گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مهندس صفائی؛

تحولی بنیادین در عرصه عایق‎کاری با ورق‌های ژئوممبران همارشتن

گروه صنعتی همارشتن موفق به دریافت گواهینامه فنی ساختمان در زمینه تولید ورق ژئوممبران از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور شد. این بار همارشتن با مهارت نیروهای متخصص خود و با بهره‌گیری از سابقه سه سال فعالیت مستمر در زمینه تولید محصول ورق ژئوممبران، به‌عنوان اولین شرکت ایرانی موفق به دریافت گواهینامه فنی ساختمان از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شد.
  • سه شنبه 8 آبان 1397 ساعت 17:56

ژئوممبران‌ها ورق‌های پلیمری منعطفی هستند که عمدتا به‌عنوان عایق و سدی در برابر مایعات و بخارات استفاده می‌شوند و ازاین‌رو کاربردهای متنوعی از جمله در صنایع مربوط به آب و فاضلاب، معدن، تونل، ساختمان و کشاورزی دارند. این محصول با توجه به درصد بالای مقاومت خود و نیز نصب آسان و سریع و نیز هزینه منطقی، می‎تواند تحولی اساسی را در عرصه عایق‎کاری ایجاد کند. البته با ابتکارات و نوآوری‎هایی که در تولید این محصول در همارشتن به خرج داده شده است، ورقه‎های ژئوممبران این مجموعه از مزایای بسیار بیشتر نسبت به کالاهای مشابه خود برخوردار است.

بر اساس نتایج بررسی‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی محصول ورق ژئوممبران غیرمسلح از جنس پلی‌وینیل کلراید (PVC) تولیدشده در گروه صنعتی همارشتن، منطبق با ضوابط فنی آن مرکز تشخیص داده شد؛ از این‎رو آن مرکز، گواهینامه فنی این محصول را به گروه صنعتی همارشتن اعطا کرد.

گواهینامه فنی، سند پشتیبان مقررات ملی ساختمان است که منحصرا از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صادر می‌شود و نشان‌دهنده تطابق عملکرد و کیفیت مواد‌، مصالح، فرآورده‌ها و سیستم‌های ساختمانی با معیارهای تعریف‌شده در مباحث مقررات ملی ساختمان است. همچنین گواهینامه فنی ابزاری اطمینان‌بخش برای شناساندن کیفیت برتر محصولات تولیدی کشور به مصرف‌کنندگان است تا از این طریق علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان برتر، راهنمایی برای انتخاب محصولات ساختمانی با کیفیتِ تاییدشده باشد.

برای دیدن فایل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 133-آبان97

 


ثبت نظر

ارسال