کارن ماشین؛ اهتزار پرچم کیفیت در بازارهای جهانی

اشاره: نزدیک به 40 سال تجربه و بهره جستن از دانش فنی و تکنولوژی روز جهان باعث شده تا رقابت با محصولات وماشین آلات و البته خدمات گروه سرمایه گذاری و صنعتی دارابی با نشان کارن ماشین بسیار دشوار باشد امامشتریان این گروه صنعتی با خیال آسوده به فعالیت حرفه ای خویش ادامه می دهند.
  • سه شنبه 28 آبان 1392 ساعت 14:20

مهندس دارابی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری و صنعتی دارابی تاکید دارد: امروزه ما در عصری زندگی می کنیم که هر روز شاهد پیش رفتی عظیم در علم ودانش در همه ابعاد می باشیم، به همین خاطر مدیران ارشد کارن ماشین با حضور درمعتبرترین نمایشگاه های تخصصی ماشین آلات جهان، همواره از آخرین تکنولوژی در ساخت ماشین آلات تولیدی خود بهره می برند. وقتی ازایشان پرسیدم افق آینده کارن ماشین را چگونه می بینید؟ مجموعه کارن ماشین با هدفی بزرگ قدم به عرصه تولید گذاشته و ضمن ارتقاءصنعت کشور در بخش ماشین آلات شیشه دوجداره، به دنبال کسب بازارهای جهانی و برافراشته کردن پرچم مقدس کشورعزیزمان درمیادین بین المللی است. توضیح اینکه کلیه ماشین آلات ساخته شده در ماشین سازی کارن در محل خریدار به صورت رایگان نصب، راه اندازی و آموزش داده می شوند، همچنین کلیه قطعات و لوازم جانبی ماشین آلات، همواره موجودبوده و در حداقل زمان قابل تحویل است.گفتگوی پنجره ایرانیان با سرپرست فروش این گروه صنعتی موفق و خوش سابقه جناب آقای سید عارف ساداتی کارشناس ارشد توسعه و برنامه ریزی اقتصادی را بخوانید:

برای مشاهده ادامه گفتگو اینجا کلیک کنید.

 

توسعه سرمایه‌گذاری داربی از چه سالی فعالیت خود را در صنعت تولید و عرضه ماشین‌آلات شیشه‌های دوجداره آغاز کرده است؟

گروه دارابی از سال 1353 تحت عنوان صنایع شیشه دارابی با هدف جذب و به کارگیری اصولی سرمایه فعالیت خود را در زمینه ساخت و پخش شیشه‌های ساختمانی، سکوریت و تزئینی ایجاد کرد و از سال 1385 به منظور گسترش و نوسازی صنایع و اشتغال زایی، فعالیت‌های خود را با راه اندازی خط تولید درب و پنجره UPVC و شیشه‌های دوجداره وسعت بخشد. کارن ماشین به عنوان زیر مجموعه‌ای از هلدینگ توسعه سرمایه‌گذاری دارابی از سال 1386 به عرصه تولید ماشین‌آلات شیشه دوجداره و درب و پنجره UPVC و واردات ماشین‌آلات و ادوات مربوطه ورود کرد.

 اشاره کردید به هلدینگ دارابی؛ این هلدینگ دارای چه زیرمجموعه هایی است؟

 هم اکنون هلدینگ توسعه سرمایه‌گذاری دارابی ازواحد‌های ذیل تشکیل شده است.

1- ماشین سازی کارن ( تولید کننده و وارد کننده انواع ماشین‌آلات شیشه دوجداره و درب و پنجره یوپی‌وی‌سی)

2-کاسپین توری ساز ( تولید کننده انواع توری‌های رولینگ پشت پنجره )

3- ساری پن ( تولید کننده درب و پنجره UPVC و شیشه‌های دوجداره )

4- توسعه پردیس مرزن آباد ( شرکت زنجیره‌ای هتل، جهانگردی، رستوران و گردشگری )

علت استقبال فعالان و تولیدکنندگان شیشه‌های دوجداره از محصولات کارن ماشین چه بوده است؟

 از آنجایی که ماشین‌آلات تولیدی کارن ماشین بر گرفته از تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید شیشه دوجداره با روشی نوین است. در این روش مشتریان محترم می‌توانند با کمترین هزینه و کمترین زمان و در فضایی کوچک، کارگاه تولید شیشه دوجداره‌ای با بالاترین کیفیت راهاندازی کنند. همچنین ماشین‌آلات پرس حرارتی در انواع ظرفیت‌های تولیدی اعم از کارگاه‌های کوچک و بزرگ تولید می‌شود، لذا مشتریان محترم با توجه به توان مالی خویش می‌توانند از مزایای این ماشین‌آلات بهره‌مند شوند.

چه خدمات پس از فروشی را به مشتریان خود ارائه می‌کنید؟

 کارن ماشین با در اختیار داشتن چندین گروه تکنسین فنی ماهر جهت نصب و راه اندازی ماشین‌آلات و ارائه خدمات پس از فروش، آماده خدمت رسانی در حداقل زمان به مشتریان عزیز در سراسر کشور است و کلیه ماشین‌آلات تولید شده توسط کارن ماشین دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش است. همچنین سالانه به کلیه مشتریان عزیز در سراسر کشور سرویس دوره‌ای رایگان ارائه می‌شود.

آیا برای مشتریان خود خدمات فنی نظیر آموزش کاربران و ارائه قطعات لازم پیش بینی شده است؟

 بله؛ کلیه ماشین‌آلات ساخته شده در ماشین سازی کارن در محل خریدار به صورت رایگان نصب، راه اندازی و آموزش داده می‌شوند، همچنین کلیه قطعات و لوازم جانبی ماشین‌آلات، همواره موجود بوده و در حداقل زمان قابل تحویل است.

مزیت نسبی و امتیاز ویژه ماشین‌آلات تولید شما نسبت به سایر ماشین‌آلات تولید شیشه‌های دوجداره چیست؟

 از آنجایی که در سیستم پرس حرارتی شیشه دوجداره از اسپیسرهای کاملاً آماده استفاده می‌شود بنابراین نیاز به نیروی کار و ماشین‌آلات کمتر در مقایسه با سایر سیستم‌ها موجب می‌شود تا بتوان با کمترین هزینه ممکن و با حداقل نیروی کار( 2 نفر ) کارگاه تولید شیشه دوجداره راه‌اندازی کرد. همچنین ماشین‌آلات تولید شده در ماشین سازی کارن برگرفته از آخرین تکنولوژی دنیا در ساخت ماشین‌آلات پرس حرارتی است که موجب افزایش راندمان تولید تا بیش از دو برابر نسبت به سایر ماشین‌آلات می‌شود.

استفاده از ماشین‌آلات کارن در تولید و ساخت شیشه‌های دوجداره چه تاثیری بر بهبود کیفیت در و پنجره‌های دوجداره به ویژه جلوگیری از هدررفت انرژی و ورود آلاینده‌های هوا و آلودگی صوتی خواهد داشت؟

 این ماشین‌آلات با دقت و کیفیت بسیار بالا و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شود. بنابراین با توجه به کیفیت این ماشین‌آلات و همچنین ویژگی‌های منحصر به فرد اسپیسرهای حرارتی، شیشه‌های دوجداره تولید شده با این سیستم از کیفیت فوق العاده بالاتری نسبت به سایر سیستم‌ها برخوردار است که تاثیر بسزایی در صرفه جویی مصرف انرژی و جلوگیری از ورود آلاینده‌های هوا و آلودگی صوتی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات علاقه‌مندان می‌توانند به سایت مرجع www. truseal. com مراجعه کنند.

عرضه ماشین‌آلات به مشتریان به طور مستقیم صورت می‌گیرد یا اینکه در سراسر استان‌های کشور نمایندگی فروش دارید؟

 ماشین سازی کارن با دارا بودن سه دفتر فروش در شهرهای تهران، تبریز و ساری و با دوکارخانه تولیدی در تبریز و ساری، سعی بر آن دارد تا با عرضه محصولات به صورت مستقیم و بدون واسطه، از افزایش قیمت و دلالی در این خصوص، جلوگیری کند. لذا کلیه امور مربوط به فروش، تحویل، نصب و راه اندازی، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش، به صورت مستقیم توسط پرسنل مجرب و متخصص و عاملیت‌های مجاز کارن ماشین در صورت می‌پذیرد. از کلیه همکاران محترم دعوت می‌شود جهت دریافت عاملیت مجاز به آدرس www. karen-machine. com  مراجعه فرمایند.

تا چه میزان محصولات کارن ماشین با آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و ساخته می‌شود؟

 امروزه ما در عصری زندگی می‌کنیم که هر روز شاهد پیشرفتی عظیم در علم و دانش در همه ابعاد می‌باشیم، به همین خاطر مدیران ارشد کارن ماشین با حضور در معتبرترین نمایشگاه‌های تخصصی ماشین‌آلات جهان، همواره از آخرین تکنولوژی در ساخت ماشین‌آلات تولیدی خود بهره می‌برد.

یکی از مزیت‌های قابل توجه جدیدترین ماشین‌آلات ساخت شرکت شما عدم نیاز به اسپیسر آلومینیومی، تزریق رطوبت گیر(سلیکاژل) و چسب پلی سولفاید است، بیشتر توضیح دهید که این مزیت چه تاثیری روی هزینه تولید و ساخت شیشه‌های دوجداره خواهد گذاشت؟

 برای تولید شیشه دوجداره با روش پرس حرارتی، شما از اسپیسرهای حرارتی آماده استفاده می‌کنید، در واقع در این روش تولید، شما برای تولید، تنها به اسپیسر حرارتی و شیشه نیاز دارید. این اسپیسرها دارای ویژگی و مزایای منحصر به فردی است، از جمله اینکه این اسپیسر به صورت رول و نواری بوده و به همین علت نیاز به برش کاری و یا خم کردن ندارد. همچنین لایه‌ای از جنس رطوبت گیر بسیار قوی در تمام سطح بیرونی این اسپیسر قرار گرفته که موجب جذب رطوبت بین دو شیشه می‌شود. دو لبه بالا و پائین این اسپیسر آغشته به بوتیل حرارتی است که نیاز به تزریق چسب بوتیل را از بین می‌برد و همین لایه پس از قرار گرفتن در معرض حرارت به طرز عجیبی خاصیت چسبندگی پیدا کرده و به شیشه می‌چسبد. بدین ترتیب دیگر نیاز به تزریق چسب پلی سولفاید نیز نیست. بنابراین با حذف پنج مرحله از تولید و به دنبال آن عدم نیاز به پنج دستگاه و پنج نیروی کار موجب می‌شود تا ضمن افزایش کیفت تولید، مبلغ قابل توجهی در هزینه‌های راه‌اندازی کارگاه صرفه‌جویی می‌شود. در شکل ذیل لایه‌های تشکیل دهنده اسپیسر حرارتی مشخص شده است.

تنوع طراحی و ماشین‌آلات تولیدی یا عرضه شده توسط کارن ماشین چگونه است و آیا متناسب با نیاز واحدهای تولید شیشه‌های دوجداره و ظرفیت کاری آنها ماشین‌آلات ارائه خواهید کرد؟

 کافی است اشاره شود به نوع و مدل ماشین‌آلات و ظرفیت تولید شیشه‌های دوجداره و برخی مزیت‌های آن )ماشین‌آلات تولید شده توسط ماشین سازی کارن در انواع ظرفیت‌های کارگاهی و کارخانه‌ای تولید می‌شود. در این رابطه می‌توان به میز پرس حرارتی تکسر با ظرفیت تولید 70 متر مربع در یک نوبت کاری و ماشین پرس حرارتی چهارسر با ظرفیت تولید 400 متر مربع در یک نوبت کاری اشاره کرد. همچنین امکان افزایش ظرفیت تولید با حداقل هزینه برای مشتریان محترم مقدور است.

 می دانیم که کارن ماشین توانسته ماشین‌آلات خود را علاوه بر کشور عراق، به ترکیه که جزء پنج کشور برتر سازنده ماشین‌آلات پنجره و شیشه در دنیا است، صادر کند. لطفا بفرمایید چگونه به این موفقیت بزرگ دست یافتید ؟

 با لطف خدا و تلاش شبانه روزی مهندسین و پرسنل ماشین سازی کارن، موفق به تولید ماشین‌آلات پرس حرارتی با کیفیتی قابل رقابت با معتبرترین ماشین‌آلات مشابه اروپایی شده ایم. به همین خاطر پس از حضور در نمایشگاه بین المللی 2013 Tuyap استانبول، تولیدات کارن ماشین از جمله : دستگاه تزریق گاز آرگون اتومات با یک، دو و چهار خروجی همزمان، ماشین شستشوی شیشه ایستاده و خوابیده و دستگاه‌های پرس حرارتی تک سر و چهار سر، مورد توجه بسیاری از شرکت‌های خارجی قرار گرفته و در نهایت منجر به عقد قراردادی رسمی با چند شرکت معتبر در ترکیه گردید. هم اکنون بنا به استقبال بی نظیر این ماشین‌آلات در ترکیه و عراق، ماهانه چندین کانتینر به این دو کشور صادر می‌شود.

برنامه شما برای آینده چیست و اگر نکته خاصی باقی مانده است، بفرمایید.

 مجموعه کارن ماشین با هدفی بزرگ قدم به عرصه تولید گذاشته و ضمن ارتقاء صنعت کشور در بخش ماشین‌آلات شیشه دوجداره، به دنبال کسب بازارهای جهانی و برافراشته کردن پرچم مقدس کشور عزیزمان در میادین بین‌المللی است. در آخر از همه عزیزانی که ما را در رسیدن به این موفقیت یاری کرده و سختیهای فراواناین راه دشوار را تحمل کردند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نماییم.

 

پنجره ایرانیان-شماره 71-شهریور92


ثبت نظر

ارسال