رها پنجره؛ پیام‌آور مصرف بهتر انرژی و آرامش در زندگی

اشاره: رها پنجره در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران نامی است آشنا و دارای حسن سابقه. این شرکت عضوی از گروه صنعتی پرشین توسعه حدید است و یکی از برترین و شناخته شدن‌ترین تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی و شیشه‌های دوجداره صنعتی در ایران.
  • دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 10:14

به گفته مهندس آرش میرزایی، مدیرعامل این شرکت موفق و پیشتاز در تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و شیشه‌های دوجداره با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان، شرکت رهاپنجره به عنوان عضوی از خانواده بزرگ گروه صنعتی پرشین توسعه حدید ایران، با بهره‌گرفتن از نیروی انسانی مجرب و با برخوردار از بالاترین سطح مهارت در تولید و نصب در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران همواره تلاش دارد تا از هدررفت انرژی در ساختمان ایران جلوگیری کند و از این جهت تلاش داشته و دارد تا ماشین‌آلات و تکنولوژی خط تولید را به روز نگه دارد و احترام به حقوق مصرف‌کننده نهایی محصولات را در سرلوحه فعالیت خویش قرار دهد. مهندس میرزایی که سابقه طولانی خانوادگی‌اش تماما معطوف به تولید صنعتی بوده، می‌کوشد تا با بهره‌گرفتن از این تجربه گران‌سنگ با همکاری دیگر همکاران خود در شرکت رهاپنجرهف فصل نوینی در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران رقم بزند. گفتگوی پنجره ایرانیان را با مدیرعامل شرکت رهاپنجره بخوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف گفتگو اینجا کلیک کنید:

پنجره ایرانیان: ماشین‌آلات خط تولید شرکت رهاپنجره از چه شاخص‌هایی برخوردار است و ظرفیت تولید چگونه است؟

رهاپنجره با دارا بودن 5 خط تمام اتوماتیک (FUUL CNC) شامل دو خط چهار سر، دو خط دوسر و یک خط تک سر از این توانایی برخوردار است که در هر شیفت کاری بیش از 350 واحد در و پنجره یوپی‌وی‌سی تولید و عرضه کند و علاوه بر آن خط تولید مجهز و تمام خودکار شیشه‌های دوجداره هم داریم که افزون بر نیاز مشتریان رها پنجره، شیشه‌های تولیدی به دیگر شرکت‌ها و کارگاه‌های تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی هم تحویل می‌شود.

پنجره ایرانیان: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در ارتقای کیفیت در و پنجره یوپی‌وی‌سی به استفاده از مواد و اقلام مصرفی ارتباط پیدا می‌کند. می‌خواهم بدانم راز خوش‌نامی و خوش کیفیتی در و پنجره‌‌‌های تولیدی در این شرکت چیست؟

واقعیت این است که تمام تلاش ما در تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی معطوف به رعایت کیفیت و تولید استاندارد است و بدیهی است که نقش یراق‌آلات در جلوگیری از هدررفت انرژی و ورود آلاینده‌ها و البته کیفیت نهایی محصول بسیار تعیین کننده است، به همین علت شرکت رهاپنجره یراق‌آلات مصرفی خود را متناسب با نیاز و درخواست مشتری از برترین برندهای خارجی نظیر SIEGENIA ، ROTO ، GU و FORNAX انتخاب می‌کند که همگی دارای تاییدیه کیفیت معتبر جهانی و ضمانت‌نامه‌های کیفی هستند. همچنین یکی از مهمترین پارامتر‌های تعیین‌کننده و موثر در ارتقای کیفیت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی به انتخاب پروفیل و ورق‌های تقویتی گالوانیزه برمی‌گردد که به همین دلیل رها پنجره خود را در برابر مصرف کننده نهایی متعهد می‌داند و از پروفیل‌های ویستابست و فربد متناسب با تقاضای مشتری بهره می‌برد. باید تاکید کنم که ورق‌های گالوانیزه تقویتی مورد استفاده برای ساخت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی رها پنجره هم همگی با ضخامت بالای 5/1 میلی‌متر بوده و بر فرایند تولید و نصب نظارت مستمر و دقیق و کارشناسی صورت می‌گیرد. صادقانه می‌گویم که هیچ شکایتی از محصولات رهاپنجره بی‌پاسخ نخواهد ماند و رضایت مشتری حرف آخر را در تایید کیفیت می‌زند و تا زمانی که مشتریان رضایت خود را رسما اعلام نکنند، خود را در برابر محصول ارائه شده مسوول می‌دانیم.

پنجره ایرانیان: اصلا چگونه وارد این صنعت شدید؟

پدرم جزء اولین صنعت‌گران ایران بوده و از دوران کودکی به کار تولید صنعتی علاقه زیادی داشتیم و از خلق و تولید یک کالا بی‌نهایت لذت می‌بردم تا اینکه پنج‌سال قبل به سفارش یکی از دوستان فعالیت صنعتی در زمینه در و پنجره یوپی‌وی‌سی را انتخاب و قبل از شروع به فعالیت تحقیقات گسترده مطالعاتی و میدانی با اتفاق جمعی از همکاران انجام دادیم و ابتدای فعالیت دراین صنعت با ساخت و نصب در و پنجره در یکی از پروژه‌های بزرگ ساختمانی در شهر شیراز همراه بود.

پنجره ایرانیان: از زمانی که شروع کردید چه مراحلی را طی کردید که به اینجا رسیدید؟

 بدیهی است که رسیدن به موفقیت‌های فعلی مرهون تلاش‌ها و زحمات کم سابقه ای است که همکاران در این مدت متحمل شده‌اند و توانستیم پله پله به پشرفت‌های بعدی دست پیداکنیم و سابقه خوب با کارنامه درخشان از رهاپنجره را داشته باشیم و پس از مدتی هم اقدام به راه‌اندازی خط تولید شیشه‌های دو و چندجداره صنعتی کردیم.

پنجره ایرانیان: شما اشاره کردید که افزون بر خط تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی، شرکت رهاپنجره به خط تولید پیشرفته شیشه‌های دوجداره ساختمانی و صنعتی هم مجهز است. چه عاملی باعث شده تا اقدام راه‌‌اندازی خط تولید شیشه گرفتید؟

نخست باید تاکید کنم که شیشه‌های دوجداره شرکت رهاپنجره با نشان شیشه‌ پرشین تولید و عرضه می‌شود و علت اینکه به سمت تولید شیشه‌های دوجداره رفتیم این بود که 80 درصد از مساحت هر پنجره به طور متوسط شیشه‌ است و عایق بودن شیشه‌های دوجداره و تولید استاندارد آن می‌توان به میزان قابل ملاحظه‌ای از هدر رفت انرژی جلوگیری کند و یک عایق بسیار مهم در برابر آلودگی‌های صوتی و هوا محسوب می‌شود، کما اینکه می‌توان از انرژی خورشید برای روشنایی محیط در صورت استفاده از شیشه‌های باکیفیت بهره‌مند شد. به همین خاطر اراده مجموعه رهاپنجره این است که از شیشه های استاندارد تولیدی خودمان استفاده کنیم تا ویژگی‌هایی چون عایق بودن پنجره و مزایای ناظر بر یک در و پنجره دوستدار محیط زیست و برتر در مصرف بهینه انرژی را در محصولات رهاپنجره داشته باشیم.

پنجره ایرانیان: شما به عنوان مدیرعامل یک مجموعه موفق در این صنعت فکر می‌کنید در انتخاب شیشه برای در و پنجره باید چه مواردی مورد دقت قرار گیرد.

 در تولید یک شیشه استاندارد دوجداره عواملی چون کیفیت شیشه خام، نحوه پرس کردن، تزریق گاز آرگون، استفاده از پودر نم‌گیر در داخل اسپیسرها برای جلوگیری از ایجاد بخار بین شیشه‌ها، استفاده از چسب بوتیل برای اسپیسرها و چسب پلی سویفایت برای دور شیشه و همچنین ماشین‌آلات برش CNC، شتسشو و پرس اتوماتیک و ... نقش دارند که شرکت رهاپنجره با تحقیقات فراوان به این نتیجه رسید که باید در زمینه تولید شیشه‌های دوجداره وابستگی نداشته باشد تا در برابر حقوق مصرف‌کننده و رعایت استانداردهای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان بتواند به تعهدات خود پایبند باشد.

 وجه تمایز و برتری محصولات تولیدی در رها پنجره به ویژه در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی نسبت به دیگر شرکت‌ها و واحدهای تولیدی چیست؟

ببینید، افزون بر استاندارد بودن پروفیل، یراق‌آلات و گسکت و دیگر مواد مصرفی در تولید در و پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی، نحوه تولید و نصب را نباید دستکم گرفت، سرمایه اصلی رهاپنجره، نیروی انسانی دارای بالاترین سطح مهارت و برخوردار از دانش فنی و آگاه نسبت به نحوه کار با ماشین‌آلات است که در کنار آن در اختیار داشتن تیم نصب متخصص و متبحر، اطمینان خاطر مشتریان را از بابت کیفیت تولید و نصب به ارمغان می‌آورد. رویکرد مدیریتی و استراتژیک رهاپنجره بر تولید محصولی در سطح استانداردهای جهانی است و به همین دلیل نسبت به سرمایه‌گذاری روی نیروی انسانی بسیار اهمیت قایل شده‌ایم.

پنجره ایرانیان: شاید یکی از مزیت‌های برتر رهاپنجره در تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی به رعایت الزام‌های فنی برمی‌گردد که به طور مشخص می‌توان به الزامات نقاط جوش پروفیل هم اشاره کرد. بیشتر توضیح می‌دهید که این مزیت چگونه روی کیفیت نهایی محصول اثر می‌گذارد؟

همانطور که اشاره کردید، مساله دیگری که در تولید در و پنجره با پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی باید مورد دقت قرار گیرد، به قسمت جوش پروفیل مربوط می‌شود و به همین علت رهاپنجره این افتخار را دارد که از دستگاه‌های جوش چهارسر استفاده می‌کند که تمامی چهار گوشه یک در و پنجره به طور همزمان و با حرارت یکسان و استاندارد، جوش داده می‌شود تا استحکام محصول به حد نهایت خود برسد و جالب اینجاست که رهاپنجره از معدود شرکت‌های فعال در صنعت ساخت و نصب در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران دارای قابلیت ساخت محصول با فرمت خم است.

پنجره ایرانیان: آیا رهاپنجره به متقاضیان در و پنجره یوپی‌وی‌سی مشاوره‌های فنی را ارائه می‌کند تا در انتخاب خود دچار خطا نشوند؟

یکی از مزیت‌های رهاپنجره در اختیار داشتن تیم متخصص و متبحر از صفر تا صد ارائه مشاوره‌های اولیه تا نصب و تحویل در و پنجره است و خود را متعهد می‌دانیم که تمامی اطلاعات لازم در زمینه انتخاب نوع پروفیل، یراق‌آلات و سایر اقلام مصرفی در تولید در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی را به مشتریان بدهیم و پس از انتخاب اولیه کارشناسان شرکت رهاپنجره با حضور در محل جهت اندازه‌گیری، طراحی، نقشه‌کشی و ...اقدام می‌کنند و بنابر مسوولیت‌‌های تعریف شده اقدام به ارائه خدمت به مشتریان خواهند کرد.

پنجره ایرانیان: تنوع محصولات چگونه است و چه خدماتی به مشتریان ارائه می‌کنید و در زمینه بازاریابی و فروش به صورت متمرکز عمل می‌کنید تا نمایندگی فروش هم دارید؟

شرکت رهاپنجره به واسطه برخورداری در خط مجهز تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی و ماشین‌آلات پیشرفته و نیروی انسانی ماهر و با تجربه خویش هر تیپ از در و پنجره را تولید و عرضه می‌کند و خدمات پس از فروش خود را محدود به تولید و نصب نکرده‌ایم و همواره مشتریان و مصرف‌کنندگان این حق را دارند که در صورت نیاز با بخش ارتباط با مشتریان شرکت در تماس باشند تا به نیازهای احتمالی آنها پاسخ شایسته داده شود و مطمئن‌ باشند که هدف و سرمایه اصلی رها پنجره رضایت بیشتر و بیشتر مشتریان است. در ارتباط با نمایندگی فروش هم باید تاکید کنم که ما در تهران و خوزستان نمایندگی فروش داریم والبته نظارت دقیق و مسوولانه بر فعالیت آنها انجام می‌شود و رویکرد کلی تیم فروش و بازاریابی رهاپنجره تحویل به موقع و با کیفیت برتر و نصب دقیق و فنی در و پنجره است

پنجره ایرانیان: به عنوان شرکتی که چند سال است در این زمینه شناخته شده و سرآمد هستید، فکر می‌کنید مهمترین مشکلی که صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران را تهدید می‌کند، چیست؟

مهمترین مشکل کارگاه‌های زیر‌زمینی تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی بدون رعایت استانداردهای تولید و نصب از یک سو و رقابت ناسالم در این بازار و اولویت دادن به قیمت به جای کیفیت از سوی دیگر است. البته قبول دارم که بخشی از تقاضا برای کالای فاقد کیفیت در پروژه‌های مسکن مهر شکل گرفته است، اما واقعیت را باید گفت که در برخی از این پروژه‌ها انبوه‌سازان حداکثر تلاش خود را برای استفاده از در و پنجره یوپی‌وی‌سی با کیفیت به خرج دادند، اما افزایش هزینه ساخت و ساز و عدم بازنگری واقعی در فرمول هزینه ساخت پروژه‌های در دست ساخت باعث شده که بسیاری از انبوه‌سازان و شرکت‌های فعال در این زمینه به ناچار برای پایین آوردن قیمت نهایی ساخت، از کالاهای بی‌کیفیت از جمله در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی ساخته شده از مواد اولیه فاقد کیفیت و تولید و نصب ناقص استقبال کنند.

پنجره ایرانیان: به عنوان عضوی از خانواده صنعت ساخت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران چه انتظاری از مسوولان دولت جدید برای حمایت از تولید ملی با کیفیت دارید؟

انتظارو امید ما این است که شرایط برای تولیدکنندگان تثبیت شود و مدام با نوسان شدید قیمت‌ها و دشواری دسترسی به مواد اولیه مواجه نشویم. برای یک تولیدکننده مهم این است که بتواند در شرایط ثبات اقتصادی دستکم برای یک‌سال آینده خود برنامه‌ریزی جهت تولید داشته باشد نه اینکه هر روز با مشکلات و چالش‌های جدیدی مواجه شود.

پنجره ایرانیان: آیا در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی ساخته شده توسط رهاپنجره از ضمانت کیفیت هم برخوردار است؟

 بله . تمامی در و پنجره‌‌‌های رهاپنجره دارای شناسنامه تولید بوده و تمامی یراق‌‌آلات دارای پنج‌سال گارانتی تعویض است و تا یک سال هم هرگونه نقص در محصول به صورت رایگان برطرف خواهد شد.

 پنجره ایرانیان: از انجمن تازه تاسیس در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران چه انتظاری دارید؟

اولا که من فقط شنیده‌ام که چنین انجمنی شکل گرفته و اطلاعات بیشتری از این نهاد صنفی ندارم. دوم اینکه انتظار این است که واحدهای تولیدی در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران از زوایای گوناگون مورد ارزیابی فنی و اقتصادی قرار بگیرند و درجه بندی شوند تا مشتریان متناسب با این اطلاعات اقدام به انتخاب کند و یک شاخص فنی و یک نهاد مستقلی بتواند نقش راهنمای انتخاب را برای مردم ایفا کند.

پنجره ایرانیان: توصیه شما برای کسانی که می‌خواهند وارد این صنعت شوند، چیست؟

اعتقاد ما این است که هر گونه فعالیت اقتصادی با رویکرد کارآفرینی، برکت الهی به همراه دارد و در صورت صداقت در فعالیت اقتصادی و رعایت استانداردهای کیفی مطمئن باشند که به موفقیت دست خواهند یافت.

پنجره ایرانیان: آینده صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران را چگونه می‌بینید؟

من آینده را خیلی خوب می‌بینم و حتی به اقتصاد مملکت خوش‌بین هستم. بدیهی است ایران کشور جوانی است و نیاز به مسکن همچنان وجود دارد و رونق ساخت و ساز ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود با توجه به ضرورت و عزم فراگیر برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایران، استفاده از در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی هم مورد اقبال بهتری قرار گیرد، به شرط اینکه همه تلاش کنیم کالای فاقد کیفیت و استاندارد تحویل جامعه ندهیم.

20 مزیت برتر رهاپنجره در یک نگاه

  1. تنوع رنگ متناسب با سلیقه مشتریان با روکش لمینیت.
  2. مقرون به صرفه و کاهش دهنده مصرف انرژی در ساختمان.
  3. امنیت بالا با استفاده از یراق‌آلات با کیفیت جهانی.
  4. مقاوم در برابر تغییرات دما از منهای 62 تا بالای 180 درجه سانتی‌گراد.
  5. هدیه آرامش به محیط زندگی با کاهش آلودگی صوتی تا 40 دسی‌بل.
  6. نظافت آسان و کم‌هزینه و بدون نیاز به رنگ‌آمیزی در و پنجره‌ها.
  7. کاهش دستکم 30 درصد از هدررفت انرژی ساختمان از طریق بازشوها.
  8. ضد اشتعال و حریق و مقاوم در برابر خطرات آتش سوزی.
  9. سازوگار با شرایط آب و هوایی متنوع ایران زمین و دوست محیط زیست.
  10. امکان نصب شیشه‌های تک و چندجداره متناسب با نیاز مشتریان.
  11. قابل بازیافت بودن پروفیل و امکان نصب آسان توری و حفاظ.
  12.  مقاومت در برابر اشعه‌ ماوراء بنفش بدون تغییر در رنگ و ...
  13.  جلوگیری از ورود آلاینده‌های هوا، گرد و غبار و آب و باران.
  14. ضد خوردگی در و پنجره‌ها در برابر مواد شیمیایی و اسیدی.
  15. امکان نصب یراق‌آلات استاندارد متناسب با نیاز مشتریان.

نشریه پنجره ایرانیان، سال ششم ، شماره 72 ، مهر ماه 1392


ثبت نظر

ارسال