پارس پروفیل سازان در خدمت پنجره‌های با کیفیت و مقاوم

پنجره ایرانیان:در سال 1385به واسطه استخدام در یکی از اولین و بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده پروفیل در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و همچنین آشنایی با دوستان ارجمندی همچون مهندس اسکندر آیرم -که تشویق ایشان تأثیر به سزای برای فعالیت در این صنعت داشت- این‌جانب پس از دو سال حضور و کسب تجربه و همچنین آشنایی با دوستان و شرکت‌های معتبر و البته پس از مشورت با دوستان و بزرگان به اتفاق برادر بزرگترم، تصمیم به حضور مستقل در این صنعت با هدف تولید و بازرگانی مواد اولیه در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی گرفتیم.
  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 10:13

 

اشاره: مهندس سیدمهدی میرحسینی مدیرعامل شرکت پارس پروفیل سازان از تولیدکنندگان خوشنام طراحی و تولید پروفیل‌های تقویتی مورد استفاده در ساخت در و پنجره یوپی‌وی‌سی به همراه برادرش مهندس سیدمحمد میرحسینی در مقام مدیربازرگانی و سایر همکاران‌شان به چه می‌اندیشند؟ آنها عزم خود را برای خدمت به تولیدکنندگان در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی ایران جزم کرده‌اند و امیددارند تا کیفیت و مقاومت در و پنجره‌های تولیدی کشور را به اوج برسانند. مهندس میرحسینی با اتکا بر تجربه‌های خود و بهره جستن از مشاوره‌های فنی فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی مصمم است تا با عبور از دشواری‌ها، پنجره‌ای به روی آینده این صنعت بگشاید. مهندس جوان، خلاق و کوشای ایرانی، با تلاش همکاران کارآفرین شاغل در شرکت پارس پروفیل‌سازان، صمیمت و دوستی را چاشنی فعالیت تولیدی و تجاری خود کرده است و می‌گوید: محصولات تولیدی شرکت پارس پروفیل کاملاً تابع نقشه‌های فنی است که کارشناسان طراح پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی آن را تهیه می‌کنند و سعی همکارانم بر این است که تولیدات این شرکت از نظر کمی و کیفی انطباق کامل با نقشه‌های پیشنهادی داشته باشند تا پنجره‌های تولید شده با استفاده از پروفیل‌های تقویتی تولید شده در این مجموعه، دارای حداکثر مقاومت و استحکام مورد انتظار باشد. این شرکت تازه متولد شده در زمان فعالیت خویش، به موفقیت‌های قابل اعتنایی دست یافته است ولیکن به گفته مهندس میرحسینی گام‌های بلندتری برای ارائه خدمات و کالاهای باکیفیت به سازندگان در و پنجره باید برداشته شود به ویژه اینکه دغدغه اصلی او یک چیز است: کیفیت و دیگر هیچ. خواندن این گفتگو را به همه فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران پیشنهاد می‌کنیم.

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

  • چرا وارد این صنعت شدید و از کجا و چگونه کار خود را شروع کردید و با چه فرار و نشیب‌هایی مواجه شدید تا در جاده موفقیت گام بردارید؟

در سال 1385به واسطه استخدام در یکی از اولین و بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده پروفیل در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی و همچنین آشنایی با دوستان ارجمندی همچون مهندس اسکندر آیرم -که تشویق ایشان تأثیر به سزای برای فعالیت در این صنعت داشت-  این‌جانب پس از دو سال حضور و کسب تجربه و همچنین آشنایی با دوستان و شرکت‌های معتبر و البته پس از مشورت با دوستان و بزرگان به اتفاق برادر بزرگترم، تصمیم به حضور مستقل در این صنعت با هدف تولید و بازرگانی مواد اولیه در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی گرفتیم. از جمله مشکلات زیاد پیش‌رو - که مطمئن هستم هر کسی قدم در عرصه کارآفرینی بگذارد با این مشکلات مواجه شده و خواهد شد- به دومورد خاص می‌خواهم اشاره کنم؛ نخست نیاز به سرمایه‌های فیزیکی نظیر نقدینگی، نیروی انسانی ماهر، تجهیزات و منابع و دیگری سرمایه اجتماعی  یا همان اعتبار و اعتماد فعالان صنعت در و پنجره،  که کمبود این دو نوع سرمایه، کارآفرینان را در ابتدای راه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند. البته همین چالش‌ها و ناگواری‌هاست که تفاوت ذهن‌های خلاق، مبتکر و جنگنده را در این عرصه نمایان می‌کند. نهایت اینکه شرکت تولیدی پارس پروفیل‌سازان با لطف و عنایت خداوند و همچنین با استفاده از آخرین تکنولوژی تولید و بهره جستن از دانش، تجربه دیگران و انگیزه و مهارت همکاران در سال 1387 تأسیس شد و اولین تولیدات خود را در ابتدای ماه آبان همان سال روانه بازار کرد که ان شرکت، خوشبختانه روند رو به رشدی را در این مدت چهارسال طی کرده و روز به روز بر مجموعه دوستان و مشتریان وفادار خود افزوده است.

  •  راز استقبال مشتریان از محصولات تولیدی شرکت را در چه می‌دانید؟

اولا تأکید کنم که سیاست فروش شرکت ما بر اصل صمیمیت و دوستی استوار است؛ یعنی مشتری ابتدا به ساکن، ما را دوست و مشاور خود در زمینه تخصصی فولاد گالوانیزه می‌داند و لزوماً تماس افراد با شرکت به معنای خرید و فروش نیست، بلکه گاهی اطلاع از شرایط و صحبت راجع به مسائل روز بازار باعث ارتباط تجاری با مشتریان می‌شود. افزون بر این‌ها افزایش کیفیت و تعهد در تحویل به موقع کالاها، را در سرلوحه فعالیت خویش قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم همواره روند مثبتی در این زمینه داشته باشیم.

  •  سیاست فروش محصولات شرکت پارس پروفیل سازان چگونه است؟

ببنید! مشتری‌های شرکت پارس پروفیل‌سازان به طور کلی به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شوند که هر کدام به فراخور شرایط و واقعیات موجود بازار، دارای محاسبات مختلف در عرصه فروش و همچنین شرایط مختلفی برای تحویل کالا هستند گروه اول مشتریان ما شامل شرکت‌های تولیدکننده پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی، گروه دوم شرکت‌های تولیدکننده عمده پنجره یوپی‌وی‌سی، گروه سوم شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدکننده پنجره یوپی‌وی‌سی و سرانجام گروه چهارم شامل شرکت‌های بازرگانی پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی و واسطه‌ها می‌شوند.توضیح ضروی اینکه از آنجایی که سیستم تولید شرکت به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند؛ یکی تولید بر اساس سفارش(make to order) و دوم تولید برای بازار (make to stock ) که این دو سیاست بر اساس نیاز چهارگروه مشتریان تدوین شده که هر کدام ساز و کار خاص خود را ایجاب می‌کند، بنابراین زمان تحویل تولیدات به مشتریان ارجمند بر اساس پروفیل مورد نیاز از تحویل به روز شروع و حداکثر تا هفت روز کاری به طول می‌انجامد.

  •  توضیح دقیق‌تری می‌دهید که این تقسیم‌بندی چه مفهومی دارد و مشتریان بالقوه شرکت چه فرایندی را باید طی کنند؟

شرکت تولیدی پارس پروفیل سازان چند مزیت رقابتی را بین دوستان و همکاران که در زمینه مشترک با ما در فعالیت هستند، در نظر گرفته است. اولا تولید سفارشی برای هر مقدار پروفیل که برای گروه سوم یعنی شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدکننده پنجره یوپی‌وی‌سی متناسب با نیازها و سفارش شده تولید و عرضه می‌شود. چرا که اعتقاد داریم تولید به هنگام بر اساس کمترین هزینه‌ها و حداکثر بهره‌وری، در نهایت موجب کاهش قیمت تمام شده و کاهش قیمت فروش به مشتریان می‌شود. سیاست دوم ما تولید انبوه در مقادیر و تناژ بالا برای سایر مشتریان است که در گروه های اول، دوم و چهارم قرار می‌گیرند. این بدین معناست که تلاش بر آن است که جذب حداکثر مشتریان با مقادیر نیازهای متفاوت و توان مالی متفاوت صورت پذیرد و تمام فعالان بازار هدف و با هر سطح بودجه و امکانات می‌توانند در زمره مشتریان ما قرار گیرند.

  •  نقش و اهمیت تقویت کننده‌ها و مقاطع گالوانیزه در تولید و نصب پنجره یا درهای یوپی‌وی‌سی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ساده‌ترین مثال برای توضیح اهمیت وجود پروفیل تقویتی در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی، همان مثال معروف شاسی اتومبیل است. ببینید: یک اتومبیل هرقدر زیبا و با امکانات پیشرفته باشد، اگر فاقد یک اسکلت اصلی و استخوان‌بندی مستحکم باشد یا از مهندسی محاسبه برخوردار نباشد، با کوچکترین تصادف، اتفاقات تلخی برای سرنشینان آن خواهد افتاد، به همین دلیل نقش  پروفیل تقویتی در ساخت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی حکم همان اسکلت خودرو را دارد. بنابراین برای استحکام پنجره و عدم تغییر حالت در برابر وزن سازه و مونتاژ سایر ملزومات به کاررفته در پنجره‌ها و درها ضروت دارد تا استفاده از پروفیل‌های تقویتی جدی‌تر گرفته شود.

  •  شرکت پارس پروفیل‌سازان به طور مشخص چه محصولاتی را تولید و عرضه می‌کند؟

 شرکت ما به دلیل استفاده از دستگاه‌های تولید به روز و پیشرفته، توان تولید انواع پروفیل‌های گالوانیزه تقویتی برای تمام پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی ایرانی، ترک و آلمانی در اشکال ناودانی، قوطی، سی، جی، و نبشی را تا ضخامت دومیلیمتر را داراست.

  •  گاه مشاهده می‌شود که در برخی از در و پنجره‌ها برای پایین آوردن قیمت، از پروفیل‌های گالوانیزه فاقد استحکام استفاده می‌شود یا اینکه از میزان استاندارد آن کم می‌شود؟ نظرشما چیست؟

کوتاه سخن اینکه بار کج به منزل نمی‌رسد و متأسفانه این اقدام برخی سازندگان در و پنجره، باعث مخدوش شدن اعتبار صنعت درو پنجره یوپی‌وی‌سی  و سوءظن کارفرمایان به این محصول خواهد شد که مطمئناً تمامی فعالان این صنف را متضرر خواهد کرد.

  •  کیفیت فنی پروفیل‌های گالوانیزه مورد استفاده دروپنجره چگونه تعیین می‌شود؟

کیفیت فنی پروفیل‌های تقویتی گالوانیزه با دو نوع شاخص سنجیده می‌شود:نخست شاخص‌های کیفی و دوم شاخص‌های کمی. در تعیین شاخص‌های کیفی باید استانداردهای زیر مورد توجه قرار گیرد:

1) استاندارد ورق اولیه (ورق روغنی) و ورق گالوانیزه مورد استفاده برای تولید پروفیل تقویتی

2) سطح پوشش گالوانیزه بر روی فولاد که تحت عنوان (zinc coat) مطرح می‌شود که ورق گالوانیزه با پوشش گالوانیزه برای تولید پروفیل تقویتی در بازه پوششی (z80-z120) مناسب می‌باشد.

3) ظاهر ورق که درخشندگی گالوانیزه بر روی آن مشهود باشد و نداشتن شوره و زنگ‌زدگی.

4) گونیابودن زوایای خم شده پروفیل.

5) عدم انحراف پروفیل در طول 6 متر که در بین همکاران تحت عنوان شمشیری از آن یاد می‌شود.

اما برای تعیین استاندارد کمی پروفیل‌های تقویتی باید موارد زیر را مد نظر قرار داد:

1) ضخامت ورق مورد استفاده برای پروفیل‌های تقویتی که از حداقل یک تا دو میلیمتر بازه قابل قبول و استاندارد می‌باشد.

2) دقت ابعاد ذکر شده در نقشه فنی پروفیل یوپی‌وی‌سی در تولید پروفیل تقویتی که تا بازه ی( +-0. 5mm) مورد قبول و استاندارد می‌باشد.

  •  صادقانه بپرسم که مصرف‌کننده نهایی چگونه می‌تواند اطمینان حاصل کند که از پروفیل‌های گالوانیزه استاندارد در ساخت در و پنجره استفاده شده است؟

متأسفانه تنها راه ممکن، شکافتن پنجره و حصول اطمینان از وجود پروفیل تقویتی با ضخامت استاندارد است.

  •  در تولید پروفیل‌های گالوانیزه چه استانداردهایی باید رعایت شود؟

ببینید! به دلیل عدم وجود وحدت رویه و استاندارد اعلام شده از سوی یک مرجع رسمی، هر شرکت تولیدکننده در و پنجره یوپی‌وی‌سی دارای استاندارد‌های کمی و کیفی مخصوص به خود است که از جمله می‌توان استاندارد ایزو را نام برد؛ البته استاندارد ایزو  یک واژه کلی است که دارای سطوح مختلفی است از جمله استاندارد ایزو برای مدیریت، عملیات،انبارداری و خدمات پس از فروش. در شرکت ما از استاندارد ایزو در سطح مدیریت و عملیات بهره‌برداری می‌شود. همچنین به دلیل اینکه، خود بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع هستم تأکید خاصی بر یکپارچه‌سازی تولیدات در این مجموعه وجود دارد و به این دلیل در این شرکت دپارتمانی تحت عنوان مهندسی صنایع به صورت مستقل و حرفه‌ای فعال است که از جمله مهمترین فعالیت‌های این واحد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. استانداردسازی فرآیند‌ها (از گرفتن سفارش تا تحویل کالا)

2. زنجیره تأمین مواد اولیه.

3. استانداردسازی تولید و مدیریت بر کنترل کیفیت آماری محصولات تولید شده.

4. پیاده‌سازی سیستم (تشخیص، ترتیب، تنظیف، تثبیت، تکلیف)که برای دستیابی و تحقق کیفیت عالی در سطوح مختلف شرکت اجرایی شده است.

  •  کیفیت مواد اولیه یا همان ورق گالوانیزه تولید داخل نسبت به اقلام وارداتی چگونه است؟

واقعیت این است به دلیل نوع استفاده از پروفیل‌های تقویتی گالوانیزه در داخل پروفیل یوپی‌وی‌سی، تفاوت کیفیت بین فولاد تولید داخل و خارج چندان تأثیری بر استحکام کالای نهایی ندارد؛ ولی با این وجود ورق‌های تولید داخل کشور از نظر کیفیت دارای استانداردهای بین‌المللی است و چیزی از فولادهای وارداتی کم ندارد.

  •  برنامه‌های شرکت برای آینده چیست و آیا تحول جدیدی در ارائه محصولات و خدمات در آینده رخ خواهد داد؟

 برنامه شرکت برای آینده نزدیک  اولاً افزایش کیفیت تولیدات، ثانیا: حفظ مشتریان کنونی و ثالثاً افزایش میزان رضایت‌مندی مشتریان است.در این مدت به دنبال این هستیم که دامنه مشتریان ارجمند را افزایش دهیم تا سهم بیشتری از  بازار پنجره یوپی‌وی‌سی در اختیار بگیریم. در برنامه بلندمدت هم استراتژی شرکت پارس پروفیل‌سازان تولید پروفیل‌های تقویتی در سایر زمینه‌های مرتبط با صنعت فرمینگ و تولید لوله و پروفیل‌های مختلف مورد استفاده در صنعتی‌سازی ساختمان و مسکن است.

  •  طراحی محصولات به چه صورت انجام می‌شود؟ کپی‌برداری است یا خودتان بر اساس اعلام نیاز مشتریان طراحی می‌کنید؟

محصولات تولیدی شرکت پارس پروفیل‌سازان، کاملاً تابع نقشه‌های فنی است که کارشناسان طراح پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی آن را تهیه می‌کنند و سعی همکارانم بر این است که تولیدات ما از نظر کمی و کیفی انطباق کامل با نقشه‌های فوق داشته باشند تا پنجره‌های تولید شده با استفاده از پروفیل‌های تقویتی تولید شده در این مجموعه دارای حداکثر مقاومت و استحکام مورد انتظار باشد.

  •  اگر نکته خاصی مدنظرتان است بفرمایید.

در پایان لازم است که از همکاری و تلاش خستگی‌ناپذیر همکارانم به نام تشکر ویژه‌ای داشته باشم؛ سرکار خانم مهندس موسوی، جناب آقای مهندس حسین محیط، سرکار خانم شاکری، سرکار خانم سهرابی، و البته جناب آقای مهندس سید محمد میرحسینی. اینجانب به اتفاق دوستان و همکارانم فرصت را مغتنم شمرده و از تمامی عزیزانی که مارا برای همکاری و تعامل برگزیده‌اند، تشکر می‌کنیم و امیدوارم که این ارتباطات به لطف خدا ادامه پیدا کرده و روز به روز به دامنه مشتریان و دوستان عزیز خود بیافزاییم. چرا که کار گروهی و ارتباطات دوستانه را در کنار تضمین کیفیت محصولات و تعهد در تحویل به موقع کالاهای تولید شده، مهم‌ترین اصل مجموعه خود می‌دانیم در پایان هم از کلیه دوستان بزرگواری که به این مجموعه کمک کرده‌اند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم نشریه پنجره‌ایرانیان در ادامه انجام رسالت خویش به فعالان صنعت در و پنجره ایران زمین موفق و سربلند باشند.

پنجره ایرانیان.سال ششم،شماره 63.دیماه 91


ثبت نظر

ارسال