وین‌تک، ماورای کیفیت در پروفیل یوپی‌وی‌سی

بیش از 15 سال است که در زمینه ساخت درب و پنجره و پانل‌های دیواری، سقفی، پاراتیشن و سقف کاذب یوپی‌وی‌سی فعالیت دارم و محصولات تولیدی شرکت وین‌تک در مقایسه با محصولات مشابه به ویژه با در و پنجره‌های ساخته شده با پروفیل آلومینیوم دارای مزایای منحصر به فردی از حیث کاهش مصرف انرژی و عایق‌ کردن در و پنجره‌های ساختمان دارد.
  • سه شنبه 1 مرداد 1392 ساعت 20:54

مهندس بابک آبکاری، مدیرعامل شرکت تکوین پی‌وی‌سی

برای مشاهده فایل پی دی اف گفتگو اینجا کلیک کنید.

ابتدا بفرمایید از چه سالی وارد این صنعت شدند و شرکت تکوین پی‌وی‌سی آتنا به عنوان یکی از شرکت‌های شناخته‌شده در تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی چرا اقدام به استفاده از پروفیل‌های با نشان تجاری وین‌تک کرده است؟

بیش از 15 سال است که در زمینه ساخت درب و پنجره و پانل‌های دیواری، سقفی، پاراتیشن و سقف کاذب یوپی‌وی‌سی فعالیت دارم و محصولات تولیدی شرکت وین‌تک در مقایسه با محصولات مشابه به ویژه با در و پنجره‌های ساخته شده با پروفیل آلومینیوم دارای مزایای منحصر به فردی از حیث کاهش مصرف انرژی و عایق‌ کردن در و پنجره‌های ساختمان دارد. خوشبختانه به دلیل امکان عایق‌بندی صوت و جلوگیری از هدررفت انرژی، استاندارد محصولات ساخته شده از پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی با نشان معتبر وین‌تک در مکان هایی نظیر کارخانجات تولیدی و صنعتی، کارخانجات صنایع غذایی، فرودگاه ها، هتل ها، مراکز بهداشتی و درمانی از جمله بیمارستان‌ها، ، مجتمع های تجاری، اداری مسکونی و غیره مورد استقبال قرار گرفته‌ است. ابتدای فعالیت شرکت تکوین پی‌وی‌سی از پروفیل‌های دیگری استفاده می‌کردیم تا اینکه در سال 1381 با وارد شدن پروفیل‌های وین‌تک ترکیه به بازار ساخت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی مطالعاتی در زمینه کیفیت و سطح استاندارد آن شروع کردیم. البته در ابتدا با مشکلاتی در تامین پروفیل وین‌تک مواجه بودیم که کم‌کم این مشکلات برطرف شد.

از کیفیت پروفیل‌های تولیدی با نشان وین‌تک در ایران راضی هستید؟

واقعیت این است که کیفیت پروفیل‌های وین‌تک در بدو ورود به ایران چندان قانع‌کننده نبود اما مدیریت شرکت آدوین پلاستیک پرشین به وعده‌های خود به خوبی عمل کرد و با جدی‌گرفتن انتقادها و پیشنهادها و مذاکرات فشرده مدیریت و کارشناسان وین‌تک اصلاحات جدی روی محصولات وین‌تک انجام دادند و در کمترین زمان ممکن ابهام‌ها و مشکلات مطرح شده برطرف شد و الان هم قاطعانه می‌گویم که پروفیل‌های وین‌تک تولیدی ایران جزو بهترین پروفیل‌های کشور محسوب می‌شود که این مزیت هم در خصوص قیمت و هم کیفیت و سطح استاندارد جهانی آن قابل مقایسه با دیگر پروفیل‌ها نیست.

بگذارید صادقانه سوالی را مطرح کنم که آیا به موقع سفارشات درخواستی را دریافت کرده‌اید و آیا به دلیل تاخیر در پاسخ به سفارشات در تولید در و پنجره با توقف خط تولید مواجه شده‌اید؟

صریح می‌گویم نه؛ تیم پشتیبانی و بازرگانی شرکت آدوین پلاستیک پرشین تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا هیچ خط تولید در و پنجره به دلیل تاخیر در پاسخ به سفارشات متوقف نشود. علت هم مشخص است هم در زمانی که پروفیل‌های وین‌تک از کشور ترکیه وارد بازار می‌شد و هم الان که این پروفیل‌ها با بالاترین استاندارد دنیا در ایران تولید می‌شود، در کمترین زمان ممکن به سفارشات خرید پاسخ داده شده چرا که به اندازه کافی مقاطع مختلف پروفیل و یراق‌آلات و دیگر محصولات در انبارهای این شرکت موجود است که نشان از برنامه‌ریزی و آینده نگری مدیریت این گروه صنعتی موفق و خوش آتیه دارد.

سابقه حضور شما در صنعت ساخت و نصب در و پنجره‌های دوجداره نشان می‌دهد که در شهرهای مختلف ایران پروژه داشته‌اید؟ می‌خواهم بدانم که آیا پروفیل‌های با نشان وین‌تک آیا در شرایط مختلف آب و هوایی دچار مشکلاتی نظیر تغییر رنگ یا عدم مقاومت در برابر گرما و سرمای شدید نشده است؟

بیش از 15 سال است که در صنعت ساختمان فعالیت دارم و در اکثر شهرهای ایران از جمله کرمان، جیرفت، بم، عسلویه، آبادان با شرایط آب و هوایی بسیار گرم و همچنین شهرهای مشهد، تبریز و برخی شهرهای شمالی با شرایط آب و هوایی متفاوت از سرد خشک تا سرد مرطوب پروژه نصب در و پنجره اجرا کرده‌ایم. با این تجربه طولانی باید تاکید کنم که پروفیل‌ها و یراق‌آلاتی که از وین‌تک خریداری کرده‌ایم و از آنها در تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی بهره‌ برده‌ایم، تا کنون هیچ مشکلی به شرکت تکوین پی‌وی‌سی گزارش نشده است. این یک مزیت برای وین‌تک محسوب می‌شود چرا که پیش از این شاهد این بودیم که برخی شرکت‌های سازنده در و پنجره یوپی‌وی‌سی که از پروفیل‌های خارجی استفاده کرده بودند با اعتراضاتی مواجه شدند چرا که در همین شهر تهران هم رنگ پروفیل‌ها تغییر کرده بود یا مقاومت خود را در برابر تغییرات آب و هوایی از دست داده بود.

چه انتظاری از مدیریت شرکت آدوین پلاستیک پرشین به عنوان تولیدکننده پروفیل‌های وین‌تک در ایران دارید؟

اولا باید از تیم مدیریتی شرکت آدوین پلاستیک پرشین به ویژه آقای خداپرست تشکر کنم که فرصتی را در اختیار برخی نمایندگان خود از جمله شرکت تکوین پی‌وی‌سی قرار داد تا در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ایران با در اختیار داشتن غرفه‌های جداگانه حضور پیدا کنند و به عرضه محصولات و توانمندی‌های خود کنند. از سوی دیگر باید تاکید کنم که نوع رابطه کاری شرکت آدوین پلاستیک پرشین با نمایندگان بر اساس یک رابطه دوستانه شکل گرفته و از همین رو مجموعه همکاران در این شرکت دوستان ما هستند و انتظارات خاصی هم از انها نداریم چرا که نوع برنامه‌ریزی و خدمات به گونه‌ای است که در کمترین زمان ممکن و بدون واسطه می‌توان به خواسته‌هایمان برسیم. اعتراف می‌کنم از نزدیک شاهد تلاش شبانه‌روزی مدیران و کارشناسان و کارکنان این گروه صنعتی موفق هستم به نحوی که در گام نخست به قول خود برای احداث کارخانه‌ای تمام مجهز در ایران عمل کردند و همچنان در حال توسعه خطوط تولید و تکمیل زنجیره‌های پروفیل یوپی‌وی‌سی هستند. باور کنید رقابت در عرصه تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی با توجه به نوسان نرخ ارز و افزایش هزینه تولید بسیار سخت شده، اما تاکید می‌کنم که این عوامل هرگز باعث نشده که کیفیت پروفیل‌ها و یراق‌آلات و سایر محصولات عرضه شده توسط شرکت آدوین پلاستیک پرشین افت کند که این نشان می‌دهد وین‌تک به افق روشن و دور دست و حضور همیشگی در بازار ایران نظر دارد.

تنوع محصولات و مقاطع پروفیل‌های وین‌تک چگونه است؟

کافی است برای اطلاع از تنوع مقاطع پروفیل و دیگر محصولات وین‌تک به کاتالوگ‌های این شرکت نگاه کنیم. در حال حاضر شرکت‌های داخلی تولیدکننده پروفیل در هفت قالب اقدام به تولید می‌کنند، اما تعداد قالب‌های پروفیل وی‌تک فکر کنم 1200 عدد باشد که در کارخانه‌های وین‌تک در ترکیه و دیگر کشورها وجود دارد و در کارخانه ایران هم مدام قالب‌های جدید به خط تولید اضافه‌ می‌شود و با در نظر گرفتن سلایق مشتریان و نیاز بازار ایران این امکان وجود دارد تا قالب‌های مورد تقاضا طراحی و بر اساس آن پروفیل سفارش شده را دریافت کرد.

به عنوان یکی از باسابقه‌ترین سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی در ایران انتظار شما از انجمن تازه تاسیس کارفرمایان تولیدکننده در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران چیست؟

در گام نخست باید جلوی فعالیت کارگاه‌های زیر‌زمینی و تولید در و پنجره‌های فاقد استانداردهای لازم گرفته شود چرا که انها بزرگ‌ترین ضربه را به این صنعت نوپا زده‌اند. دوم اینکه باید به سمتی برویم که سرمایه‌گذاری کردن در این صنعت توجیه اقتصادی لازم را داشته باشد، چرا که هزینه‌های تمام شده تولید به ویژه هزینه‌های مالیاتی و بیمه‌ای بسیار سنگین است و در یک رقابت نابرابر سهم بالایی از بازار در اختیار تولیدکنندگانی قرار می‌گیرد که هزینه‌هایی چون بیمه و مالیاتی را پرداخت نمی‌کنند، اما در عرثه رقابت کیفیت را فدای قیمت پایین‌تر می‌کنند.

 اجرای پروژه‌ی مثل مسکن‌مهر تا چه اندازه مشکلات سازندگان در و پنجره را تشدید کرد؟

واقعیت این است که ابتدای شروع پروژه‌های مسکن مهر مشکلات کمتر بود و خود ما در شرکت تکوین پی‌وی‌سی توانستیم چند پروژه را در اختیار بگیریم، اما به تدریج ورق برگشت و به دلیل افزایش هزینه ساخت و ساز، سازندگان و پیمانکاران پروژه‌های مسکن مهر، فقط و فقط بر قیمت پایین‌تر تکیه زدند و این رویکرد انها راه را برای افت کیفیت باز کرد و بسیاری از شرکت‌های دارای برند و شناخته شده نظیر تکوین پی‌وی‌سی حاضر نشدند وارد این رقابت شوند. به نظر باید هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از تشدید تقاضا برای در و پنجره فاقد استاندارد ساخته شده از پروفیل‌های ضعیف و یراق‌آلات محروم از کیفیت و استحکام و به وی‍ژه ساخت و نصب در و پنجره‌های غیر اصولی چاره‌اندیشی شود، وگرنه امکان خطر و تهدید کل صنعت دور از دسترس نیست.

استقبال مردم از در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی را چگونه می‌بینید؟

اوایل استقبال عمومی از این در و پنجره‌ها به عنوان نسل چهارم در و پنجره خوب بود، اما الان به دلیل اینکه برخی شرکت‌های در انتخاب پروفیل، یراق‌آلات و ساخت و نصب در و پنجره‌ها دقت لازم را نداشتند و استانداردها را جدی نگرفتند، کم‌کم زمینه کاهش اعتماد مردم را فراهم کردند، به گونه‌ای که برخی بدون اینکه مزایایی استثنایی در و پنجره یوپی‌وی‌سی از جمله عایق بودن در برابر اتلاف انرژی و آلاینده‌های صوت و هوا را در نظر بگیرند، به سمت در وپنجره‌های آلومینیومی و حتی آهن می‌روند که این یک خطای بزرگ است. امیدواریم ذهنیت منفی نیست به این صنعت شکل نگیرد.

در اوایل مردم خوب استقبال کردند ولی خیلی از شرکت‌ها که در نصب و تحویل دادن کالا دقت کافی نداشتند یکسری از مردم برگشتند به سمت آلومینیوم.

پنجره ایرانیان-شماره 70-مرداد92


ثبت نظر

ارسال