شیدسان و ماهون؛ دوقلوی‌های تحسین شده

پنجره ایرانیان:واقعیت این است که کشور ما به دلیل داشتن منابع سرشار نفت و گاز سال‌ها با اتلاف بی‌رویه انرژی مواجه بوده و لازم است که در راستای کاهش هدررفت انرژی در ایران اقدام‌ها و گام‌های زیاد برداشته شود. شرکت پارس فوژان فرآیند را با همین هدف راه‌اندازی کردیم. به واقع شرکت پارس فوژان فرایند، در کنار چند شرکت پیشرو، با به کارگیری فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان، مهمترین بخشی که باعث اتلاف انرژی در ساختمان‌ها می‌شود، را هدف قرارداد و با تولید پروفیل برای درب و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی اقدام به تولید محصولاتی با تکنولوژی روز دنیا و ماشین‌آلات اروپایی در دو کلاس مختلف با علامت‌های ثبت شده تجاری شرکت با برند‌های «پارس‌شیدسان» و «ماهون» کرد.
  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 11:11

اشاره: مهندس بصیر ابیانه عضو هیئت مدیره شرکت پارس فوژان فرایند تولیدکننده شناخته شده پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی با دو برند شیدسان و ماهون صداقت در گفتار و عمل و البته پاس‌داشتن اعتماد مشتریان را راز موفقیت این شرکت خوش آتیه معرفی می‌کند و می‌گوید: هنوز تا نقطه ایده‌آل گام‌های زیادی است که باید برداریم. او در گفتگو با پنجره ایرانیان، تأکید می‌کند که هدف از راه‌اندازی شرکت پارس فوژان‌فرایند تلاش برای کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان ایران بوده و هست. مهندس بصیر ابیانه با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن استانداردهای کیفی در پروفیل‌های وارداتی، راه ارتقای سطح تولیدات در و پنجره یوپی‌وی‌سی را آموزش فعالان این صنعت و عزم و اراده جدی همگان می‌داند. عضو هیئت مدیره شرکت پارس فوژان فرایند تأکید می‌کند: این شرکت اقدام به تولید محصولاتی با تکنولوژی روز دنیا و ماشین‌آلات اروپایی در دو کلاس مختلف با علامت‌های ثبت شده تجاری با برند‌های «پارس‌شیدسان» و «ماهون» کرد. چه اینکه باور ما این است که با تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی با کیفیت برتر و استانداردهای دقیق‌تر به رسالت و وظیفه خویش جهت کاهش مصرف انرژی در ساختمان عمل کنیم.از این منظر باید تأکید کنم که تنوع در تولید پروفیل، حفظ کیفیت محصولات تولیدی، افزایش ظرفیت تولید، تعدد قالب‌های مورد نیاز، ایجاد اعتماد در خریداران و سعی در افزایش خدمات در کنار جذب نیروهای متخصص دستاوردهایی است که تا کنون بدست آمده و امیدواریم در آینده نیز در جهت رضایت بیشتر خریداران قدم‌های جدیدی برداریم. خواندن این گفتگو را به مخاطبان پیشنهاد می‌کنیم.

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

  • بفرمائید شرکت پارس فوژان فرآیند که از سال      1383 تأسیس شده، با چه اهدافی راه‌اندازی شده و در سال‌های اخیر با چه دستاوردهایی      مواجه شده‌اید؟

واقعیت این است که کشور ما به دلیل داشتن منابع سرشار نفت و گاز سال‌ها با اتلاف بی‌رویه انرژی مواجه بوده و لازم است که در راستای کاهش هدررفت انرژی در ایران اقدام‌ها و گام‌های زیاد برداشته شود. شرکت پارس فوژان فرآیند را با همین هدف راه‌اندازی کردیم. به واقع شرکت پارس فوژان فرایند، در کنار چند شرکت پیشرو، با به کارگیری فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان،  مهمترین بخشی که باعث اتلاف انرژی در ساختمان‌ها می‌شود، را هدف قرارداد و با تولید پروفیل برای درب و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی اقدام به تولید محصولاتی با تکنولوژی روز دنیا و ماشین‌آلات اروپایی در دو کلاس مختلف با علامت‌های ثبت شده تجاری شرکت با برند‌های «پارس‌شیدسان» و «ماهون» کرد. چه اینکه باور ما این است که با تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی با کیفیت برتر و استانداردهای دقیق‌تر به رسالت و وظیفه خویش جهت کاهش مصرف انرژی در ساختمان عمل کنیم. از این منظر باید تأکید کنم که تنوع در تولید پروفیل، حفظ کیفیت محصولات تولیدی، افزایش ظرفیت تولید، تعدد قالب‌های مورد نیاز، ایجاد اعتماد در خریداران و سعی در افزایش خدمات در کنار جذب نیروهای متخصص دستاوردهایی است که تا کنون بدست آمده و امیدواریم در آینده نیز در جهت رضایت بیشتر خریداران قدم‌های جدیدی برداریم.

  •   هم اکنون چه محصولات و خدماتی در شرکت تولید و عرضه می‌شود و با توجه به انتظارات مشتریان، ‌در آینده چه محصولات و خدمات تازه‌ای برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اید؟

محصولات تولیدی فعلی شرکت، پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی سری 60 میلیمتری می‌باشد که با اضافه شدن قالب زهوار 20 میلیمتری به مجموع قالب‌ها، سری کاملی برای پنجره‌های لولایی و فولکس واگنی را تشکیل می‌دهد و آمادگی داریم در صورت نیاز بازار، قالب‌های اسلایدینگ ( کشویی) را نیز در سبد محصولات قرار دهیم.

  • نحوه درخواست برای خرید محصولات و خدمات به صورت مستقیم باید صورت گیرد یا با واسطه و یا از طریق نمایندگان فروش شرکت؟

فعلا برای مشتریان عمده به صورت درخواست مستقیم از شرکت ارائه محصول می‌گردد، لیکن به دلیل چشم‌انداز آینده بازار خصوصا در حوزه بازسازی و افزایش کارگاه‌های کوچک محلی در استان‌ها و از طرفی افزایش هزینه حمل و نقل که برای مشتریان کوچک قابل توجه است، برنامه‌هایی برای جذب نمایندگان مستعد و همچنین انبار محصول در دست داریم و البته در برخی استان‌ها مثل فارس، بندرعباس و خوزستان این امر محقق گردیده و سیاست کلی ما جذب و تکمیل ظرفیت نماینده‌ها در تمام استان‌ها می‌باشد و در برخی ار استان‌ها نیز انبار ایجاد خواهیم کرد تا مشتریان کوچک‌تر با کاهش هزینه حمل، امکان استفاده از محصولات این شرکت را داشته باشند.

  •  به عنوان یکی از شرکت‌های موفق و شناخته شده در این صنعت، راز استقبال و موفقیت شرکت را در زمینه ارائه محصولات با کیفیت و خدمات به مشتریان را در چه می‌دانید؟

در پاسخ به این سوال باید عرض کنم، آنچه امروز ارائه می‌شود، با آنچه برای خریداران می‌خواهیم هنوز فاصله زیادی دارد و این تعریف شما، شایسته خریداران فهیم و دلسوزی است که علی‌رغم کاستی‌ها ما را در این راه تنها نگذاشتند. ما کاستی‌های خود را به کمک این عزیزان و به مرور رفع می‌کنیم و در واقع باید گفت هیچ رازی درمیان نیست، جزآنکه سعی کردیم با صداقت، اعتماد و حسن‌خلق به مشکلات مشترکمان با خریداران برخورد کرده ودر مقابل تعهداتمان پاسخگو باشیم

  • ‌محصولات و خدمات شرکت از چه ضمانت و خدمات پس از فروش برخوردار بوده و تا کنون چه گواهینامه‌های فنی و کیفی را دریافت کرده‌اید؟

 پروفیل پارس شیدسان که برند اول پارس فرایند فوژان محسوب می‌شود، علاوه بر گواهینامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ‌استاندارد ایران، ضمانت‌نامه، بیمه تضمین کیفیت بیمه ایران و تشویق نامه‌های گوناگون، اعتماد اهل فن را در این سال‌ها بدست آورده که بیش از تمام گواهی‌‌نامه‌های دریافت شده برای ما ارزشمند است و پروفیل ماهون نیز که تولید آن حدود شش ماه است که آغاز شده با همین هدف برای دستیابی به کیفیتی درخور برای پروفیلی با قیمت مناسب که از استاندارد‌های لازم برخوردار باشد، تولید گردیده و با وجود جدید بودن این محصول استقبال شایانی از آن شده و در مراحل کسب استاندارد است. با وجود این، در حال حاضر از ضمانت نامه کتبی 15 ساله و 10 سال بیمه ایران نیز برخوردار است.

  • ماشین‌آلات و خطوط تولیدی شرکت از چه استانداردها و فن آوری‌هایی برخوردار است و الان خطوط تولیدی موجود شامل چه مواردی می‌شود؟

ماشین‌آلات و قالب‌ها خطوط تولیدی شرکت تماماً از شرکت‌های آلمانی و اتریشی سین سیناتی و تکنوپلاست خریداری گردیده و محصولات شرکت با فرمولاسیون اروپایی و مواد اولیه با استانداردهای جهانی با پایبندی به الزامات استاندارد RAL آلمان تولید و به مشتریان عرضه می‌گردد.

  •  از حیث رنگ بندی حفظ کیفیت رنگ چه تدابیر و تمهیداتی را در نظر گرفته‌اید؟

رعایت فرمولاسیون استاندارد و استفاده از مواد اولیه و افزودنی‌های اروپایی خود به خود ضامن کیفیت تولیدات از هر حیث، خصوصا از بابت رنگ و مقاومت جوش و سایر استانداردها است.

  • پروفیل‌های تولیدی پارس فوژان فرآیند با دو نام تجاری مجزا پارس‌شیدسان و ماهون عرضه می‌شود. چرا و کاربرد و کیفیت این پروفیل‌ها چه تفاوتی را با یکدیگر دارند؟

 این شرکت باتولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی با برندهای پارس شیدسان و ماهون خود را به بازار معرفی کرده است که برند پارس شیدسان جهت مصرف‌کنندگانی که خواهان پروفیلی فراتر از حد استانداردهای رایج و قابل رقابت با پروفیل‌های آلمانی هستند، عرضه می‌شود. برند ماهون نیز با هدف‌گذاری پروژه‌های عمومی‌تر که خواهان کیفیت استاندارد به جهت پروژه‌های اقتصادی‌تر و انبوه‌سازی هستند، توصیه می‌گردد.

  •  کنترل کیفیت پروفیل‌ها چگونه کنترل می‌شود و چه تست‌های فنی روی محصولات اعمال می‌شود؟

این شرکت با برخورداری از آزمایشگاه مجهز و واحد کنترل کیفیت متخصص در سایت تولیدی خود به طور مستمر از کلیه پروفیل‌های تولیدی خود تست‌های متعارف را به عمل می‌آورد تا از انطباق محصولات تولیدی با مقررات استاندارد ملی و نیز سایر الزامات کیفی اطمینان حاصل گردد.

  • چند ماه قبل شرکت اعلام کرد که پروفیل ماهون را با هدف رقابت در پروژه‌های انبوه‌سازی به بازار عرضه می‌کند آیا کیفیت این پروفیل‌ها در مقایسه با قیمت آن تضمین می‌شود؟

شرکت پارس فوژان فرآیند بایت پروفیل‌های ماهون همانند پروفیل پارس‌شیدسان خود را مکلف به رعایت کلیه استاندارهای این صنعت دانسته و محصول خود را دامنه همین استاندارد تولید می‌کند وبرای محصولات با نام تجاری ماهون نیز بیمه نامه 10 ساله تضمین کیفیت بیمه ایران و ضمانت‌نامه 15 ساله به متقاضیان ارائه می‌کند.

  • نظر جنابعالی نسبت به وضعیت پروفیل‌های وارداتی و البته کیفیت پروفیل‌های داخلی چیست؟

بارها از تریبون‌های مختلف و به اشکال گوناگون نه تنها این شرکت، بلکه سایر تولید کنندگان پروفیل ایرانی نیز هشدارهای لازم را در مورد نظارت بیشتر بر کیفیت پروفیل‌های وارداتی چه به مدیران و مسئولین دولتی، چه مصرف‌کنندگان نهایی و تولید‌کنندگان درب و پنجره داده‌اند و خوشبختانه تغییر رویکرد بازار از پروفیل خارجی به پروفیل ایرانی را شاهد هستیم. امیدوارم دوستان تولید‌کننده داخل نیز بیش از پیش در حفظ و ارتقاء کیفیت محصول خود کوشا باشند.

  • فکر می‌کنید برای استاندارد‌سازی صنعت درب و پنجره یوپی‌وی‌سی چه اقداماتی باید انجام گیرد؟

برای تولید استاندارد ابتدا بایستی تفکر استاندارد را ترویج کرد و این مهم راهی ندارد جز آموزش و فرهنگ‌سازی. این موضوع جز با اراده، همت و تلاش همه دست اندرکاران تولید و حساسیت مسئولین امر امکانپذیر نیست. بنابراین برای تولید استاندارد ابتدا باید ضمن فرهنگ‌سازی با ارائه آموزش‌های لازم، آگاهی‌های عمومی را نسبت به ویژگی‌هایی که باید محصولات ارائه شده واجد آنها باشد ارتقا داد تا از این رهگذر مصرف‌کننده نهایی با انتخاب آگاهانه موجبات حذف تولیدات غیر استاندارد را از بازار فراهم کند. گفتگو با مهندس عبیدی؛ از چهره‌های شناخته شده صنعت تولید در و پنجره دوجداره دولت برای تعویض پنجره‌های قدیمی تسهیلات بدهداشاره: مهندس انوش عبیدی را می‌توان یکی از باتجربه‌های صنعت تولید در و پنجره آلومینیومی و یو‌پی‌وی‌سی ایران دانست که نزدیک به سه دهه از عمر خویش را در راه ارتقای صنعت در و پنجره صرف کرده است.

پنجره ایرانیان. سال ششم، شماره 64 ،بهمن 91


ثبت نظر

ارسال