری انجام گیرد.

 شرکت ها و سازندگان در و پنجره برای دراختیار داشتن یراقآلات با نشان تجاری GSA به چه نحوی باید عمل کنند و آیا در سطح کشور نمایندگی فروش دارید؟

درحال حاضر در تهران توسط دفتر مرکزی و انبار پاسخگوی متقاضیان هستیم و برای اعطای نمایندگی، درخواست‌های داشتیم که درحال بررسی هستیم که در صورت حصول نتیجه متعاقبا اعلام می‌شود.

 

 خدمات پس از فروش و آموزشهای فنی یراقآلات عرضه شده به چه نحوی است؟

رحال حاضر با آماده‌سازی یک جلد کاتالوگ فنی، سعی شده اطلاعات دقیقی به همکاران داده شود و تلاش داریم با ایجاد جلسات آموزشی و توجیهی برای تولیدکنندگان در و پنجره و یا همکاران فروش زمینه مونتاژ و نصب صحیح یراق را فراهم کنیم تا در و پنجره یوپی‌وی‌سی بدون نقص در ساختمان‌های کشور نصب شود و درباره خدمات پس‌از فروش هم باید اعلام کنم تمامی محصولات دارای 10 سال خدمات پس از فروش و 5 سال گارانتی تعویض است.

 با توجه به اختصاص سهم بالایی از یراقآلات در و پنجره یوپیویسی به برندهای خارجی، یراقآلات تولید شده توسط شما تا چه میزان به لحاظ کیفیت، توان رقابت با یراقآلات وارداتی از دیگر کشورها را دارد؟

متاسفانه واردات بسیار زیاد یراق‌آلات بی‌کیفیت از کشورهای دیگر، باعث شده سطح توقع و انتظارات کیفی مصرف‌کنندگان از یراق‌آلات بسیار پایین بیاید؛ به همین دلیل امروزه در بازار و صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی اکثریت به دنبال قیمت پایین‌تر هستند نه کیفیت برتر. البته تمامی یراق‌آلات تولید شده در این شرکت از سطح کیفی بالاتری نسبت به برندهای دیگر کشورهای همسایه به ویژه ترکیه برخوردار است و می‌توانیم ادعا کنیم که هرچند این صنعت نوپاست، اما به راحتی کیفیت و خدماتی برتر نسبت به دیگر برندهای خارجی را برای مشتریان عرضه خواهیم کرد.

 به عنوان یکی از معدود شرکتهای تولیدکننده یراقآلات در و پنجره فکر میکنید چرا در این عرصه کمتر سرمایهگذاری میشود؟

همان طورکه قبلا اشاره شد، صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران به ویژه تولید یراق‌آلات، یک صنعت نوپاست و با توجه به حجم سرمایه‌گذاری ماشین‌آلات و قالب‌ها وهمچنین زمان زیاد برگشت سرمایه، این صنعت برای سرمایه‌گذاری جذاب نیست. از سوی دیگر، با عنایت به دشواری‌های ناشی از تحریم‌ها، مشکلات ورود تکنولوژی و ماشین‌آلات دوچندان شده است، اما شرکت گسترش صنایع آذربرزین با استفاده از متخصصان داخلی توانسته برخی از ماشین‌آلات را بومی‌سازی کند و باعث جلوگیری از خارج شدن ارز شود.

 انتظار شما از مسئولان و دستگاههای اجرایی به عنوان یک تولیدکننده در این صنعت چیست؟

به فرموده مقام معظم رهبری که امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کرده‌اند، این امید در نزد تولیدکنندگان ایرانی ایجاد شده تا دولت جدید با تدبیر خویش تلاش کند تا فرصت‌های از دست رفته را به تولید ملی برگرداند و در آینده به تدریج شاهد تبلور و تحقق حماسه‌اقتصادی باشیم. از این منظر شرکت گسترش صنایع آذربرزین با سرمایه‌گذاری سنگین در زمینه تولید یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی امید دارد به عنوان یکی از جهادگران عرصه حماسه اقتصادی به تقویت تولید ملی و ایجاد اشتغال جوانان و جلوگیری از خروج ارز کمک کند و انتظار می‌رود تا وعده‌های دولتمردان مبنی بر تقویت تولید ملی و بازگرداندن رونق به بخش تولید با حمایت‌های عملی از تولیدکنندگان دارای قدرت رقابت و کالای باکیفیت زمینه‌ساز تحقق واقعی حماسه اقتصادی باشد. در ارتباط با صنعت یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی هم به واقع انتظار ما این است که بر روند واردات یراق‌آلات خارجی نظارت بیشتری صورت گیرد و با بالابردن تعرفه گمرکی و جلوگیری از واردات کالاها و یراق‌آلات فاقد کیفیت، از تولیدات ملی حمایت بیشتری انجام پذیرد.

  آیا صرفا یراقآلات در و پنجره یوپیویسی را تولید میکنید؟

خیر این مجموعه با دید تولیدی به‌روز و با سبد کالایی کامل، راه درازی در تولید یراق‌آلات در پیش دارد و این نوید را می‌دهیم که فعالان صنعت در و پنجره به ویژه عزیزان پرتلاش سازنده در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی ایران از این پس باید منتظر خبرهای جدیدی از آخرین دستاوردهای شرکت گسترش صنایع آذربرزین نخستین تولیدکننده یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی در ایران باشند.

 سخن پایانی شما؟

مدتی قبل تبلیغاتی دیدم که سعی داشت خرید کالای ایرانی را عنوان کند با این دید که هر بار خرید کالای ایرانی باعث اشتغالزایی برای جوانان این کشور می‌شود.

اگر فرهنگ مصرف کالای قابل قبول ایرانی جابیفتد باعث جلوگیری از خارج شدن ارز، اشتغالزایی و صادرات می‌شود.

 

پنجره ایرانیان، سال ششم، شماره 73، آبان ماه 1392


ثبت نظر

ارسال